آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد

آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد: یکی از عروسک های جذاب و رویایی که بسیار مورد توجه کودکان قرار دارد عروسک اسب شاخدار است که در حقیقت یک اسب شاخدار بسیار زیبا است که جز افسانه ای به حساب می آید و انیمیشن ها و فیلم های زیادی بر اساس این شخصیت کارتونی تولید می شوند. این عروسک زیبا و جذاب را می توان با استفاده از ساده ترین ابزارها و به روش های مختلف در خانه تهیه کرد. در همین راستا برای آشنایی و آموزش شما عزیزان در این مقاله کاردستون آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد را برای شما عزیزان یاد خواهیم داد.

آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد

آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد 🦄

عروسک یونیکورن یا اسب شاخدار یک عروسک جالب و جادویی بوده که در بین کودکان بسیار محبوب می باشد و همین موضوع باعث شده که کاردستی های زیادی با این طرح ساخته شوند. شما نیز می توانید با استفاده از ساده ترین وسایل همچون کاغذ، مقوا، نمد و … به ساخت عروسک یونیکورن زیبا و بامزه بپردازید که البته دوخت عروسک پارچه ای اسب تک شاخ رایج تر می باشد و سپس آن را به کودکان هدیه دهید، در دیزاین اتاق بچه ها استفاده نمایید و یا از آن برای تم تولد اسب تک شاخ استفاده نمایید.

عروسک یونیکورن یا اسب شاخدار یک عروسک بامزه است که در بین کودکان بسیار محبوب است و همین امر منجر به کاردستی بسیاری با این طرح شده است. همینطور می توانید از ساده ترین ابزارها مانند کاغذ ، مقوا ، نمد و … برای ساخت یک عروسک تک شاخ زیبا که البته دوختن عروسک پارچه ای  میتوانید در طراحی استفاده از اتاق کودکان یا از آن برای تم تولد اسب شاخدار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ساخت چند کاردستی با فوم اکلیلی

نمد

این روزها میبینید که این عروسک دوست داشتنی طرفداران زیادی به خود جلب کرده است نه تنها کودکان بلکه جوانان هم در وسایل های ریز و درشت مانندجای کلیدی یا لوازم دکوری …. از آن استفاده میکنند این خود میتواند معنی این باشد عروسک تک شاخ زیبا و دوست داشتنی محسوب میشود پس دست بکار شوید و خلاقیت و حوصله خود را بکار گیرید و برای فزرندتان عروسک بسازید.

مراحل ساخت عروسک یونیکورن🦄

ایده های زیادی برای ساخت این اسب شاخدار وجود دارد که می توان از آنها برای ساختن مدل دلخواه این عروسک با بچه ها در خانه و بازی و تفریح کودکان و در نتیجه خوشحال ساختن آنها استفاده کرد.اگر در ساخت عروسک های با پولیش ، نمد ، پارچه ، خز و… استعداد دارید و می خواهید این عروسک زیبا را در خانه برای کودک خود بسازید ، پیشنهاد می کنیم با این مقاله و با آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:ساخت عروسک جوجه فانتزی ساده

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه نمدی سفید و رنگی برای درست کردن ابر و رنگین کمان
  • پارچه نمدی سفید و بنفش
  • نخ نایلونی محکم برای قسمت آویز عروسک
  • الیاف برای پر کردن عروسک
  • سنگ های کریستال شفاف
  • نخ طلایی برای شاخ اسب
  • آویز کوچک و مناسب
  • الگو
  • نخ رنگی
  • چسب حرارتی
  • قیچی و سوزن
  • ماژیک مشکی

در قدم اول:

در قدم اول ابتدا الگوی مورد نظر را چاپ کرده و سپس برش دهید. قطعات الگو را به تعداد مشخص شده روی نمد رسم کرده و با در نظر گرفتن فاصله کم برای محل دوخت ، با قیچی برش دهید.

مراحل بعدی بسیار ساده است. شروع به ساخت رنگین کمان کنید. برای این کار ، قطعات نمد را با توجه به رنگ هایی که در نظر گرفته اید و سلیقه خود انتخاب کنید و سپس الگوی رنگین کمان را بکشید و ببرید.

الگوی مورد نظر

بیشتر بخوانید: تزیین دیوار با نمد و پارچه های نمدی

 

در مرحله بعد آنها را با چیدمان کاملاً دلخواه و اختیاری روی هم قرار دهید و با استفاده از نخ های رنگی آنها را بدوزید. پس از دوختن قسمتهای پشت و رنگین کمان ، آنها را به هم بدوزید.

آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد

طرز تهیه عروسک تک شاخ سپس یک تکه نخ به اندازه دلخواه انتخاب کرده و سپس آن را به یک آویز چوبی وصل کرده و انتهای دیگر نخ را بین دو قطعه رنگین کمان قرار داده و آن را با یک چسب حرارتی خوب محکم کنید. در انتها این قسمت را بدوزید تا کاملاً محکم شود.

آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد

بیشتر بخوانید: کارهای نمدی این قسمت دسته گل

تمام این مراحل را برای ابرها تکرار کنید ، اما داخل هر ابر را با الیاف پر کنید تا شکل برجسته ای پیدا کند. در آخر ، چهار ابر را که ایجاد کرده اید به پایه های رنگین کمان وصل کنید.

عروسک یونیکورن

حالا وقت آن است که عروسک یونیکرون خود را بسازید. برای این کار ابتدا پشت و جلوی عروسک را روی هم قرار داده و با استفاده از دندان موش گلدوزی کنید. مراقب باشید که یک قسمت از آن را بدوزید و با استفاده از الیاف داخل بدن عروسک را از همان قسمت پر نکنید. در انتها این قسمت را بدوزید. در مرحله بعدی با کمک ماژیک  چشم عروسک را بکشید و عروسک خود را با مقدار کمی رنگ پودری یا مواد آرایشی صورتی رنگ کنید.

آموزش ساخت عروسک یونیکورن با نمد

مراحل ساخت عروسک تک شاخ اکنون وقت آن است که عروسک را به آویز مورد نظر وصل کنید. یک نخ نایلونی را از سوراخ سر چوب عبور داده و سپس دو سر نخ را از یکی از بلورهای بزرگ رد کرده و کریستال را با کمک چسب گرم در جای خود محکم کنید.

در آخر با کمک چسب حرارتی دو سر نخ را در قسمت گودی پشت گردن اسب محکم ببندید و در آخر قطعات مربوط به دم و یال اسب را در مکان های مشخص شده قرار داده و با استفاده از چسب حرارتی بچسبانید.

عروسک یونیکورن

نحوه درست کردن عروسک یونیکورن اکنون باید قسمت شاخ اسب را درست کنید. برای این کار قطعه مثلت مانند مربوط به شاخ عروسک را که قبلا برش زده بودید از قسمت وسط تا بزنید و سپس بدوزید.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که از پیش یک قطعه نخ طلایی رنگ را در قسمت داخلی مثلث چسب زده باشید تا در ادامه خط های روی شاخ اسب را تشکیل بدهد. پس از آن درون مثلث را با استفاده از الیاف پر کنید و دنباله نخ طلایی رنگ را به حالت مارپیچ بر روی شاخ اسب بپیچید و خوب محکم نمایید.

عروسک یونیکورن

در آخر شاخ را در مکان مناسبش بر روی پیشانی اسب بچسبانید و یا در صورت تمایل دوخت بزنید. در اینجا اسب شاخدار زیبای شما آماده شده است و می توانید از آن برای دکور اتاق کودک خود استفاده نمایید.

در این مطلب با نحوه ساخت عروسک یونیکورن به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این عروسک زیبا را در منزل آماده کرده و برای بازی و سرگرمی در اختیار کودکتان قرار دهید.

نحوه ساخت عروسک یونیکورن حالا باید قسمت شاخ را درست کنید. برای این کار قطعه شاخه عروسکی مثلثی شکل را که قبلاً از وسط بریده اید تا کنید و سپس بدوزید.

اما باید دقت داشته باشید که قبلاً یک تکه نخ طلایی را در داخل مثلث چسبانده اید تا خطوطی را روی شاخ اسب تشکیل دهد. سپس داخل مثلث را با الیاف پر کنید و نخ طلایی را به صورت مارپیچ روی شاخ اسب بپیچید و آن را خوب محکم کنید.

سرانجام ، شاخ را در جای مناسب پیشانی اسب بچسبانید یا در صورت تمایل بدوزید. در اینجا اسب شاخدار زیبای شما آماده شده و می توانید از آن برای تزیین اتاق کودک خود استفاده کنید.

ساخت اسب تک شاخ نمدی

در این مقاله شما با ساخت عروسک تک شاخ گام به گام آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته و با یادگیری این قسمت آموزشی بتوانید این عروسک زیبا را در خانه تهیه کرده و تهیه کنید.نظرات و پیشنهادات رو برای ما در زیر همین ارسال کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *