لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم : آشپزخانه کامل به معنای آشپزخانه ای است که راحتی شما را به ارمغان می آورد. این بدان معنی است که تجهیزات لازم را دارد و همه چیز برای پخت غذاهای مختلف موجود است.

دانستن لیست کامل ظروف آشپزخانه ضروری ، تهیه این قسمت از خانه را آسان می کند. در مقاله زیر ، تجهیزات لازم برای هر آشپزخانه را خواهید خواند. اگر می خواهید ازدواج کنید یا به تنهایی در فکر شروع یک زندگی هستید ، این راهنما می تواند به شما در روند خرید و تهیه قلب خانه( معنی همان آشپزخانه) کمک کند.

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهملیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

نکات مهم در خرید لوازم ضروری آشپزخانه

برای تهیه وسایل  یک آشپزخانه مناسب باید به فکر تهیه وسایلی باشید که از نظر شکل و ظاهر کاربردی بوده و دارای رنگ های خنثی باشند. ساده بودن و کیفیت اجسام و دستگاه های مختلف ، عمر مفید آنها را افزایش می دهد. داشتن طرح و رنگ خنثی نیز آنها را برای سالهای طولانی قابل استفاده می کند.

به عنوان مثال در انتخاب رنگ سرویس ظروف و قابلمه ها دقت کنید. اگر رنگ خاصی را انتخاب کنید یا به دنبال مد هستید ، بعد از چند سال دستگاه های شما کسل کننده می شوند. بنابراین به رنگ ، جنس، کیفیت و کاربرد وسایل آشپزخانه بسیار توجه کنید.

بیشتر بخوانید: 10 راه حل برای تمیز کردن جاهای دور از دسترس در خانه 

1. دستمال و پارچه؛ ظروف ضروری آشپزخانه

دستمال سفره های مختلف از مهمترین ظروف آشپزخانه هستند: دستمال برای خشک کردن دست ، دستگیره ، دستمال و سفره ، پارچه برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات و دستمال برای خشک کردن ظروف. با داشتن دستمال و حوله مناسب دیگر نیازی به خرید و مصرف مقدار زیادی حوله کاغذی نخواهید داشت.

داشتن چند سواب پنبه می تواند تمام نیاز شما به پارچه و حوله در آشپزخانه را برآورده کند. این دستمال مرطوب علاوه بر استفاده در تمیز کردن ظروف آشپزخانه و رفع نیازهای مختلف ، بسیار سریع و آسان تمیز می شوند و این یک نقطه ایده آل برای ظروف آشپزخانه است.

دستمال سفره نیز یک امر ضروری است. دستمال سفره ای برای تمیز کردن میز یا روی میز نیست. این اشاره به دستمال هایی است که اعضای خانواده هنگام غذا خوردن با بشقاب خود دارند و با آنها تمیزتر و راحت تر می خورند.

بهتر است همه دستمالها و پارچه های آشپزخانه به رنگ خنثی و از نخ ساخته شوند. کنف و کتان نیز گزینه های خوبی هستند. بنابراین در تعیین لیست لوازم ضروری آشپزخانه ، حتما به دستمال ها و پارچه ها توجه کنید.

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

2. تجهیزات مختلف سِرو و پذیرایی

خدمات در نگاه اول مهم به نظر نمی رسند. همه در مورد آنها نظر و عقیده دارند. بنابراین تهیه و خرید آنها تا حدودی سلیقه ای است. تجهیزات سرویس و پذیرایی به معنای هر نوع تجهیزاتی است که می تواند پذیرایی را برای دیگران آسان کند.

به عنوان مثال ، قاشق های بزرگ با سر عمیق و گرد برای قرار دادن بستنی در ظروف دیگران ، چاقویی برای برش کیک یا هر چیز دیگری که به شما در سرو و سرو غذاهای مختلف و دسرها کمک کند.

اگر می خواهیم به مهم ترین ظروف پذیرایی و پذیرایی مختلف اشاره کنیم ، باید کاسه های کوچک را ذکر کنیم. کاسه های کوچک هنگام خدمت به دیگران بسیار مفید هستند. بنابراین برخی از آنها را برای آشپزخانه خود بخرید. خرید یک سرویس یکپارچه از ظروف مختلف ایده بسیار خوبی است. اگر کاسه های خالی در ظرف سرو دارید ، آنها را جداگانه خریداری کنید و مطمئن شوید که ترکیب رنگ با بقیه ظروف شما مطابقت دارد.

به نظر می رسد که به طور کلی خرید یک کاسه یا ظروف سفید ایده بهتری است. از آنجا که هم تأثیر غذا در ظرف سفید بیشتر خواهد بود و هم به مرور زمان ، از دید شما نمی افتد و پیر نمی شود.

بیشتر بخوانید: لیست خرید عقد برای عروس و داماد

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهملیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

از امکانات مختلف پذیرایی و پذیرایی ، موارد زیر باید ذکر شود:

  • تخته‌های چوبی برای سرو پنیر و چیزهای دیگر
  • دیس بزرگ برای مواد غذایی مختلف
  • پارچ‌ آب، شیر و نوشیدنی
  • چاقوهای کره و پنیرخوری
  • قاشق و گیره سالاد
  • انواع کاسه‌ها

3. لیوان و ظروف نوشیدنی

خرید و انتخاب لیوان و ظروف برای نوشیدنی های مختلف نیز مهم است و نیاز به مراقبت دارد. فنجان ، گیلاس و لیوان های کوتاه و بلند می توانند در زمان های مختلف به شما کمک کنند و میزهای شما را حرفه ای و زیبا کنند. به یاد داشته باشید هنگام خرید هر یک از این موارد به شکل وسیله توجه کنید.

به عبارت دیگر ، بهتر است لیوان‌هایی خریداری شود که اگر روزی شکسته و کمتر شد ، می توان به آن اضافه کرد و یک دست را دوباره پر کرد. لیوان‌هایی با شکل معمولی (که در بازار نمونه های مختلف یافت می شود) شما را از ترس از دست دادن لیوان‌ دور می کند.

نگاهی حرفه ای به مقوله خرید و انتخاب ظروف برای نوشیدنی همچنین باعث می شود شما یک آشپزخانه حرفه ای داشته باشید و در هنگام پذیرایی راحت تر باشید. بنابراین حتماً خرید خدمات متنوعی را برای اهداف خاص در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال ، فنجان هایی برای چای و قهوه میل کنید ، لیوان هایی برای شربت تهیه کنید و از خرید چند لیوان برای میز شام آگاه باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه خانه را با روش های طبیعی خوشبو کنیم؟

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

4. لوازم شربت‌خوری

شاید از حضور لوازم شربت‌خوری در میان وسایل ضروری آشپزخانه جا خورده‌اید. فکر می‌کنید که زیاد مهم نیستند؟ سخت در اشتباهید، دوست عزیز! آشپزخانۀ کامل آشپزخانه‌ای است که تمام نیازهای صاحب‌خانه و مهمان‌های او را رفع کند.

یک روز گرم را در اوج تابستان در نظر بگیرید و تصور کنید یکی از دوستانتان به شما سر می زند. نبود یک لیوان مناسب ، سینی مکعب یخ خوب ، شیشه های استاندارد ، قاشق شربت و … می تواند استقبال شما از یک دوست خوب گرم شده را بد کند. حالا، اگر موارد زیر را داشته باشید ، خجالت نمی کشید و می توانید به سرعت برای دوست خود پذیرایی ترتیب دهید:

  • نی
  • ظرف یخ
  • قالب یخ
  • دربازکن مناسب
  • قاشق شربت‌خوری
  • شِیکر برای تهیه اسموتی و نوشیدنی‌های مختلف
  • و…

لیست وسایل ضروری آشپزخانه برای جهیزیه + نکات مهم

بیشتر بخوانید: گیاهان دور کننده پشه کدامند؟ معرفی چند گیاه موثر

5. ظروف پخت و پز؛ ظروف ضروری آشپزخانه

اگر وسایل ضروری را برای آشپزخانه عروس آماده می کنید ، باید بدنبال لوازم کاربردی باشید. این را هم بدانید که بعضی از ابزارها که به نظر می رسد کاربرد چندانی ندارند ، هر از گاهی به کار شما می آیند.

به عنوان مثال ، ابزاری مانند برش دهنده پیتزا را در نظر بگیرید: این ابزار ممکن است در لیست موارد ضروری نباشد ، اما وجود آن می تواند بسیار مفید و مناسب باشد. بنابراین به کاربردی بودن اشیا و تجهیزات بسیار توجه کنید.

وسایل ضروری آشپزخانه

6. قابلمه ها و ظروف مربوط به فر؛ ظروف ضروری آشپزخانه

قابلمه ها و ظروفی که برای پخت و پز در اجاق گاز خریداری می کنید نیز باید از طراحی ، شکل و کیفیت مناسبی برخوردار باشند. به عنوان مثال ، هنگام خرید وسایلی که مربوط به آشپزی هستند ، حتما به مواد توجه داشته باشید.

نباید ماده‌ای شیمیایی در پوشش وسایل باشد؛ مثلا اگر روکش نامناسبی روی قابلمه‌ها وجود داشته باشد، اوضاع چندان خوب نخواهد بود. در این صورت، امکان دارد که مادهٔ شیمیایی با مواد غذایی در حین پختن ترکیب بدهد و سلامت‌تان را به خطر بیندازد. ابزارهای زیر از وسایل ضروری آشپزخانه در دسته‌بندی پخت‌وپز هستند:

  • ماهی‌تابه
  • قابلمه دردار
  • شیرجوش
  • قابلمه گود
  • سینی فر
  • توری گریل مرغ و ماهی
  • قالب مافین
  • قالب کمربندی
  • قالب پخت نان
  • کاغذ روغنی
  • ظروف نسوز.

وسایل ضروری آشپزخانه

7. لوازم نگهدارنده فریزری

یکی از مهمترین ظروف آشپزخانه ظروفی است که برای نگهداری غذاهای مختلف در یخچال خریداری می کنید. برای نگهداری مواد غذایی مختلف ، باید لوازم دردار را با جنس و طراحی مناسب خریداری کنید. بهتر است هنگام خرید به سراغ ظروف سیلیکونی بروید. انتخاب این ماده بهتر از شیشه و پلاستیک های معمولی است.

وسایل ضروری آشپزخانه

ظروف شیشه ای به خصوص هنگام نگهداری مواد غذایی در فریزر به هیچ وجه گزینه خوبی نیستند. ظروف شیشه ای هنگام گرم شدن و خنک شدن می شکند.

ظروف و بطری های درب دار می توانند غذا را سالم نگه داشته و از پخش بوی مواد مختلف در یخچال فریزر جلوگیری کنند. در عین حال ، آنها نظم خوبی ایجاد می کنند. ماندگاری مواد مختلف در ظروف ذخیره سازی افزایش می یابد.

اگر ابعاد ظروف شما مربعی و مستطیلی‌شکل باشد، چیدن مرتب آنها در داخل یخچال و فریزر هم نسبت به ظروف گرد راحت‌تر خواهد بود. سبد نان، ظروف ادویه، سطل‌هایی برای نگهداری حبوبات و شیشه‌های دربستهٔ ترشی هم از لوازم ضروری آشپزخانه هستند.

یادتان باشد که برخی از مواد غذایی باید در ظروفی باشند که امکان گردش هوا در آنها وجود دارد؛ در غیر این صورت، فساد غذایی به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: 37 نوع از گلهای باغچه ای بهاری و تابستانی زیبا

8. لوازم برقی ضروری آشپزخانه

صحبت در مورد لوازم ضروری آشپزخانه بسیار حساس و پیچیده است. مردم هنگام پخت و پز و تهیه غذا نیازها و سلیقه های مختلفی دارند: حتی اگر همه کارها را با دست انجام دهند مشکلی ندارند. برخی از افراد دوست دارند همه چیز را به وسایل برقی بسپارند. البته نگاه ما بیشتر به دسته دوم شباهت دارد.

شاید اینطور به نظر نرسد ، اما هرچه ابزار قدرت عملی بیشتری داشته باشید ، لذت آشپزی سریعتر و لذت بیشتری خواهد داشت. البته ، بودجه خرید نیز موضوعی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اما گاهی اوقات ، اگر بودجه شما اجازه می دهد ، بهتر است به فکر خرید برخی از ابزارها باشید و آنها را بخرید. اگر محصولی با کیفیت خوب بخرید ، سالها آن را خواهید داشت.

فراموش نکنید که برخی افراد وسایلی مانند لباسشویی را لوازم آشپزخانه می دانند. البته کیفیت نیز در این مورد فاکتور مهمی است اما گاهی تفاوت قیمت لباسشویی ایرانی و خارجی تأثیر بسزایی در بودجه خرید شما خواهد داشت.

وسایل ضروری آشپزخانه

9. انواع وسایل برقی

ظاهراً برخی وسایل را می توان از لیست لوازم ضروری آشپزخانه حذف کرد. اما وجود آنها سرعت و کیفیت پخت را تغییر می دهد. این ابزارها را در نظر بگیرید:

  1. غذاساز: نیازی نیست که به دنبال بهترین مارک غذاساز باشید ، اما بدانید که می توان از آن برای خرد کردن مواد مختلف ، تهیه سالاد ، تهیه خمیر و غیره استفاده کرد.
  2. میکسر برقی ایستاده (نگهدارنده کاسه): برای مخلوط کردن مواد مختلف و تهیه غذاهای متنوع از کیک گرفته تا خمیر پیتزا و ….
  3. اجاق گاز و بخارپز: در کمتر از 2 ساعت می توانید انواع غذاهای سالم را با این دستگاه ها تهیه کنید.
  4. زودپز: این دستگاه غذا را به آرامی و برای مدت طولانی می پزد. می توانید غذای خود را در آن قرار دهید و در حالی که سر کار می روید با کمی انرژی یک وعده غذایی خوشمزه و مقوی تهیه کنید.

وسایل ضروری آشپزخانه

  1. آب‌جوش‌کُن: این وسیله برای درست‌کردن چای و قهوه بسیار مفید است. زمانی که عجله دارید و برای پخت غذا به آب‌ جوش نیازمندید هم در کنارتان خواهد بود.
  2. گوشت‌کوب برقی: باورتان نمی‌شود که این وسیله چقدر مفید است. از خردکردن گوجه‌های املت تا درست‌کردن اسموتی‌های حرفه‌ای می‌توانید روی آن حساب کنید.
  3. دستگاه رشته و رنده‌کن: این وسیله هم می‌تواند در تهیه سالادهای رنگارنگ و مقوی عصای دست‌تان باشد.
  4. سیرخردکن‌: سیرخردکن هم وسیله‌ای است که به شما کمک می‌کند تا سیر یا دانه‌های مختلف آجیل را به‌راحتی خرد کنید و فشار کمتری به دست‌هایتان بیاورید.
  5. هم‌زن معمولی: هم‌زن‌های برقی هم می‌توانند در پخت‌وپز و شیرینی‌درست‌کردن یار و یاورتان باشند.
  6. مخلوط‌کن سرعتی: مخلوط‌کن‌هایی با امکان تنظیم درجه‌شان در سرعت‌های مختلف، به پخت و آماده‌سازی مواد غذایی گوناگون کمک شایانی می‌کنند.
  7. تُستِر: تست‌کردن نان و برشته‌کردن مواد مشابه آن هم برای آماده‌کردن صبحانه یا شامی سبک و مقوی فکر خوبی است. پس به فکر خرید یک تستر هم باشید. می‌توانید به آون توستر هم فکر کنید.
بیشتر بخوانید: چیدمان دکوراسیون خانه به رنگ سال 2021

10. امکانات قهوه و چای ساز ظروف ضروری آشپزخانه

بسیاری از افراد اهل چای یا قهوه هستند و بدون این نوشیدنی ها نمی توانند صبح و شب را سپری .

حتی اگر طرفدار زیاد این نوشیدنی های گرم نباشید ، قطعاً روزی یک بار به سراغ آنها می روید. بنابراین شما باید قوری ها ، کتری ها ، دستگاه های قهوه ساز ، فنجان ها و اینها را در لیست لوازم ضروری آشپزخانه خود قرار دهید.

قوری و قهوه ساز نیز می توانند قسمت مهمی از تجهیزات تهیه قهوه و چای باشند. بنابراین لیستی متناسب با نیازتان متناسب با سلیقه نوشیدنی تهیه کنید.

وسایل ضروری آشپزخانه

11. سایر ظروف آشپزخانه

به نظر می رسد که همه باید یک ظرف سفید یکنواخت داشته باشند. این رنگ همیشه برای هر موقعیتی استفاده می شود. در حالی که عناصر رنگی دیگری را به میز اضافه می کنید ، می توانید اشکال مختلفی به میز پذیرایی خود بدهید. سفید قدیمی نمی شود و شما را خسته نمی کند. به یاد داشته باشید که بهتر است در همان زمان خرید به فکر خرید دو ظرف باشید.

قرار گرفتن هر دو دست روی ظرف باعث راحتی شما در پذیرایی از میهمانان می شود. با افزایش تعداد افراد دیگر نیازی به سراغ غذاهای رنگارنگ و برهم زدن نظم و زیبایی پذیرایی نیست.

حتی اگر همیشه میهمانان کمی داشته باشید ، تهیه چند ظرف بیشتر از حد مورد نیاز دور از ذهن نخواهد بود. زیرا ممکن است چندین ظرف شکسته شود. در این حالت ، شما یک نمونه برای جایگزینی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن انواع دیوار در منزل 

وسایل ضروری آشپزخانه

در آخر:

داشتن لیستی که به شما بگوید چه وسایل ضروری آشپزخانه خرید را برای شما آسان می کند. ممکن است بگویید که شما بهتر از هر کسی می دانید که چه کاری انجام دهد و چه گزینه هایی را انتخاب کند.

اما هدف ما جمع بندی مطالب است تا ذهن شما در جستجوی لیستی از ملزومات انسجام بیشتری داشته باشد. به نظر شما چه موارد اساسی دیگری را در این مقاله از دست می دهید؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *