مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟

مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟

مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟ مسواک زدن اساس مراقبت از دهان و دندان و پیشگیری از بیماری است. طبق انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، هر دو مسواک برقی و معمولی در از بین بردن پلاک هایی که باعث پوسیدگی و بیماری می شوند موثر هستند. مسواک های برقی و معمولی هر کدام مزایای خاص خود را دارند. ADA درجه ای از گواهی سلامت را برای هر مسواک فراهم می کند.

برای اینکه بدانید کدام نوع مسواک بهتر است ، بهتر است ابتدا با این نوع مسواک ها و فواید آن آشنا شوید.

مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟

مزایای مسواک برقی

مسواک برقی همراه با لرزش و چرخش به شما کمک می کند تا پلاک دندان و لثه خود را بردارید. لرزش مسواک روی دندان های شما هر بار باعث حرکت و خارج شدن میکروب ها می شود.

مسواک برقی در از بین بردن پلاک موثرتر است

مطالعات نشان داده است که مسواک های برقی به طور کلی پلاک دندان و لثه را در مقایسه با مسواک معمولی کاهش می دهند. پس از سه ماه استفاده از مسواک برقی ، 21٪ پلاک دندان و 11٪ پلاک لثه کاهش می یابد. به نظر می رسد مسواک های چرخان بهتر از مسواک های لرزشی کار می کنند.

مسواک برقی برای افرادی که تحرک محدود دارند، آسان تر است

مسواک برقی بیشتر کارها را برای شما انجام می دهد. این مسواک ها ممکن است برای هر کسی که دارای حرکت محدود است مناسب باشد ، مانند افرادی که شرایط زیر را دارند

  • تونل کارپال
  • آرتروز
  • معلولیت جسمی
  • دارای تایمر داخلی

مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان چیست + مزایا و معایب آن

یک تایمر در یک مسواک برقی ساخته شده و می تواند به شما کمک کند . با این کار می توانید دندان های خود را به اندازه کافی و طولانی مسواک بزنید تا به حد کافی پلاک را از دندان و لثه خود جدا کنید.

مسواک های برقی ضایعات کمتری دارند

برای تعویض مسواک برقی فقط در بسیاری از موارد باید سر مسواک را عوض کنید ، بنابراین ممکن است از انداختن مسواک کامل دستی به سطل زباله خودداری کنید.

مسواک برقی ممکن است هنگام مسواک زدن تمرکز شما را بهبود بخشد

یک منبع مطالعه معتبر نشان می دهد که افراد هنگام مسواک زدن با مسواک برقی تمرکز بیشتری دارند. این باعث بهبود تجربه کلی مسواک زدن افراد می شود و به طور بالقوه می تواند دندان های شما را به خوبی تمیز کند.

مسواک های برقی ممکن است باعث بهبود سلامت دهان و دندان در افراد دارای ارتودنسی شود.

یک منبع معتبر از مطالعات نشان داده است که مسواک برقی به ویژه برای افرادی که دارای ارتودنسی مانند بریس دارند ، بسیار مفید است ، زیرا مسواک زدن را آسان تر می کند.

مهم نیست که چگونه دندان های خود را که ارتودنسی دارید مسواک بزنید. با این حال ، بهداشت منظم می تواند به سلامت دندان های شما کمک کند ، اما برخی معتقدند مسواک های برقی در این شرایط بهتر کار می کنند.

مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟

مسواک برقی سرگرم کننده برای بچه ها

بیشتر کودکان دوست ندارند مسواک بزنند. اگر مسواک برقی برای کودک شما جذابیت بیشتری دارد ، می توانید با استفاده از مسواک برقی دهان او را تمیز کرده و عادت های سالم را در او قرار دهید.

مسواک برقی برای لثه ها بی خطر است

اگر از مسواک به درستی استفاده می کنید ، مسواک برقی نباید به لثه یا مینای دندان آسیب برساند ، اما سلامت کلی دهان را افزایش می دهد.

معایب مسواک های برقی

اگر مسواک برقی به درستی استفاده نشود ، می تواند عوارض جانبی زیر را ایجاد کند:

آسیب دیدن مینای دندان با مسواک برقی

افرادی که با استفاده از مسواک برقی دندان های خود را به عقب و جلو بر روی دندان های خود حرکت می دهند تا دندان های خود را تمیز کنند ، از ضعف مینای دندان رنج می برند و به دنبال آن مشکلاتی مانند حساسیت های دندانی ایجاد می شود.

ناراحتی لثه با مسواک برقی

کودکان و بزرگسالان دارای لثه حساس ممکن است پس از استفاده از مسواک برقی دچار خونریزی لثه شوند. این افراد تحت هیچ شرایطی نباید از مسواک برقی استفاده کنند و باید از مسواک معمولی با برس نرم استفاده کنند. مشکلات لثه و عدم درمان به تدریج باعث شل شدن و ریزش دندان می شود.

التهاب دهان و دندان با مسواک برقی

علاوه بر بهداشت ضعیف ، مشکلات دهان و دندان و التهاب نیز یک دلیل ژنتیکی دارند. افرادی که دارای مشکلات دهانی و التهاب هستند نباید از مسواک برقی استفاده کنند زیرا استفاده از مسواک برقی می تواند التهاب را تشدید کرده و به مرور منجر به پارگی لثه شود.

نکته مهم: کارشناسان معتقدند مسواک برقی به خودی خود هیچ ضرری برای دندان و لثه ندارد و استفاده نادرست از آن باعث بروز این مشکلات می شود.

فواید مسواک معمولی

مدت طولانی است که افراد از مسواک معمولی استفاده می کنند ، در حالی که مسواک های برقی پیشرفته تر هستند اما هنوز هم مسواک های معمولی ابزاری مؤثر برای تمیز کردن دندان های شما و جلوگیری از آسیب به لثه می باشند.اگر به یک مسواک معمولی عادت کرده اید ، استفاده از آن را ادامه دهید یعنی هر روز دو بار مسواک بزنید.

مسواک های معمولی همیشه در دسترس هستند

تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی یا داروخانه ای می توانید مسواک معمولی تهیه کنید. همچنین این مسواک ها نیازی به شارژ ندارند بنابراین می توانید از مسواک دستی در هر مکان و هر زمان استفاده کنید.

مسواک معمولی گزینه مناسبی برای کودکان نوپا و کودکان خردسال است

بهترین مسواک برای کودک شما همان چیزی است که بیشتر از آن ها استفاده می کند . کارشناسان موهای نرم و سر مسواک معمولی را برای بچه ها توصیه می کنند . نه مسواک معمولی و نه برقی لزوما برای کودکان خردسال بهتر نیست.کودکان نو پا و بچه ها می توانند با خیال راحت از یک مسواک برقی به تنهایی استفاده کنند.

معایب مسواک دستی

یک مطالعه نشان داد که مسواک زدن افراد در مقایسه با مسواک برقی بیشتر از مسواک برقی است. مسواک زدن بیش از حد می تواند به لثه ها و دندان های شما آسیب برساند.

زمانبندی استفاده از مسواک معمولی کمی سخت تر است زیرا هیچ تایمر داخلی در آن وجود ندارد. مثلا باید یک تایمر آشپزخانه را در حمام خود قرار دهید تا مسواک زدن را به پایان برساند.

نکته: ممکن است بخواهید دوباره کودک خود را به آرامی مسواک بزنید تا مطمئن شوید روند مسواک زدن کامل است.

مقایسه مسواک برقی با مسواک معمولی در چیست؟

ویژگی های یک مسواک خوب چیست؟

قطر و ضخامت الیاف مسواک 2 دهم میلی متر باشد : شکل سر مسواک باید گرد و بدون تیزی باشد تا سبب آسیب به لثه نشود

سختی الیاف آن متوسط باشد : مسواک کودکان، با سر کوچکتر و دسته ضخیم تر نسبت به مسواک بزرگسالان باشد تا کودک بهتر بتواند مسواک را به داخل دهان ببرد و به خوبی دسته آن را نگه دارد.

مسواک سخت یا نرم : مسواک هایی که الیاف با نوک گرد دارند در مقایسه با مسواک های دارای الیاف با سطح مقطع صاف یا لبه های تیز آسیب کمتری به لثه ها وارد می کنند.ضخامت الیاف، مسواک های نرم حدود 2 دهم میلی متر، ضخامت مسواک های متوسط سه دهم میلی متر و مسواک های سخت تا چهار دهم میلی متر است.

الیاف های نرم تر انعطاف پذیرتر هستند و به راحتی به نواحی زیر ماژین و سرویکال لثه دسترسی می یابند. مسواک های دارای الیاف نرم تر برای حفظ سلامت دندان ها و لثه مفیدتر هستند.مسواک های دارای الیاف سخت روی سایش لثه و دندان ها تاثیر بیشتری دارند و مسواک سخت اصلا توصیه نمی شود.

چه موقع مسواک خود را عوض کنیم ؟

تمام مسواک ها باید هر سه تا چهار ماه جایگزین شوند . اگر رنگ موهای مسواک شما تغییر رنگ داده است، زودتر مسواک خود را تعویض کنید.

سخن آخر:

امیدواریم این مطالب مورد پسند شما قرار گرفته باشد نظر شما چیست آیا با نکاتی که گفته شده موافق هستید؟ بنظر شما مسواک برقی کارایی بهتری دارد و در حفظ دندان ها موثر هستند و یا مسواک های معمولی که بیشتر افراد از آن استفاده میکنند؟ شما میتوانید نظرات و یا پیشنهادات خودتون رو برای ما در پایین همین مقاله در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *