چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری : این روزها بسیاری از افراد مجبورند از راه دور کار کنند. با وجود چالش های مختلف ، این تغییر حداقل یک مزیت عمده دارد: صرفه جویی در وقت با از بین بردن زباله ها. با این حال ، به نظر می رسد هنوز وقت کمی برای انجام کارها داریم! نکات موجود در این مقاله به شما کمک می کند تا زمان دورکاری خود را مدیریت کنید.

چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

بیشتر ما وقتی می خواهیم تصویری از خود و خانواده خود بکشیم ، آرام و آرام رفتار می کنیم. اما مروری بر داده های جمع آوری شده از 12000 شهروند آمریکایی و اروپایی چیز دیگری می گوید.

این وقت اضافه اغلب صرف انجام کارها و سرگرمی‌هایی می‌شود که نه بهره وری دارند و نه رضایت‌بخش هستند. داشتن زمان بیشتر، لزوما به ‌معنی استفاده کارآمد از آن نیست. در ادامه، به شما می‌گوییم چکار کنید که چنین نشود.

بیشتر بخوانید” 13 کار برای لذت بردن از زندگی برای خانم های خانه دار

درس اول: کار و زندگی را با هم یکی نکنید

بدون دفتر کار ، تعیین مرز بین کار و خانه دشوار می شود. اگرچه رفت و آمد بین محل کار و خانه برای بسیاری استرس آور و ناامیدکننده است ، اما خلاص شدن از آن می تواند ناامید کننده باشد. انتقال از خانه به محل کار و بالعکس به تغییر وضعیت روانی افراد کمک می کند.

بدون آن ، جدا کردن کار از زندگی شخصی دشوار می شود. مردم به جای خاموش کردن کامپیوتر و رفتن به ایستگاه اتوبوس و مترو ، بیشتر از حد معمول کار می کنند. این اضافه کاری همیشه موثر نیست.

طبق تحقیقات ، افراد در دورکاری زمان زیادی را در جلسات مختلف سیاست گذاری ، بدون همکاری موثر و کار مولد ، سپری می کنند. طبق قانون پارکینسون ، افراد تا زمانی که وقت دارند به کار خود ادامه می دهند. در نتیجه ، زمان اضافی که برای حذف ترافیک صرف می شود ، صرف کار بیشتر می شود. کاری که بهره وری کمتری داشته باشد.

چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

بیشتر بخوانید: 10 شغل پرطرفدار در حوزه سلامت از سال 1405

درس دوم: صرفه جویی در وقت به جای از دست دادن آن

افراد معمولاً از وقت اضافی خود به درستی استفاده نمی کنند. تحقیقات نشان داده است که فعالیتهای غیر واکنشی مانند تماشای تلویزیون در طی اپیدمی کرونا به شدت افزایش می یابد ، در حالی که فعالیتهای فعال مانند داوطلبانه یا معاشرت با دیگران کاهش می یابد.

اگرچه کمی فعالیت غیرفعال برای آرامش مفید است ، اما مطالعات نشان می دهد که این نوع فعالیت ها کمتر باعث شادی و رضایت می شوند.

البته ، همه گیر شدن تاج ، انجام بسیاری از فعالیتهای فعال را دشوار کرده است. اما روش های خلاقانه بسیاری برای انجام چنین فعالیت هایی با فاصله اجتماعی وجود دارد: از تفریح ​​در خانه گرفته تا ورزش از راه دور.

در زمان بحران اپیدمی ، مبارزه برای افزایش بهره وری طبیعی است. بنابراین توصیه می شود به آرامش و آرامش توجه کنید. چگونه می توانیم وقت اضافی خود را به درستی صرف کارهایی کنیم که باعث خوشحالی و تقویت سلامتی ما شود؟

چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

1. جایگزینی برای رفت و آمد پیدا کنید

برای بسیاری از ما رفت‌آمد روشی برای قرارگرفتن در وضعیت کاری است؛ اما این تغییر وضعیت لزوما نباید به‌شکل حرکت فیزیکی با ماشین و اتوبوس باشد. کافی است فعالیتی را پیدا کنید که عمل گذار به وضعیت کاری را برایتان ساده کند.

طبق تحقیقات ، بیشتر افراد حدود 16 دقیقه را برای رفتن و برگشت به محل کار ترجیح می دهند. علاوه بر این ، افرادی که از کار خود راضی هستند ، اغلب این زمان را با برنامه ریزی برای روز پیش رو می گذرانند.

بنابراین از راه دور با یک برنامه 15 دقیقه ای شروع کنید. صبح هنگام راه رفتن می توانید این کار را انجام دهید. پیاده روی یکی از فعالیت های است که به کاهش استرس کمک می کند.

چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

2. عادت خاصی در اتمام کار داشته باشید

برای پایان دادن به ، یک فعالیت خاص را در نظر بگیرید. مهم نیست که شما در حال نوشیدن یک نوشیدنی خاص هستید یا در حال دویدن هستید یا با دوستانتان در یک پاتوق هستید.

کاری را به عنوان علامت اتمام در نظر بگیرید. فعالیتی که انتخاب می کنید باید انگیزه شما برای ادامه روز باشد: این می تواند انگیزه ای برای کارهایی باشد که قبلاً انجام داده اید یا هر کاری که باعث خوشحالی و رضایت شما شود.

بیشتر بخوانید: 50 شغل ساده در منزل برای کسب درآمد

3. حجم کار روزانه را کاهش دهید

لیست کارهای ما معمولاً ناقص است. به جای پرداختن به وظیفه انجام شده ، هر روز بر روی یک موضوع مهم تمرکز کنید. تحت هر شرایطی این کار باید انجام شود. تمام تلاش خود را برای انجام آن انجام دهید.

عواملی مانند ایمیل ها و پیام های دریافتی دائماً باعث حواس پرتی می شوند. بنابراین تمرکز بر اولویت ها یک دستاورد ارزشمند است. بنابراین شما از انجام کارهای درست به عنوان یک اولویت احساس خوبی دارید. این چیزی است که تحقیقات تأیید می کند.

چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

4- وقت بگذارید تا آگاهانه روی کارهای مهم تمرکز کنید

مراقب باشید تمام روز خود را به صورت آنلاین هدر ندهید. برای این کار ، برای کارهای بسیار مهمی که فوری نیستند وقت بگذارید. طبق تحقیقات ، وقت گذاشتن برای تمرکز بر روی این کارها ضمن از بین بردن عوامل حواس پرتی باعث می شود احساس کارآیی و خستگی کمتری داشته باشید. این با جلوگیری از تمرکز بر محدودیت ها و کارهای کم ارزش ، بهره وری را افزایش می دهد و استرس را کاهش می دهد.

مدیریت زمان

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای صرفه جویی در هزینه ها 

5- از معاشرت غافل نشوید

با ترفندهای فوق می توانید از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید. اما به دست آوردن وقت به تنهایی ارزش آن را ندارد. آنچه مهم است این است که شما با وقت خود چه کاری انجام می دهید. آیا وقت خود را با دوستان و آشنایان می گذرانید؟ آیا شما ورزش میکنید؟ آیا داوطلب هستید؟

بعد از کار بهتر است وقت خود را صرف فعالیت های فعال کنید لازم نیست سخت کوش باشد. طبق تحقیقات ، تعامل کوتاه اجتماعی (رو در رو یا مجازی) در ارتقا. سلامت موثر است. فعالیت تفریحی 10 تا 20 دقیقه ای نیز همین کار را انجام می دهد. قرار نیست روزانه 2 ساعت وقت خود را صرف معاشرت با دیگران کنید. 20 دقیقه پیاده روی یا گپ زدن با دوستان کافی است.

می توانید همزمان فعالیت های تفریحی انجام دهید و با دیگران معاشرت کنید. به عنوان مثال ، با دوست خود ورزش کنید یا به پیاده روی بروید.این کار یک تیر و دو نشان است. به‌علاوه، همراه‌کردن دیگران با خود، دستیابی به اهداف را ساده‌تر می‌کند.

مدیریت زمان

لباس های جذاب ورزشی را مشاهده کنید

سعی کنید فرصت های اجتماعی را بخشی از برنامه روزمره خود قرار دهید. مطالعات نشان داده است که ارتباط با دیگران در سفر (حتی با افراد غریبه) منجر به رضایت بیشتر می شود. بنابراین بهتر است بخشی از برنامه آخر روز خود را به چت با دوستان و آشنایان اختصاص دهید.

6. روش های جدید مدیریت زمان را امتحان کنید

این روزها همه ما به دنبال استفاده بیشتر از وقت خود هستیم. خوب است که در شرایط عادی و پس از رفع محدودیت های فعلی ، روش های جدید مدیریت زمان را امتحان کنید. صرف نظر از محدودیت های اپیدمی کرونا ، برنامه های مختلف روزانه و هفتگی را امتحان کنید تا ببینید کدام روش برای شما بهتر است.

مدیریت زمان

سخن آخر:

به طور خلاصه ، هرچه زمان بیشتری داشته باشیم ، اهمیت استفاده از آن مهمتر است. کاملاً به خود ما بستگی دارد. چقدر به بیشترین استفاده از وقت خود اهمیت می دهید؟ آیا روش خاصی برای رسیدن به این هدف دارید؟ اگر از راه دور کار می کنید ، چه ترفندی برای حفظ تعادل بین زندگی شغلی و شخصی دارید؟ در عصر تاج ، خواندن تجربه شما می تواند برای بسیاری جذاب و شاید آموزنده باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *