آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده : بسیاری از ما برای تماشای تلویزیون دائما به دنبال کنترل هستیم و همیشه در دورترین گوشه خانه پنهان شده است. ساخت جا کنترلی پارچه ای برای دسته مبل می تواند این نگرانی را برای همیشه از بین ببرد. می توانید آن را با رنگ ها ، طرح ها و اندازه های مختلف متناسب با دسته مبل درست کنید. پس با ما همراه باشید تا این کار زیبا و کاربردی را به شما آموزش دهیم.

همیشه برای هر مشکلی یه راه حلی وجود دارد جدا از کنترل تلویزیون شما میتوانید جا برای وسایل هایی که همیشه دنبال آنها هستید اما گاها سخت پیدا میکنید مفید باشد.

وسایل مورد نیاز ساخت جا کنترلی

  • یک پارچه با طول 130 و عرض 33 سانتی‌متر
  • یک پارچه با طول 33 و عرض آن 14 سانتی‌متر
  • یک پارچه با طول 33 و عرض آن 10 سانتی‌متر
  • پین، قیچی و چرخ خیاطی
  • یک کش به طول 10 سانتی‌متر
  • یک نوار به‌اندازه‌ای که برای دور تا دور پارچه اصلی نیاز دارید.

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

مراحل ساخت جا کنترلی پارچه ای

برای دوخت و ساخت این ابزار کاربردی کافی است مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید.

1. جیب درست کنید

برای ساخت جا کنترلی اول پارچه‌ای که طول آن 33 و عرضش 10 سانتی‌متر است، مانند عکس از طول تا بزنید. با استفاده از اتو لبه‌ها را صاف می‌کنید تا کامل صاف و یک دست شود. با این کار هر چروک و تای اضافه روی پارچه است، به طور کامل باز خواهد شد.

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

مرحله بعدی با اتو  پارچه به طول 33 سانتی متر و عرض 14 سانتی متر با اتو بکشید. سپس پارچه ای را که در مرحله قبل آماده کرده اید ، روی پارچه بزرگتر قرار دهید و آنها را با سه سنجاق یا سوزن مخصوص دوخت بهم متصل کنید.

اگر قسمت دیگری از لبه های پارچه وجود دارد ، دو قطعه را با قیچی در سمت راست و چپ اندازه کنید. در آخر با استفاده از چرخ خیاطی قسمت بالای دو قطعه را بهم بدوزید.

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

بیشتر بخوانید:آموزش دوخت دستبند چرمی ساعت مچی

2. جیب را به پارچه اصلی وصل کنید تا صندلی کنترل درست شود

در این مرحله باید جیب دوخته شده را به بزرگترین پارچه که پارچه اصلی جعبه کنترل است بدوزید. برای این کار از طول 130 سانتی متر پارچه 30 سانتی متر جلو آمده و جیب را با سوزن به پارچه اصلی وصل کنید. پس از اطمینان از قرار گرفتن جیب در جای مناسب ، آن را با چرخ خیاطی به پارچه اصلی بدوزید.

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

3. فضای هر جیب را در محل کنترل بدوزید

مانند تصویر زیر جیب را به سمت عقب برگردانید. مطابق تصویر، چهار پین یا سوزن خیاطی را با فاصله 10 سانتی‌متر روی آن بزنید. این اندازه‌گیری‌ها برای مشخص کردن جای جیب‌های مختلف در ساخت جا کنترلی هستند. پس از مشخص شدن جای دقیق جیب‌ها، آن‌ها را روی پارچه اصلی بدوزید تا فضای هر جیب از جا کنترلی دقیقا معلوم باشد.

دوخت جا کنترلی

4.دوختن نوار به دورتادور پارچه ساخت جا کنترلی

اول نیم سانتی‌متر از لبه‌های پارچه‌ اصلی را به سمت داخل تا بزنید و روی آن اتو بکشید تا مرتب شود. در نظر داشته باشید نوار آماده شده باید فقط سمت راست و چپ پارچه قرار بگیرد و نیازی نیست کل محیط پارچه را نوار دوزی کنید.

وقتی نوار را روی پارچه اصلی قرار می دهید ، همانطور که در تصویر نشان داده شده ، آن را از پایین و بالا نیم سانتی متر برش دهید. در سراسر نوار از سنجاق یا سوزن استفاده کنید تا پارچه را به طور مرتب بدوزید.

دوخت جا کنترلی

آمورش جا کنترلی روی دسته مبل 

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت کیف پول چرم دست دوز شیک با الگو

سپس خیاطی را از پشت یا روی پارچه شروع کنید. وقتی این کار تمام شد ، قسمت دوخت را اتو کنید تا کاملا صاف شود و هیچ چین و چروکی روی آن باقی نماند.

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش سادهآمورش جا کنترلی روی دسته مبل 

آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

سمت دوخته نشده نوار را برگردانید و آن را صاف کنید. نوار را کاملاً اتو کنید تا نوار همانطور که نشان داده می شود ، مرتب و صاف شود. سپس طرف دیگر را به اطراف بدوزید تا نوار کاملاً به پارچه اصلی دوخته شود.

دوخت جا کنترلیآمورش جا کنترلی روی دسته مبل 

دوخت جا کنترلی

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت روتختی چهل تیکه زیبا و شیک

5. اتصال کش برای ایجاد فضای بیشتر روی پارچه

در این مرحله از ساخت جا کنترلی باید کشی که از قبل آماده کرده‌اید، به پارچه بدورید. برای این کار مانند تصویر اول یک طرف کش را با پین به پارچه اصلی وصل کنید. بعد طرفی که پین گذاشته‌اید را با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید. حالا سمت آزاد کش را هم بدوزید.

دوخت جا کنترلی

دوخت برای ایجاد فضای بیشتر روی جا کنترلی است. برای جلوگیری از گم شدن در جیب های بزرگ و سایر وسایل ، می توانید یک دستگاه از راه دور کوچکتر مانند کولر را در حافظه نهان وارد کنید.

دوخت جا کنترلیآمورش جا کنترلی روی دسته مبل 

دوخت جا کنترلی

مرحله پنجم، ساخت جیب بزرگ‌تر پشت جیب‌های کوچک

وقتی که کار جیب‌ها در ساخت جا کنترلی به پایان رسید، از سمتی که از اول شروع به دوخت کرده بودید، سر پارچه را 30 سانتی‌متر به سمت داخل پارچه اصلی ‌بیاورید.

یعنی پارچه را طوری تا کنید که جیب‌ها به سمت بالا قرار داشته باشند. بعد مانند شکل اول با سوزن دو سر پارچه را به هم متصل کنید. سپس با چرخ خیاطی دو سر را به یکدیگر بدوزید.

علاوه بر جیب های کوچک در سطح بالایی پارچه ، این یک جیب بزرگ در پشت جیب های کوچک ایجاد می کند که برای وسایل بزرگتر مناسب خواهد بود.

دوخت جا کنترلی

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت جامدادی پارچه ای ساده

می توانید پس از ساخت جا کنترلی ، تمام پارچه را اتو کنید تا وقتی روی دسته مبل قرار گرفت ، کاملاً متناسب باشد. برای قرار دادن کنترل بر روی دسته مبل ، طرفی که جیب ها قرار دارد باید رو به بیرون باشد و قسمت بدون جیب باید داخل مبل باشد.

بخش بدون جیب را تا حد امکان زیر پشتی‌ها و کوسن صندلی یا کاناپه جا دهید و از ثابت بودن آن اطمینان پیدا کنید.

دوخت جا کنترلیآمورش جا کنترلی روی دسته مبل 

دوخت جا کنترلی

سخن آخر:

این کاردستی کاربردی هم بسیار ساده و راحت دوخته میشه فقط کافیه یک جای مناسب از خانه قرار بدید و هر زمان نیاز داشتید به راحتی وسیله های خودتون رو بردارید.همچنین شما میتوانید با کلیک برروی آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه به روش ساده + ویدیو مطالعه کنید. شما چه نظری دارید میتونید هم برای ما هم خوانندگان کاردستون در پایین همین پست به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *