چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید : هنگامی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید و کاری پیدا می کنید ، نگرانی بعدی شما موفقیت در کسب و کار و شغلی است که انتخاب می کنید.

با توجه به دنیای رقابتی امروز ، برای همه ما مهم است که بدانیم داشتن شغل خوب و پیشرفت شغلی بیش از هر زمان دیگری مهم است. در این مقاله 10 نکته مهم برای رسیدن به موفقیت در کار را معرفی می کنیم.پس تا آخر این مقاله همراه کاردستون باشید.

1. ابتکار و نوآوری داشته باشید

امروزه نیازها و شرایط موفقیت در دنیای تجارت بسیار رشد کرده و تغییر زیادی کرده است و شرکت ها به افرادی نیاز دارند که از ریسک پذیری و ابتکار عمل و ابتکار عمل نمی ترسند.

در فضای شغلی رقابتی امروز کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که ایده های جدیدی را ارائه دهند ، ابتکار عمل و نوآوری داشته باشند  پروژه های جدیدی را شروع کنند راه حل های جدید ارائه دهند و فرصت های جدیدی برای شرکت ایجاد کنند.

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

2. عملکرد خود را ارزیابی کنید

یکی از بهترین راه های موفقیت در کار این است که همیشه عملکرد خود را ارزیابی کنید. منتظر ارزیابی سالانه خود نباشید و خودتان این کار را انجام دهید. یکی از راه های انجام این کار تعیین اهداف قابل اندازه گیری و تعیین جدول زمانی برای دستیابی به آنها است.

هنگامی که تازه کار خود را شروع می کنید ، اهداف کوتاه مدت را برای خود تعیین کنید برای دستیابی به این اهداف برنامه ای دقیق و کامل داشته باشید. وظایف خود را به کارهای هفتگی یا حتی روزانه تقسیم کنید.

در پایان هفته با پر کردن یک فرم کوچک می توانید به راحتی بررسی کنید که در جاده هستید و آیا باید استراتژی خود را تغییر دهید یا خیر.

حتی می توانید در مقطعی عملکرد خود را به مدیران خود گزارش دهید تا به آنها نشان دهید که چطور کار می کنید. این به مدیران نشان می دهد که شما اهمیت خود ارزیابی و پیشرفت مداوم را درک می کنید.

بیشتر بخوانید: چند توصیه مهم برای مدیریت زمان در دوران دورکاری

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

3. همیشه آماده یادگیری باشید

شما برای موفقیت در تجارت وابسته به چیزی بیش از شانس نیاز دارید. مهم نیست که در کدام دانشگاه تحصیل کرده اید و چه نمره هایی کسب کرده اید. زیرا زندگی حرفه ای با دانشگاه تفاوت زیادی دارد.

آماده باشید تا هر روز یک میلیون سؤال در مورد کاری که می کنید بپرسید. تسلط بر وظایف در شغل جدید خود ممکن است روزها طول بکشد ، بنابراین به مدیران نشان دهید که توانایی پیشرفت ، مراقبت از همه امور را دارید و همیشه مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستید.

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

4. نیازها را پیش بینی کنید

برای موفقیت در شغل جدید خود و دستیابی به پیشرفت شغلی ، باید به خوبی از نیازهای شغلی مدیر خود آگاهی داشته باشید.

همیشه یک قدم جلوتر از رئیس خود باشید و از خود بپرسید: “اگر من رئیس بودم ، بعد می خواستم چه کار کنم؟” با انجام کارها و به موقع کارها ، قبل از اینکه از شما بخواهند ، به مدیران خود نشان می دهید که دارای طرز فکر و نگرش مثبتی هستید و کارمندی باهوش و فعال هستید.

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

بیشتر بخوانید: 50 شغل ساده در منزل برای کسب درآمد

5. به خوبی ارتباط برقرار کنید

ارتباطات رمز موفقیت هر کارمند و سازمانی است. اگر سرپرست از شما بخواهد گزارش وضعیت ارائه دهید ، تهیه و ارسال این گزارش تنها کاری نیست که می توانید انجام دهید.

شما باید فعالانه با او ارتباط برقرار کنید و به او بگویید که وقتی کاری را انجام می دهید و پس از انجام کار خود ، به سراغ کارهایی بروید که باید در مرحله بعدی انجام شود.

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

6. برای خود اهداف تعیین کنید

فراموش نکنید که برای “سخت کوشی” یا “مشغول بودن” حقوق دریافت نمی کنید. در پایان روز ، آنچه برای کارفرمای شما مهم است این است که شما در رسیدن به اهداف و مأموریت کوتاه مدت و بلند مدت خود سهیم هستید.

بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که برای کمک به دستیابی به هدفی خاص که بر عملکرد ، مأموریت و چشم انداز کلی شرکت تأثیر قابل توجهی می گذارد ، به شما پول می دهند. هر کجا که در نردبان شرکت باشید ، یک نگرش و ذهنیت هدف گرا به شما کمک می کند تا به موفقیت شغلی خود برسید.

چند توصیه برای اینکه در کارتان موفق باشید

7. صحبت نکنید ، عمل کنید

همیشه در تعاملات و رفتارهای خود در کار این اصل را بخاطر داشته باشید که ارزش عمل بیش از حرف زدن است. به جای لاف زدن در مورد آنچه می توانید انجام دهید (و سپس انجام ندادن) ، به مدیران نشان دهید كه در عمل توانایی های شما چیست.

بیشتر بخوانید: روش های کسب درآمد از خانه

8- اعتماد دیگران را جلب کنید

جلب اعتماد دیگران یکی از مهمترین نکات موفقیت در هنگام پذیرش شغل جدید است به این صورت نگاه کنید: هرچه زودتر اعتماد رئیس خود را جلب کنید ، نگرانی او کمتر می شود و زمان بیشتری برای تمرکز روی سایر موضوعات مهم لازم است.

اگر رئیس، شما را فرد مطمئنی بداند، وظایف بیشتری را به شما محول می‌کند. همیشه به مهلت‌های مشخص‌شده برای انجام کارها پایبند باشید و کارها را به‌موقع تمام کنید و به قول‌هایتان عمل کنید.

عمل به تمام تعهدات‌تان (هرچقدر هم که دشوار به‌نظر برسد)، به‌ویژه در اوایل ارتباط با رئیس‌تان، بسیار مهم است.

رازهای موفقیت در زندگی

9. راه حل ارائه دهید

هر کارمندی می تواند مشکلات خود را به عنوان مشکلات مدیر خود ببیند ، اما شما باید ارائه دهنده راه حل باشید ، کارمندان بزرگ کسانی هستند که مشکلات را حل می کنند.

اگر درمورد مشکلی که مربوط به کار یا اداره‌ی شماست، اختیارات لازم برای دادن حکم و رأی نهایی را ندارید، می‌توانید راه‌حل‌هایی به رئیس خود پیشنهاد دهید و تا جایی که می‌توانید و از صمیم قلب برای حل آن مشکل تلاش کنید.

رازهای موفقیت در زندگی

بیشتر بخوانید: معرفی 48 شغل اینترنتی که پولدار می شوید!

10. مهربان و دلسوز باشید

برای اینکه به عنوان یک کارمند خوب و نمونه شناخته شوید باید دلسوز باشید و درک کنید که مدیران و همکاران شما تمام تلاش خود را می کنند. بداخلاقی مداوم و شکایت از میزان کار شما فایده ای نخواهد داشت. در پایان روز ، همه کارهای پولی خود را انجام می دهند.

رازهای موفقیت در زندگی

اخرین حرف

بسیاری از این صفات و رفتارهایی که به موفقیت شغلی شما کمک می کند ، در رهبران بزرگ نیز وجود دارد. با در نظر گرفتن این 10 نکته مهم برای موفقیت در کار ، می توانید در مسیر دستیابی به عظمت واقعی باشید و به اهداف نهایی شغلی خود برسید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *