آموزش بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل

آموزش بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل

آموزش بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل : در این مقاله نحوه خارج کردن کلید شکسته در قفل را خواهید آموخت. اما اگر کسی این مهارت را بلد نباشد به احتمال زیاد آسیب بیشتری می رساند. بنابراین بهترین راه اطلاع رسانی به کلید ساز است.

یکی از مواردی که هنگام باز کردن درب و مواجه شدن با آن اتفاق می افتد شکستن کلید در قفل است. اول از همه ، نکته مهم برای این موضوع این است که در چه موقعیتی این اتفاق افتاده و چه امکاناتی با خود دارید و تا چه حد کلید قفل شکسته است.

از ابزارهایی که می توان از این طریق استفاده کرد و استفاده کرد مانند ؛ سنجاق سر، سنجاق قفلی، موچین، دریل، تیغه اره مویی، چسب قطره ای، گیره فلزی کاغذ، انبر دست و دم باریک، پین دکمه سر آستین کت یا سردست و یا چاقوی چند کاره یا سفری می باشد.

آموزش بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل

بیشتر بخوانید:نحوه تمیز کردن انگشتر نقره با چند راهکار ساده خانگی 

نحوه بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل

برداشتن و شکستن کلید شکسته در قفل یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. شکستن کلید می تواند به دلایل مختلف رخ دهد. برای رفع این خرابی از ترفندهای مهمی استفاده می شود.

برای حل این مشکل باید از یک کلیدساز سیار ماهر کمک گرفت که درآوردن آن کار آسانی نیست. ولی اگر بخواهید خودتان با استفاده از اطلاعاتی که دارید و در این مطلب می گوییم اقدام نمایید با مجله کاردستون همراه باشید.

ابزارهایی مانند انبردست و… می توانند در این دسته قرار گیرند که در همه خانه ها یافت می شوند. قفل ها انواع مختلفی دارند و در سال های اخیر ما کاربردهای زیادی مانند قفل های مکانیکی و دستی را در مکان های مختلف مانند مغازه ها ، خانه های مسکونی و مجتمع های تجاری و … مشاهده کرده ایم.

آموزش بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل

روز به روز با تولید و عرضه قفل های دیجیتالی و افزایش امنیت بسیاری از نقاط صنعت تغییراتی ایجاد می شود بیشتر مشکلاتی که در صنعت رخ می دهد مربوط به قفل های مکانیکی است که در اشکال و نقص های مختلف مانند خرابی مغزی قفل و شکستن کلید ساختار یافته اند.

نکات کاربردی برای درآوردن کلید شکسته

مهمترین نکته هنگام بیرون کشیدن کلید شکسته این است که چه مقدار از کلید خارج از قفل باقی مانده و چه مقدار از آن در داخل قفل شکسته شده است.

در حقیقت  هرچه مقدار بیشتری از کلید خارج شود ، حذف آن آسان تر خواهد بود. اما اگر بیشتر کلید در قفل باقی مانده است  باید آن را بیرون بیاورید تا مغزی آن قسمت از بین برود زیرا مغزی قفل آسیب می بیند و باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید» ترفند تمیز کردن ظروف استیل با چند راه ساده

ابزارهای لازم برای خارج کردن کلید

برای حل این راه توصیه می کنیم از هر چه وسیله و ابزار برای بیرون کشیدن لازم دارید استفاده نمایید. مثل اسپری های روان کننده و یا روغن ها که به مغزی قفل موجب می شود تا کلید راحت تر از قفل بیرون بیاید و نیاز به زحمت کمتری هم دارد.

آموزش بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل

انبردست :

با کمک انبردست یا دم باریک می توانید کلید شکسته را بیرون بیاورید وقتی بیشتر کلید خارج از قفل است ، می توانید از این روش استفاده کنید و با کمک انبردست یا دم باریک ، کلید باقی مانده را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کلید از مهره قفل خارج شود.

وقتی سعی می کنید در را باز کنید ، مهم است که دست خود را روی قفل و دسته سفت بگذارید و با دست دیگر سعی کنید کلید را داخل قفل به آرامی حرکت دهید تا کلید قفل بچرخد و در باز شود.

در شرایطی که کلید یدک برای باز شدن درب همراه شما بود با تمرکز بر روی درآوردن اقدام به خارج کردن کلید شکسته کنید و سعی خود را بنماید تا این کار صورت گیرد.

فقط باید حواستان باشد که مقدار باقی مانده کلید نشکند. همچنین از موچین هم می توان در این راه کمک گرفت که دو طرف باقی مانده کلید را با موچین گرفته و با تکان دادن و حرکت آن را آهسته از قفل خارج نمایید.

کلید شکسته در قفل

اره:

اره مویی با داشتن تیغه اش که در وسایل منبت کاری مورد استفاده قرار می گیرد می تواند برای بیرون کشیدن کلید شکسته به کار گرفت. تیغه اره مویی با وجود داشتن دندانه های ریز به دندانه های کلید گیر کند و آن را به بیرون بکشد.

وقتی که اره مویی بزرگ باشد با بکارگیری انبردست با کمک دم باریک ارتفاع تیغه را کوتاه کرد و از آن کمک گرفت. خیلی از تیغه ها با طول بلند برای وارد شدن به مغزی مناسب نیستند که بهتر است برای درآوردن کلید شکسته در قفل طول آن را کوتاه کرد.

کلید شکسته

پیچ گوشتی:

وقتی کار شما کاملاً خراب شود کار شما سخت تر می شود و هیچ چیز نمی تواند آن را از قفل بیرون بکشد در اینجا دیگر نمی توانید از انبردست یا موچین برای برداشتن کلید استفاده کنید.

برای قفل کردن و باز کردن درب می توانید از پیچ گوشتی کمک بگیرید. به این صورت که پیچ گوشتی را مثل زمان باز و بسته کردن یک پیچ وارد شکاف کنید و کمی فشار دهید و سپس آن را بچرخانید.

وقتی درب قفل است و می خواهید قبل از برداشتن کلید در را باز کنید ، آن را به آرامی با پیچ گوشتی در جهت صحیح شکاف کلید تکان دهید.

هنگامی که درب قفل شده باشد و بخواهید قبل این که کلید را دربیاورید درب را باز کنید با توجه به پیچ گوشتی در جهت صحیح شکاف کلید به آرامی آن را تکان دهید.

کلید شکسته

بیشتر بخوانید» چگونه مو را از روی فرش جمع کنیم؟

چسب قطره ای:

چسب قطره ای هم از روش های قابل ذکر در این راه می باشد که کار با آن بسیار حساس است و در صورتی که نتوانید ان را صحیح انجام دهید امکان دارد به قفل صدمه بزنید. روش انجام آن به صورتی که سر دم باریک با یک سوزن لحاف دوزی به مقداری چسب قطره ای بزنید.

سپس به سر ان یک سوزن فرو قفل کرده و بعد از چند ثانیه تا آخر سوزن به کلید برخورد کرد بچسبانید. حالا آهسته سعی کنید سوزن را خارج کرده و دقت کنید سر سیم یا این که سوزن را بیش تر از حد چسب نزنید چون در این حالت نیز کلید و نیز سیم درون قفل گیر خواهد کرد.

کلید شکسته

دریل :

هنگامی که کلید شما در قفل گیر می کند و نمی خواهید کلید ساز را بیاورید می توانید از دریل استفاده کنید البته با استفاده از این روش دیگر قفل شما قابل استفاده نخواهد بود.

مته ای که برای بیرون کشیدن کلید شکسته استفاده می شود باید بسیار نازک باشد زیرا شکاف و سوراخ قفل بسیار کوچک است و استفاده از یک مته بزرگ بیشترین آسیب را به مغزی وارد می کند.

2 روش برای خارج کردن کلید شکسته از قفل

سخن آخر»

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد همانطور که گفتیم اگر فکر میکنید مهارت کافی در این زمینه ندارید حتما از یک کلید ساز ماهر کمک بگیرید در غیر این صورت مجبور میشوید هزینه های بیشتری را بپردازید.نظرات و یا پیشنهادات خودتون رو برای ما در پایین همین پست در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *