مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی : خیاطی باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم زیرا پس از یادگیری آن می توانیم لباس های زیبا را بدوزیم  لباس های بسیاری به اندازه بدن خود بسازیم و با آنچه می دوزیم خاطرات ماندگار بسازیم. آموزش خیاطی کار سختی نیست و فقط به تمرین نیاز دارد.

در این آموزش خیاطی مبتدی  ما تمام نکات لازم برای دوخت با چرخ خیاطی و با دست را به شما خواهیم گفت. همچنین ابزار و تجهیزات لازم برای دوخت لباس های زیبا را معرفی می کنیم.

علاوه بر این  ما برخی از مهارت های اساسی را برای آموزش دوخت آموزش می دهیم.پس با این قسمت از کاردستون با عنوان مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی همراه باشید تا به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح دهیم.

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

وسایل ضروری دوخت

خیاطی یکی از آن هنرهای دستی است که می توانید با کمترین امکانات در خانه انجام دهید. کالاهایی دوخت در بازار وجود دارد که حاوی ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم خیاطی است.

در اینجا لیستی از مهمترین ابزار و تجهیزات خیاطی آورده شده است. البته شما به همه این ابزارها نیاز نخواهید داشت  اما داشتن آنها در خانه می تواند مفید باشد.زیرا زمانی که حرفه ای شدید به انها نیاز پیدا میکنید.

لوازم ضروری خیاطی عبارت‌اند از:

✔نخ

✔سوزن

✔متر خیاطی

✔چرخ‌خیاطی

✔سوزن‌نخ‌کن

✔سوزن ته‌گرد

✔قیچی خیاطی

✔بالشتک سوزن

✔بِشکاف (وسیله‌ای برای شکافتن درزها)

✔روزنه الگوی خیاطی (برای جلوگیری از جابه‌جاشدن پارچه در زمان برش الگو)

✔کاتر چرخان (وسیله‌ای شبیه کاتر پیتزا برای برش‌زدن راحت‌تر قسمت‌های الگو)

✔مارکر پارچه (ماژیک یا مدادهایی برای علامت‌گذاشتن و منتقل‌کردن الگو به پارچه).

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

 

دوخت آسان برای مبتدیان

بهترین راه برای این کار این است که با دوختن چیزهای بسیار ساده شروع کنید مانند:

✅چیزهایی که خیلی پیچیده نیستند (چیزی که تزیینات و چین و مدل زیادی نداشته باشد)

✅دوخت خطوط مستقیم (دوخت خط مستقیم ساده‌ترین کار در خیاطی است و جای خوبی برای شروع است)

✅دوخت وسایل خانگی (دوخت لباس مشکل است، بنابراین دوختن چیزهایی مانند روبالشی، کیسه خرید، کوسن یا حتی دم‌کنی و دستگیره شروع خوبی برای آموزش خیاطی است).

✅برای یافتن الگوهای ساده خیاطی می‌توانید از اینترنت استفاده کنید. اینترنت پر از پروژه‌های خیاطی ساده برای افراد مبتدی است؛ برای نمونه، در پینترست می‌توانید تعداد زیادی از این پروژه‌ها را مشاهده کنید.

✅وقتی در خیاطی پیشرفت کردید و اعتمادبه‌نفس بیشتری به دست آوردید، می‌توانید سراغ پروژه‌های سخت‌تر بروید. بر اساس سرعت یادگیری خودتان پیش بروید و چیزی را که بیشتر مناسب شماست انتخاب کنید فراموش نکنید خیاطی باید سرگرم‌کننده باشد، نه خسته‌کننده.

بیشتر بخوانید» تزیینات روی کوسن مبلمان با ایده های جذاب

مهارت‌های خیاطی پایه

مهارت پایه خیاطی عبارت‌اند از:

✅دوختن دکمه

✅دوختن جادکمه‌ای

✅نحوه استفاده از الگوی خیاطی

✅گل‌دوزی روی لباس (افزودن جزییات تزیینی به لباس آن را جذاب‌تر و زیباتر می‌کند)

✅آگاهی از پارچه مناسب برای هر لباس (انتخاب اشتباه پارچه ممکن است کل لباس را خراب کند)

✅روش دوخت پارچه ژرسه یا کشباف (دوختن پارچه ژرسه کار دشواری است و باید با روش درست دوخت این پارچه‌ها آشنا باشید).

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

سایر مهارت‌های خیاطی

وقتی در خیاطی تجربه بیشتری پیدا کردید، می‌توانید تکنیک‌های خیاطی پیچیده‌تر را نیز بیاموزید و یاد بگیرید چطور لباس‌هایتان را اندازه تن خود کنید.

روش دوخت جیب: دوخت جیب راه خوبی برای بازیافت لباس‌های قدیمی است.

نحوه دوخت زیپ مخفی: با دوخت زیپ مخفی به لباس‌هایتان ظاهری حرفه‌ای می‌دهید.

روش افزودن حاشیه چین‌دار به لباس: با این تکنیک جالب لباس‌هایتان را شکوفا می‌کنید.

نحوه دوخت پلیسه: با آموختن نحوه دوخت پلیسه می‌توانید کمی به لباس‌هایتان مدل بدهید.

روش دوخت کش در لباس: دوخت کش در لباس سخت است، ولی مهارت بسیار مفیدی است.

نحوه دوختن سجاف و روش دوخت سجاف شلوار: دوخت سجاف شلوار مهارتی ضروری برای کسانی است که در خرید شلوار مشکل دارند و هر بار مجبور می‌شوند شلوار خریداری‌شده را کوتاه کنند.

روش دوخت چین سوزنی (Gather): می‌توان از چین سوزنی در دوخت کمر دامن، آستین‌های چین‌دار و بسیاری از چیزهای دیگر استفاده کرد. اگر می‌خواهید لباس‌های خودتان را بدوزید، دوخت چین سوزنی مهارت بسیار مفیدی است که می‌توانید بیاموزید.

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدیمراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

آموزش دوخت در منزل با دست

دوختن روی خط مستقیم یک مهارت مفید است که می توانید دوختن سجاف شلوار را با دست سوراخی را که در درز لباس ایجاد شده است، ترمیم کنید یا تکه‌ای تزیینی را به ژاکت جین موردعلاقه‌تان متصل کنید.

نخ مناسب برای دوخت دستی

در بازار نخ هایی در اشکال و رنگ های مختلف برای انواع مختلف لباس وجود دارد. ممکن است وسوسه شوید یک بسته نخ ارزان بخرید. با این حال ، همیشه بهتر است نخ های با کیفیت را از مارک های معروف انتخاب کنید و کیفیت را فدای قیمت نکنید.

نخی که محکم نباشد یا دور قرقره پیچیده نشود ، به راحتی پاره می شود یا بسته می شود و وقتی روی دوخت تمیز و خوب تمرکز می کنید ، این اصلا خوب نیست.

از نخ هایی که تا حد امکان به رنگ پارچه خود نزدیک هستند استفاده کنید تا دوخت ها قابل مشاهده نباشند. البته برای دوخت بهتر است از رنگ متضاد استفاده کنید تا بعد از دوخت اصلی ، راحت تر دوخت ها را تقسیم کنید. نخ پلی استر یا ترکیبی از پنبه و پلی استر بهترین انتخاب است  زیرا قوی تر از نخ پنبه خالص است.

بیشتر بخوانید» نحوه تنگ کردن شلوار جین به روش ساده + ویدیو

سوزن مناسب برای دوخت دستی

سوزن دوخت به اندازه نخ اهمیت دارد. سوزن باید تیز باشد و سوراخ آنقدر بزرگ باشد که نخ به راحتی جا بیفتد. البته سوراخ سوزن نباید آنقدر بزرگ باشد که به سختی از پارچه عبور کند.

هرچه سوزن کوچکتر و ریزتر باشد  بهتر است ، زیرا دوخت تمیزتری خواهید داشت. یک سوزن کوچک و ریز الیاف پارچه را سوراخ کرده و از میان آنها عبور کرده و در آنها گیر نمی کند. سوزن کرول (Crewel Needle) یا گل‌دوزی برای این منظور عالی است.

قبل از دوخت نوک سوزن را به آرامی با انگشت خود لمس کنید اگر نواحی ناهمواری احساس می کنید یا متوجه زنگ زدگی یا خمیدگی در طول سوزن می شوید ، باید از یک سوزن جدید استفاده کنید.

سوزن های خمیده یا سوزن هایی با نوک شکسته در پارچه گیر کرده و باعث نخکش پارچه می شوند. سوزن ها در اندازه ها و طول های مختلف وجود دارند اگر می‌خواهید با پارچه‌های تخصصی مانند چرمی یا ژرسه کار کنید، باید از سوزن متفاوتی استفاده کنید.

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

روش دوخت با دست

مقداری نخ به‌طول تقریبی ساعدتان جدا کنید. اگر طول نخ بیشتر از این مقدار باشد، بیرون‌کشیدن آن از پارچه دشوارتر می‌شود و احتمال گره‌خوردن نخ افزایش می‌یابد.

پس از انتخاب نخ و سوزن باکیفیت می‌توانید خیاطی را شروع کنید. ابتدا در انتهای نخ گره‌ای بزنید. ایجاد گره کوچکی در نزدیکی انتهای نخ کافی است؛
سپس انتهای دیگر نخ را از سوراخ سوزن عبور دهید.

اگر چشمان شما دوربین است حتماً از عینک مناسب استفاده کنید تا بتوانید سوراخ سوزن را به وضوح ببینید. برخی افراد انتهای نخ را مرطوب  می کنند تا عبور نخ از سوزن راحت تر شود.

اگر پس از چندین بار تلاش نمی توانید نخ را از سوراخ سوزن عبور دهید ، انتهای نامنظم نخ را ببرید تا عبور از سوراخ سوزن راحت تر شود.
بسته به نوع دوختی که می خواهید انجام دهید 

دو روش برای پیچاندن سوزن وجود دارد:

استفاده از نخ به عنوان یک رشته: این روش برای اکثر دوخت های دست استفاده می شود. به خصوص در مواردی که می خواهید کوک‌ها دیده نشوند. در این روش  نخ را تا جایی که می خواهید برش دهید سپس آن را از سوراخ سوزن عبور دهید و انتهای آن را گره بزنید.

استفاده از نخ به‌صورت دوتایی: از این روش برای دوخت‌هایی استفاده می‌شود که باید محکم باشند، مانند دوخت برای چین سوزنی. نخ را به‌اندازه طول موردنیازتان ببرید و سپس آن را از وسط تا کنید و دو انتهای نخ را از سوراخ سوزن عبور دهید. پس از اولین کوک، سوزن را از حلقه‌ای که در انتهای دیگر ایجاد شده است، عبور دهید تا شروع بسیار محکم و بدون گرهی داشته باشید.

اگر ‌نخ‌کردن سوزن برایتان دشوار است می‌توانید از ابزار مفیدی مانند سوزن‌نخ‌کن استفاده کنید. معمولا در تمام کیت‌های خیاطی مبتدی سوزن‌نخ‌کن نیز وجود دارد.

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

بیشتر بخوانید» آموزش دوخت دامن پیلی با الگو

انواع دوخت دستی

در دوخت دستی، می‌توانید از انواع مختلفی از دوخت‌ها استفاده کنید تا نتیجه کارتان تمیزتر و زیباتر شود. استفاده از گل‌دوزی نیز موجب می‌شود زیبایی و جلوه بیشتری به کارتان بدهید.

1. دوخت شلال ساده (Running Stitch)

این نوع دوخت برای افزودن دوخت روکار به لباس‌ها، ترمیم پارگی‌ها، تعمیر لباس‌ها و دوخت حاشیه و لبه طرح‌های گل‌دوزی مفید است. این دوخت شبیه کوک‌شل است و برای تزیین لباسی دوخته‌شده یا برای چین سوزنی پارچه استفاده می‌شود.

در دوخت شلال ساده، باید سوزن را از پارچه عبور دهید و بالا و پایین بیاورید تا کوک‌های منظمی ایجاد کنید. طول تمام کوک‌ها و فاصله میان آنها باید به‌یک‌اندازه باشد تا دوختی تمیز داشته باشید.

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

2. دوخت برگشتی یا کوک دوخت(Backstitch)

دوخت برگشتی دوختی مناسب برای ترمیم درز لباس یا دوخت دستی درزی است که باید محکم باشد. همه کوک‌ها باید طول یکسانی داشته باشند و هیچ فاصله‌ای میان آنها وجود نداشته باشد.

هرچه کوک‌ها کوچک‌تر باشند، درز محکم‌تری خواهید داشت. کوک دوخت دوختی محکم است که برای دوخت تمام درزهایی که نمی‌توانید با چرخ‌خیاطی بدوزید (به‌ویژه در تعمیر لباس‌ها) ایدئال است.

مراحل مهم آموزش خیاطی برای افراد مبتدی

3. دوخت ضربدری (Cross Stitch)

دوخت ضربدری از دوخت‌های گل‌دوزی است که روی پارچه مشبک انجام می‌شود و در آن، دو کوک کوچک ازهم عبور می‌کنند تا شکل ضربدر (X) را ایجاد کنند. ایجاد تعداد زیادی از این ضربدرهای کوچک صحنه‌های ظریف و زیبایی را خلق می‌کند.

 آموزش پایه برای خیاطی

4. ساتن‌دوزی یا توپردوزی (Satin Stitch)

ساتن‌دوزی دوخت مناسبی برای کارهای گل‌دوزی است، زیرا با استفاده از آن می‌توانید قسمتی را با رنگ پر کنید. این دوخت برای دوخت گل عالی است، زیرا می‌توانید در چند سایه کار کنید تا گلی شبیه گل‌های طبیعی ایجاد کنید.

 آموزش پایه برای خیاطی

5. کوک دانه (Seed Stitch)

کوک دانه از دوخت‌های ابتدایی بسیار خوبی است که می‌توانید بیاموزید، زیرا با استفاده از آن می‌توانید فضای موجود در کار را به‌خوبی پر کنید. این دوخت برای سایه‌دادن و افزودن عمق به رنگ‌ها در کار عالی است.

 آموزش پایه برای خیاطی

6. دوخت زنجیره (Split Stitch)

دوخت زنجیره دوخت مناسبی برای حاشیه‌ها و خطوط بیرونی شکل‌هاست و وقتی برای گل‌دوزی کلمات استفاده می‌شود، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. ساختار و حالت بافت‌دار این دوخت به کلمات عمق می‌دهد.

 آموزش پایه برای خیاطی

7. دوخت دیزی تنبل (Lazy Daisy Stitch)

دوخت دیزی تنبل دوختی سریع و ساده است که به‌راحتی می‌توانید آن را بیاموزید و پس از آموختن آن نیز می‌توانید در زمانی کوتاه گل‌هایی زیبا را گل‌دوزی کنید.

 آموزش پایه برای خیاطی

8. دوخت پَر (Feather Stitch)

دوخت پر یا پَرسان دوختی عالی است که می‌توانید به مهارت‌های گل‌دوزیتان اضافه کنید. این دوخت ظریف شکلی شبیه پر دارد. البته این دوخت برای طرح‌های گل نیز بسیار مناسب است.

 آموزش پایه برای خیاطی

9. گره فرانسوی (French Knots)

دوخت این گره‌های گل‌دوزی زیبا مهارت بسیار مفیدی است. این گره‌های کوچک در هر نوعی از کارهای گل‌دوزی درخشان به نظر می‌رسند و از جالب‌ترین انواع دوخت در گل‌دوزی هستند.

 آموزش پایه برای خیاطی

10. گره شمش (Bullion Knot)

این گره‌های بلند رزهای زیبایی می‌سازند و به کار گل‌دوزی شما عمق و بافت می‌بخشند.

آموزش پایه برای خیاطی

انتخاب چرخ خیاطی

اگر تا به حال با دست خیاطی کرده اید ، باید بدانید که چرخ خیاطی چقدر کار را سرعت می بخشد و نتیجه را تمیز و زیبا می کند. خرید اولین چرخ خیاطی یک سرمایه گذاری بزرگ است.

اگرچه محصولات ارزان قیمت در بازار وجود دارد ، اما برای خرید یک چرخ خیاطی ساده مبتدی باید مبلغ قابل توجهی هزینه کنید. با در نظر گرفتن این نکته ، ایده خوبی است که قبل از خرید  چرخ خیاطی مناسب را خریداری کنید.

هنگام خرید چرخ خیاطی به نکات زیر توجه کنید:

بودجه شما چقدر است؟ آیا چیزی بسیار ارزان می خواهید یا پول بیشتری دارید و می خواهید محصولات با کیفیت بخرید؟

آیا می خواهید از فروشگاه های منطقه خود چرخ خیاطی بخرید یا آن را به صورت آنلاین خریداری کنید؟ در خرید آنلاین می توانید قیمت مناسب تری پیدا کنید.

آیا می خواهید چرخ خیاطی شما دارای ویژگی ها ی زیادی باشد یا یک چرخ ساده را ترجیح می دهید که یادگیری کار با آن راحت تر باشد؟ یا شاید در چرخ دوخت خود گزینه های خاصی دارید؟

هنگام خرید چرخ خیاطی از بازار ، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید و یکی را انتخاب کنید که بیشتر مناسب شماست.

فقط به این دلیل که اکنون بدنبال آموزش خیاطی برای مبتدی هستید  نباید ساده ترین چرخ خیاطی را انتخاب کنید. شما همیشه تازه کار نمی مانید و در آینده در خیاطی پیشرفت خواهید کرد برای موفقیت در تجارت وابسته ، بیش از شانس نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت جای عینکی با چرم خیلی راحت 

نحوه کار با چرخ خیاطی را بیاموزید

پس از خرید  باید نحوه چرخاندن سوزن چرخ خیاطی ، تغییر تنظیمات آن و استفاده از دکمه های آن را بیاموزید. هر چرخ خیاطی کمی با بقیه متفاوت است. بهتر است از دفترچه راهنمای محصول استفاده کنید. اما جای نگرانی نیست اکثر چرخ خیاطی های مبتدی تنظیمات پیچیده ای ندارند که شما را گمراه کند.

یادگیری چرخاندن چرخ خیاطی نیز کار سختی نیست اکثر چرخ خیاطی های جدید تصویری از مسیر نخ دارند که نحوه چرخاندن چرخ خیاطی را نشان می دهد. این تصویر از بالای چرخ خیاطی شروع می شود و به سوزن ختم می شود.

انواع دوخت چرخ خیاطی

1. کوک مستقیم (Straight Stitch)

کوک مستقیم رایج‌ترین نوع دوختی است که در چرخ‌خیاطی استفاده می‌شود. این کوک پایه‌ای اساس دوخت همه درزهاست. می‌توانید طول این کوک را تنظیم کنید.

طول ۳ میلی‌متر نقطه شروع بسیار خوبی است، ولی ۴ تا ۵ میلی‌متر برای کوک‌شل چرخ‌خیاطی ایدئال است. اگر در چرخ‌خیاطی امکان تغییر عرض این کوک وجود داشته باشد، این کار موجب تغییر محل قرارگیری سوزن می‌شود.

آموزش پایه برای خیاطی

2. کوک Lock-a-Matic

انتخاب این کوک یعنی چرخ‌خیاطی به‌طور خودکار کوک را در ابتدا و انتهایش «قفل» می‌کند. این موجب می‌شود نخ از هم باز نشود و دوخت کوک‌شل برگشتی به‌هم‌ریخته و نامرتب نشود.

دوخت کوک‌شل برگشتی یا Backtacking دوختی معکوس و به‌سمت عقب در ابتدا و انتهای درز است که موجب محکم‌شدن و جلوگیری از بازشدن دوخت می‌شود.

آموزش پایه برای خیاطی

3. کوک مستقیم با کوک‌های قفل‌کننده (Straight Stitch With Locking Stitches)

در این دوخت، به‌طور نامرئی و نامشخصی کوک‌ها در ابتدا و انتها «قفل» می‌شوند. این کوک شبیه کوک lock-a-Matic است، با این تفاوت که کوک‌های قفل‌کننده در محل زده می‌شوند و بنابراین نتیجه کار نامرئی‌تر و نامحسوس‌تر می‌شود.

آموزش پایه برای خیاطی

4. کوک زیگزاگ

می‌توان از کوک زیگزاگ برای درزهای پایانی، دوختن پارچه‌های کش‌داری مانند ژرسه و لاکرا (Lycra) و همچنین دوختن کش به پارچه استفاده کرد. می‌توانید طول و عرض این کوک را تغییر دهید.

آموزش پایه برای خیاطی

5. کوک زیگزاگ سه‌مرحله‌ای

کوک زیگزاگ سه‌مرحله‌ای دوختی است که کمتر استفاده می‌شود، ولی دوختی ضروری است. این نوع کوک از قابلیت‌های رایج در تمام چرخ‌خیاطی‌ها، البته به‌جز ساده‌ترین و ابتدایی‌ترینِ آنهاست.

از این نوع کوک نیز مانند کوک زیگزاگ برای دوختن کش به پارچه استفاده می‌شود. این کوک نسبت به کوک زیگزاگ معمولی، امکان کشش بیشتری را فراهم می‌کند و بنابراین گزینه‌ای عالی برای دوختن کش است.

آموزش پایه برای خیاطی

6. کوک Lightning یا کوک Stretch

این کوک برای دوختن پارچه‌های کشی مناسب است. وقتی این کوک روی پارچه دوخته می‌شود، ظاهر شبیه علامت صاعقه آن شکلی تقریبا شبیه کوک مستقیم پیدا می‌کند.

منتها حالت زیگزاگی اندک این دوخت موجب می‌شود کوک‌ها همراه با پارچه کش بیایند. این کوک دوخت بسیار مفیدی است و حتما دفعه بعد که قصد دوختن پارچه کشی را دارید از آن استفاده کنید.

آموزش پایه برای خیاطی

7. کوک اورلاک (Overlock)/ کوک Overedge

اگر چرخ سردوز ندارید، می‌تواند از این کوک برای لبه‌های دوخته‌نشده پارچه استفاده کنید. شاید چرخ‌خیاطی شما کوک‌های اورلاک گوناگونی داشته باشد، ولی اصل پایه‌ای و مشترک در این نوع دوخت، کوکی است که لبه پارچه را می‌پوشاند.

معمولا برای این کوک به پایه ویژه‌ای نیاز دارید. در دفترچه راهنمای چرخ‌خیاطی گفته می‌شود که باید از چه پایه‌ای استفاده کنید.

آموزش پایه برای خیاطی

8. کوک سجاف کور (Blind Hem Stitch)

سجاف کور دوخت سجاف تمیزی است که خط دوخت ضعیفی را در سمت راست پارچه باقی می‌گذارد. اگر می‌خواهید سجاف کور بدوزید، کوک ویژه‌ای در چرخ‌خیاطی شما وجود دارد که این کار را برایتان انجام می‌دهد.

در این نوع دوخت، پارچه باید با الگوی خاصی در چرخ‌خیاطی تا شود. با این حساب، اگر می‌خواهید از این نوع کوک استفاده کنید، برای آگاهی از نحوه کار به دفترچه راهنمای چرخ‌خیاطی خود مراجعه کنید.

آموزش پایه برای خیاطی

9. کوک‌های تزیینی

کوک‌های تزیینی در سبک‌ها و شکل‌های گوناگونی وجود دارند و اغلب از آنها در دوخت لحاف استفاده می‌شود. البته می‌توانید از این کوک‌ها برای تزیین لوازم تزیینی خانگی یا حتی سجاف لباس‌ها نیز استفاده کنید.

این کوک‌ها در شکل‌های متنوعی، از برگ و قلب گرفته تا دانه‌های برف وجود دارند و در چرخ‌خیاطی‌ها که تعداد و تنوع کوک‌های بیشتری دارند، تعداد کوک‌های تزیینی نیز بیشتر است.

آموزش پایه برای خیاطی

10. کوک جادکمه‌ای

اگر چرخ‌خیاطی شما دوخت جادکمه‌ای یک‌مرحله‌ای را انجام می‌دهد، باید کوک ویژه مناسب برای این کار را انتخاب کنید. اگر چرخ‌خیاطی‌تان برقی باشد (بدون صفحه‌نمایش) معمولا باید یک پیچ انتخاب کوک را بچرخانید تا بالا، پایین و پهلوهای جادکمه‌ای را به‌صورت مجزا بدوزید.

در جادکمه‌ای یک‌مرحله‌ای باید از پایه جادکمه‌ای خاصی استفاده کنید. این پایه در بعضی از چرخ‌خیاطی‌ها وجود دارد و نیازی نیست که آن را جداگانه تهیه کنید.

آموزش پایه برای خیاطی

سخن پایانی

حالا که می دانید چگونه سوزن چرخ خیاطی را بچرخانید و ابزار و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید ، می توانید آموزش خیاطی را از ابتدا شروع کنید. البته  از ابتدا نباید انتظار داشته باشید که کار شما بی نقص باشد.

فراموش نکنید که آموزش خیاطی به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد و اگر گاهی اوقات اشتباه کنید اشکالی ندارد. قبل از استفاده از هر روش دوخت  ابتدا آن را روی پارچه های اضافی امتحان کنید و وقتی نحوه صحیح این کار را یاد گرفتید  آن را روی لباس اصلی خود بزنید تا به طور تصادفی به لباس شما آسیب نرسد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *