7 تکنیک حرفه ای ساده و دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

7 تکنیک حرفه ای ساده و دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

7 تکنیک حرفه ای ساده و دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها : بسیاری از ما خانم ها وقتی در خیابان، اتوبوس یا جاهای دیگر تنها هستیم استرس را تجربه می کنیم. برخی از افراد از مکان‌های خلوت یا تاریک می‌ترسند زیرا قبلاً آزار و اذیت فیزیکی یا هر نوع حمله دیگری را تجربه کرده‌اند.

آزار و اذیت کلامی بسیاری از زنان را نیز ناراحت می کند. ممکن است هرگز در موقعیتی قرار نگیرید که احساس ناامنی و ترس کنید، اما دانستن حرکات دفاعی خیابانی برای دفاع از خود ضروری است.

دانستن حرکات دفاع شخصی خود به شما آرامش و اعتماد به نفس می دهد تا راحت تر اوضاع را کنترل کنید. در ادامه تعدادی از حرکات دفاع شخصی خیابانی و دستورات آنها را توضیح خواهیم داد. این حرکات برای همه خانم ها با هر اندازه  و فرم بدن مناسب است و هیچ محدودیتی ندارد.

7 تکنیک حرفه ای ساده و دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

حتما بخوانید» نحوه برخورد با مزاحمان خیابانی | چگونه از آنها خلاص شویم؟

دفاع شخصی خیابانی چیست؟

دفاع از خود عمل دفاع از خود و مقابله با خشونت است. به عبارت دیگر در این ورزش از زور علیه مهاجم یا تهدید فوری استفاده می شود. این تهدید می تواند کلامی یا فیزیکی باشد.

دفاع شخصی خیابانی همان دفاع شخصی است. با این حال، به طور گسترده ای در خیابان و در برابر حملات خیابانی مانند کیف و دستبند استفاده می شود.

تکنیک های دفاع شخصی خیابانی را به خاطر بسپارید

1. مکان های آسیب پذیر را به خاطر بسپارید

به هیکل و اندازه بدن مهاجم توجه نکنید. اگر نقاط حساس بدن را در دفاع شخصی بدانید، می توانید هرکسی را شکست دهید. آسیب پذیری های اصلی چشم ها، بینی، گلو، سینه، زانو و کشاله ران هستند. شما می توانید به هر شکلی که می خواهید حمله کنید، اما باید به خاطر داشته باشید که ضربه زدن در این مناطق بیشترین تاثیر را دارد.

هرگز به سینه یا زانوهای خود ندهید زیرا این ضربه ها اغلب بی تاثیر هستند.

زدن به سینه و زانو کار مردم عادی نیست. حرفه ای ها می توانند از عهده این کار برآیند. از تمام توان و قدرت خود استفاده کنید. خودتان را به عنوان یک زن قوی در نظر بگیرید. بنابراین برای ترساندن مهاجم و جلب توجه اطرافیانتان با صدای بلند فریاد بزنید.

7 تکنیک حرفه ای ساده و دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

2. ساده ترین و بهترین حرکات را یاد بگیرید

یکی از بهترین حرکات برای ایجاد درد ناگهانی و افتادن به مهاجم، گرفتن مچ مهاجم است. انگشت کوچک و انگشت حلقه او را با یک دست و انگشت وسط و انگشت اشاره را با دست دیگر بگیرید و مچ را به جلو خم کنید.

اگر نمی توانید دست حریف خود را بگیرید، او را با مشت یا انگشت خود بین استخوان های ترقوه یا خرخره را فشار دهید. این حرکت حریف را گیج می کند و کمی زمان می برد تا به خود بیاید.

یکی دیگر از مناطق خوب برای دفاع شخصی کشاله ران است. ضربه زدن به این ناحیه مهاجم را فلج می کند و زمان کافی برای فرار خواهید داشت.

7 تکنیک حرفه ای ساده و دفاع شخصی خیابانی برای خانم ها

3. اگر از جلو مورد حمله قرار گرفتید حتما این کارها را انجام دهید

✅ اگر از جلو مورد حمله قرار گرفتید و امکان بالا بردن بازوهایتان وجود نداشت، موارد زیر را انجام دهید:

✅ دستان خود را به جلو ببرید و جلوی لگن خود مشت بزنید (این کار باعث ایجاد فضای کافی بین شما و مهاجم می شود).

✅ پس از آن، با پیشانی خود به بینی مهاجم ضربه بزنید (این ضربه مهاجم را از شما دور می کند).

✅ حالا با زانوی خود به کشاله ران او ضربه بزنید.

✅ اگر فاصله ای بین شما و مهاجم وجود داشته باشد، می توانید با کف دست از خود محافظت کنید. دست چپ خود را صاف کنید و با دست راست به چانه و بینی او حمله کنید.

✅ سپس به کشاله ران او ضربه بزنید.

به این ترتیب مهاجم برای مدت طولانی گیج می شود و دیگر نمی تواند حرکت کند.

دفاع شخصی خیابانی

4. چگونه دست های خود را آزاد کنیم؟

اگر “قانون انگشت شست” را بدانید به راحتی می توانید از دردسر خلاص شوید برای این کار باید دست خود را به سمت شست مهاجم بچرخانید. اگر بازوی شما را محکم گرفته است مچ دست خود را به سمت شست بچرخانید. وقتی بازوی شما زیر دست مهاجم است، دست خود را با تمام قدرت بکشید.

دفاع شخصی خیابانی

5. اگر شما را از پشت بگیرند چه؟

مهاجمان اغلب از پشت می آیند تا بازوهای قربانی را بگیرند تا او نتواند حرکت کند. برای رهایی خود سه راه وجود دارد:

روش اول:

سریع خم شوید و سعی کنید از پشت به مهاجم ضربه بزنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، مشکلی نیست. هدف این است که مهاجم را مجبور کنیم یکی از پاهایش را جلو بیاورد. حالا سریع خم شوید، پایش را بگیرید، بلند شوید و با خود بکشید. حال مهاجم تعادل خود را از دست می دهد و روی زمین می افتد.

دفاع شخصی خیابانی

روش دوم:

روش دوم این است که دوباره به جلو خم شوید. این کار شما را سنگین تر می کند و مهاجم نمی تواند شما را بلند کند. به این ترتیب می توانید راحت تر با آرنج خود به مهاجم ضربه بزنید. با این حرکت فاصله کافی برای ضربه زدن به صورت یا کشاله ران مهاجم دارید.

روش سوم:

روش سوم این است که باسن خود را به یک طرف خم کنید با این کار به راحتی می توانید به کشاله ران مهاجم ضربه بزنید دست و آرنج مخالف خود را بالا بیاورید و محکم روی سینه خود نگه دارید با زانوها و روش های دیگر به مهاجم ضربه بزنید تا فرصتی برای فرار داشته باشید.

6. اگر مهاجم از کنار نزدیک شد تا شما را بگیرد، این کارها را انجام دهید

ضربه آرنج یکی از خطرناک ترین ضربات در دفاع شخصی خیابانی است اگر مهاجم از پهلو به شما نزدیک شد با یک حرکت قوس‌دار به گیجگاه، فک یا بینی او ضربه بزنید. با این ضربه، مهاجم چند قدم عقب خواهد رفت. حالا به شکم یا سینه او ضربه بزنید. ضربات آرنج به‌قدری قوی‌اند که هر حریفی را از پا درمی‌آورند.

دفاع شخصی خیابانی

7. اگر مهاجم شما را به دیوار هل داد چه باید کرد؟

اغلب اتفاق می افتد که مهاجمان سعی می کنند قربانیان خود را به گوشه ای ببرند یا آنها را به دیوار فشار دهند. در این مورد باید آسیب پذیرترین مکان ها را به خاطر بسپارید و بسته به موقعیت خود یکی از آنها را بزنید.

✅ اگر دست‌های مهاجم بالاست، کف دست خود را صاف کنید و به زیربغل او ضربه بزنید.

✅ اگر یکی از دست‌های شما پایین است، می‌توانید به سینه، گردن یا فک مهاجم ضربه بزنید.

✅ یکی از بهترین و قدرتمندترین ضربه‌ها، ضربه با سر است. کمی خم شوید تا از مهاجم پایین‌تر باشید. سپس سریع با پیشانی خود به فک او ضربه بزنید. این حرکت فورا مهاجم را گیج می‌کند و شما می‌توانید فرار کنید.

دفاع شخصی خیابانی

1.ضربه با دسته‌کلید

استفاده از سوئیچ خودرو یکی از ساده ترین راه ها برای دفاع از خود است. اگر در شب احساس ناامنی می کنید، کلیدهای خود را برای ضربه زدن آماده کنید. برای انجام این کار، حلقه سوئیچ خود را در حالی که کلیدها از دستتان بیرون‌اند نگه دارید سپس ضربه بزنید.

2. با کف دست ضربه بزنید

با این حرکت می توانید به بینی یا گلوی مهاجم ضربه بزنید ابتدا با مهاجم روبرو شوید. مچ دست خود را به سمت بالا خم کنید ضربه بزنید و سریع دست خود را به سمت عقب بکشید تا سر مهاجم بالا و عقب برود تا بتوانید به راحتی فرار کنید.

دفاع شخصی خیابانی

3. با آرنج ضربه بزنید

اگر مهاجم به شما نزدیک است و نمی توانید او را مشت یا لگد بزنید از آرنج خود استفاده کنید برای این کار ابتدا باید پاهای خود را ثابت نگه دارید. سپس بازوی خود را خم کنید به جلو حرکت کنید و با آرنج خود به گردن، خط فک، چانه یا میگرن مهاجم ضربه بزنید. با این کار مهاجم دست خود را شل می کند و شما می توانید فرار کنید.

همچنین می توانید آرنج را تا ارتفاع شانه بالا بیاورید. روی یک پا بچرخید و با جلوی آرنج محکم ضربه بزنید. برای انجام این کار از یک طرف به سمت دیگر، مطمئن شوید که هدف را می بینید. آرنج خود را بالا بیاورید و پاهای مخالف خود را بچرخانید. سپس با پشت آرنج ضربه بزنید.

دفاع شخصی خیابانی

مزایای دفاع شخصی خیابانی برای زنان

اعتماد به نفس: هیچ چیز قدرتمندتر از تقویت اعتماد به نفس برای تجزیه و تحلیل یک موقعیت خطرناک برای غلبه بر آنها نیست.

توانمندسازی: این مهارت زنان را تشویق می کند تا با موقعیت های استرس زا و خطرناک کنار بیایند و زندگی سالم و فعالی داشته باشند.

کاهش تبعیض جنسیتی: وقتی زنان بتوانند با هر گونه تبعیض جنسیتی مقابله کنند، می توانند جرایم علیه زنان را کاهش دهند.

سلامت و تناسب اندام: برنامه های دفاع شخصی یک راه عالی برای ورزش، داشتن بدنی سالم و بهبود سلامت جسمی و روانی شماست.

ایمنی: اهمیت اصلی دفاع شخصی خیابانی این است که زنان بتوانند از خود در برابر هر چیزی که از نظر اجتماعی غیرقابل قبول است محافظت کنند.

⭐ انضباط: دفاع شخصی نظم و انضباط را در زندگی ترویج می کند این به زنان کمک می‌کند تا آرام‌تر، باهوش‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشند، قدرت ذهنی و جسمی بیشتری کسب کنند بیشتر ببینند و آگاه‌تر شوند.

کاهش وابستگی: فقط به خاطر اینکه یک زن هستید، نباید همیشه از ترس و اضطراب با دیگران سفر کنید! با یادگیری ورزش دفاع شخصی از سختی های این موضوع خلاص می شوید. این به شما استقلال می دهد و به شما کمک می کند در هر شرایطی از خود محافظت کنید.

دفاع شخصی خیابانی

نکات ایمنی برای جلوگیری از خطر

✔ مطمئن شوید که تلفن همراه شما شارژ کافی برای تماس های اضطراری دارد.

✔ ژاکت خود را روی کیف خود بپوشید تا اشیای قیمتی شما در معرض دید قرار نگیرند.

✔ برای ترساندن مهاجمان احتمالی و کمک‌گرفتن در شرایط ضروری، می‌توانید به سوییچ یا دسته‌کلید خود سوت آویزان کنید.

✔ قبل از بازکردن درِ خانه، ببینید چه‌کسی پشت در است. از طریق چشمی یا سوراخ کلید نگاه کنید تا مطمئن شوید محل امن است.

✔ در مناطقی بمانید که نور کافی داشته باشد. اگر در طول روز خودروتان را در خیابان پارک می‌کنید، حتما باید بدانید شب که می‌خواهید به‌سمت آن برگردید، نور آن منطقه چگونه خواهد بود.

کلام پایانی»

تجاوز جنسی یا آزار جنسی اثرات جسمی و روانی بسیاری دارد با به کارگیری نکات فوق می توانید از مشکلات بالقوه خطرناک جلوگیری کنید منطقی است که هرکس می خواهد در شب به مکان های خطرناک برود برای حفظ امنیت خود و همراهانش از روش های فوق استفاده کند.

دفاع شخصی خیابانی بسیار مهم است و فواید زیادی در زندگی دارد اما با وجود یادگیری روش ها و تکنیک های ذکر شده بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید تا آسیب های احتمالی به خود یا دیگران را به حداقل برسانید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *