نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی

نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی

نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی : برس و شانه مو ابزار بسیار مهمی در رابطه با بهداشت فردی هستند که سلامت و زیبایی مو به آنها بستگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش تمیز کردن برس مو آشنا شوید.

به طور کلی تمیز کردن و ضد عفونی کردن برس یکی از اقداماتی است که در سلامت پوست سر و مو بسیار موثر است و سپس ریشه مو توسط محصولاتی که استفاده می کنید و آلودگی های محیطی مراقبت می شود که در نهایت با شانه زدن منتقل می شود. مو از عفونت پوست سر جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی آشنا شوید.

نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی

آشنایی با روش تمیز کردن برس مو

برای حفظ سلامت و بهداشت مو تمیز کردن شانه یا برس مو ضروری است به همین دلیل چندین روش برای این کار شرح خواهیم داد.

شامپو بچه

به طور کلی استفاده از پاک کننده های ملایم مانند شامپو بچه برای تمیز کردن برس و شانه بسیار مناسب است و در این زمینه به شما کمک زیادی می کند. بنابراین خوب است موهای زائد و شوره های جمع شده روی شانه را قبل از شستن آن بشویید و سپس از روش های زیر برای شستن شانه استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی

چکاد بام

یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید و شانه را در آن قرار دهید، چند قطره شامپو بچه را روی یک مسواک تمیز بریزید و از آن برای تمیز کردن تمام قسمت‌ها استفاده کنید در نهایت پس از آبکشی آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و باید گفت که این روش برای شانه های پلاستیکی بسیار موثر است.

نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی

رابینگ الکل

رابینگ الکل یکی دیگر از مواد ضدعفونی کننده بسیار قوی است که برای تمیز کردن برس ها استفاده می شود. در این روش یک کاسه مناسب را از آب پر کنید و مقداری الکل داخل آن بریزید و شانه را در این محلول قرار دهید.

بعد از مدت زمان مشخص شده آن را بشویید و با یک تکه پارچه خشک کنید بعد از آن اجازه دهید یک شب در هوای آزاد بماند و خوب خشک شود و در آخر می توان گفت برای شانه های چوبی هم می توانید از این روش استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن برس مو با چند روش کاربردی

چگونه برس مو را تمیز کنیم؟

سرکه سفید

سرکه سفید دارای ترکیبات ضد عفونی کننده بسیار قوی است که می توان از آن به عنوان یک پاک کننده طبیعی و ساده برای تمیز کردن برس استفاده کرد.

به طور کلی با استفاده از این روش بسیاری از آلودگی ها، باکتری ها، چربی مو، ژل ها و تمامی آلودگی های انباشته شده روی آن از بین می رود. در این صورت باید دو فنجان آب داغ و یک فنجان سرکه سفید را با یکدیگر مخلوط کنید.

توجه داشته باشید که آب نباید خیلی داغ باشد چون اثر خود را از دست می دهد، حالا قسمتی از برس را داخل ظرف قرار دهید تا کثیفی که روی شانه جمع شده پاک شود اجازه دهید این روش در عرض یک دقیقه انجام شود و توجه داشته باشید که پس از مدت زمان مشخص شده، برس خود را به خوبی خشک کرده و در هوای آزاد قرار دهید.

برس موبیشتر بخوانید: چگونه مو را از روی فرش جمع کنیم؟

جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین این است که مقداری از آن را در یک کاسه آب بریزید و سپس یک قاشق غذاخوری شامپو به آن اضافه کنید حالا همه مواد را با هم مخلوط کرده و شانه را در آب قرار دهید.

با استفاده از مسواک تمیز تمام قسمت های شانه را بشویید تا آلودگی ها از بین برود و در نهایت شانه را با آب گرم بشویید و پس از خشک شدن با حوله در هوای آزاد قرار دهید.

برس مو

نکته مهم

مطالعات نشان داده‌اند که مو، ابرو و ریش می‌توانند خانه بسیاری از میکروارگانیسم‌های مختلف باشند، بنابراین منبع کثیفی برای سر مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند که باید از آن‌ها مراقبت کرد. برس مو را انجام دهید.

بنابراین شستن و تمیز کردن موها برای جلوگیری از تکثیر این موارد بسیار مهم است و باید هر دو را همزمان انجام دهید، زیرا شانه کردن موهای تمیز با برس کثیف می تواند دوباره آنها را آلوده کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *