آیا کاربرد های روغن های جلا را میدانید؟

آیا کاربرد های روغن های جلا را میدانید؟

آیا کاربرد های روغن های جلا را میدانید؟ روغن جلا ماده ای است که به رنگ قهوه ای است و همانطور که رنگ آن پیدا می شود برای اشیاء چوبی داخلی و خارجی در رنگ آمیزی ساختمان استفاده می شود اما اگر برای اشیاء خارجی استفاده می کنید نباید در معرض رطوبت قرار گیرد.

روغن های جلا در برابر رطوبت، آب و گرما زیاد مقاوم نیستند و از بین می روند بنابراین اگر می خواهید در فضای باز استفاده کنید بهتر است در معرض رطوبت قرار نگیرید. رنگ های روغنی اغلب با روغن جلا ترکیب می شوند تا براقیت آن را افزایش دهند. برای رنگ کردن رنگ صیقلی باید از ازپیستوله یا قلم مو استفاده کنید.

روغن جلا داده شده معمولاً در 30 دقیقه خشک می شود زیرا از مواد خشک کننده استفاده می کند. روغن های پولیش شده به عنوان آخرین لایه رنگ عمل می کنند و قدرت چسبندگی بالایی دارند و به همین دلیل دیگر هوا زیر آن لایه نمی رود و لایه تمیزی از پولیش و براث داریم.

روغن جلا داده شده را می توان در تزئینات چوبی یا لوازم خانگی و مبلمان چوبی نیز استفاده کرد.

آیا کاربرد های روغن های جلا را میدانید؟

انواع روغن های جلا داده شده

جلا طبیعی: این نوع از روغن جلا معمولا بی رنگ ایت و رنگ طبیعی چوب خفظ میشود و فقظ براق خواهد شد.

جلا رنگ: همان طور که از نام آن مشخص است با رنگ لمینیت یکی است.

جلا ملامین: بعد از جلا رنگ، ملامین را اسپری میکنند تا ماندگاری را افزایش دهند و میتوان رنگ جلا را مات و یا براق کرد. از گران ترین رنگ های جلا این نوع است.

آیا کاربرد های روغن های جلا را میدانید؟

نحوه استفاده از روغن جلا 

برای استفاده از آن ابتدا باید از تینر روغن یا بنزین استفاده کنید تا رنگ جلا یکدست یعنی یکنواخت شود. و نه کوچک و نه بزرگ.
به خاطر داشته باشید که وقتی از بنزین برای همگن کردن آن استفاده می کنید، سریعتر خشک می شود، بنابراین استفاده از بنزین آن را سریعتر خشک می کند.

✅ به ازای هر یک قوطی باید ۱ لیتر تینر روغنی استفاده شود.

✅ با توجه به آن که روغن را میشناسید میتوانید انتخاب کنید که از تینر روغنی استفاده کنید و یا بنزین.

✅ روغن جلا را السی نیز مینامند زیرا ترکیبات آن اسید و الکل نیز میباشد.

✅ برای استفاده از روغن جلا باید ابتدا جنس آن را بشناسید زیرا با ندانستن جنس روکش چوبتان باعث میشود که چوبتان از بین برود.

✅ برای متوجه شدن شما میتوانید یک قطره روغن را به چوب مورد نظر بمالید و اگر خورده شد یعنی آن مناسب چوب شما نیست و چوب شما روکش چوب دارد.

✅ اگر داخل چوب مورد نظر خیس نشد یک نبه آغشته کنید به استون را روی یک نقطه ی نامشخص بزنید و مالش دهید. استون هیچ تاثیری بر روی پلی اورتان ندارد اما باعث میشود که روغن جلا حل شود.

✅ با توجه به قدرت چسبندگی روغن صیقلی می توان گفت که روی چوب پوششی ایجاد می کند و از نفوذ باکتری ها جلوگیری می کند. برای اطلاع از قیمت رنگ آمیزی ساختمان می توانید با کارشناسان مجموعه هنری راد تماس حاصل فرمایید. هنر کد راد ارائه خدمات متنوع در زمینه نقاشی ساختمان از جمله رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه لکه روغن را از روی چوب پاک کنیم

انواع جلا چوب

1- پولیش چوب بر پایه آب

این نوع پولیش را می توان بر روی انواع چوب استفاده کرد. اینها شامل سطوحی هستند که رنگ شده یا لکه شده اند.

2-جلا الکل چوب

بهترین نوع روغن جلا است و به دلیل داشتن الکل خیلی سریع خشک می شود و ماندگاری چوب بیشتر می شود. روکش چوب را می توان به صورت لایه لایه بلند کرد و هر زمان که بخواهید می توانید آن را تعمیر یا جلا دهید.

3- جلای پلی اورتان

این نوع برای کابینت آشپزخانه، کابینت، کمد و حتی کفپوش ایده آل است زیرا این نوع پولیش چوب ضد آب و ماندگارتر بوده و تاثیر مثبتی در طول عمر چوب دارد، بنابراین برای نتیجه بهتر می توانید از پولیش پلی استفاده کنید. جلای پلی اورتان را به جلای خود اضافه کنید.

4-جلا خمیری

موم خمیر را می توان با استفاده مساوی از آب و سرکه و کمی چربی جمع آوری کرد و پاک کرد. برای آن که از موم خمیری استفاده کنید باید آن را بمالید، بعد اجازه دهید خشک شود، سپس دوباره آن را مالش دهید و به سمت لبه ی سطوح بکشید.

نکات ایمنی

بعد از مصرف درب ظرف بسته شود.
از ماسک و تهویه استفاده کنید و یا درب را باز بگذارید.
بعد از انجام عملیات دست های خود را بشویئد.
محتویات را در محیط مناسب یعنی دور از نور خورشید و خشک و خنک نگهداری کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *