روش از بین بردن بوی پیاز از دست

روش از بین بردن بوی پیاز از دست

روش از بین بردن بوی پیاز از دست : در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک های از بین بردن بوی پیاز آشنا کنیم و یک سری روش ها را برای شما شرح دهیم تا در خانه و با کمترین هزینه این کار را انجام دهید.

از بین بردن بوی پیاز از دست یکی از بزرگترین مشکلات افرادی است که آشپزی می کنند. در واقع بوی پیاز پس از مدتی بسیار بد می شود و اگر راه هایی برای این کار بلد نباشید مطمئنا نمی توانید دست های خود را به دهان و بینی خود نزدیک کنید زیرا از این بو بسیار اذیت خواهید شد.پس تا پایان این مقاله همراه کاردستون باشید.

روش از بین بردن بوی پیاز از دست

تکنیک هایی برای از بین بردن بوی پیاز

اگر پیاز را هم خرد کرده اید و دستانتان بوی آن می دهد و می خواهید بوی بد آن را از بین ببرید بهتر است با ما همراه باشید. در ادامه به بررسی یک سری روش می پردازیم که می توانید برای حل این مشکل از آنها استفاده کنید.

در واقع کار با پیاز بسیار سخت است اما ادویه همه غذاهای خاص ایرانی پیاز است و نمی توان آن را از برنامه غذایی حذف کرد با ما همراه باشید تا با تکنیک های از بین بردن بوی پیاز آشنا شوید.

سرکه و نمک

یکی از ساده ترین راه ها این است که این مخلوط را روی دستان خود بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا بوی بد پیاز از بین برود. در واقع پیاز دارای ماده ای به نام الین است که بو ایجاد می کند و وقتی پیاز را خرد می کنید این ماده آزاد شده و بوی بدی ایجاد می کند.

روش از بین بردن بوی پیاز از دست

از ظرف استیل استفاده کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از ساده ترین روش ها که می توانید برای از بین بردن بوی پیاز استفاده کنید. مالیدن دست به ظرف استیل ضد زنگ زیر آب می باشد.

در واقع وقتی دستان شما بوی پیاز می دهد قطعا گوگرد زیادی در آن وجود دارد و وقتی دست خود را روی فولاد می مالید گوگردها با فلز واکنش داده و خنثی می شوند و بوی بد از بین می رود.

سرکه

استفاده از سرکه خالی نیز موثر است و برای این کار کافیست مقداری سرکه را روی دستان خود بریزید و چند دقیقه ماساژ دهید و سپس دستان خود را با آب و صابون بشویید.

دهانشویه

یکی دیگر از موادی که می تواند به شما کمک کند بوی بد پیاز را از بین ببرید، استفاده از دهان شویه است. برای استفاده از دهانشویه، مقداری از آن را روی دست‌هایتان بریزید و دست‌هایتان را روی هم بمالید تا بوی بد آن از بین برود و سپس دست‌ها را بشویید.

نمک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از نمک می تواند بوی دست شما را از بین ببرد. قبل از استفاده از نمک، دست های خود را کمی خیس کرده و مقداری نمک روی آن ها ریخته و بمالید.

به خاطر داشته باشید که نمک می‌تواند بوی بد دست را از بین ببرد و در عین حال باعث خشکی دست‌ها شود، بنابراین هنگام استفاده از نمک حتما دست‌های خود را مرطوب کرده و سپس آن‌ها را خیس کنید.

روش از بین بردن بوی پیاز از دست

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد و می توان آن را یک بوگیر بسیار خوب دانست. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این ماده باید دستان خود را مانند نمک کمی خیس کنید و جوش شیرین را در دستان خود بریزید و مقداری را به هم بمالید تا بوی بد آن از بین برود.

قهوه

برای از بین بردن بوی پیاز از دست می توانید از قهوه استفاده کنید و برای این کار کافی است مقداری قهوه را آسیاب کرده و روی دستان خود بمالید و پس از چند دقیقه دستان خود را با آب بشویید تا اثری از آن باقی نماند.

قند

قند نیز یکی از موادی است که به رفع بوی بد دهان کمک می کند. مانند روش های قبل باید دست هایتان را کمی خیس کنید و کمی قند روی آن ها بریزید و دست ها را به هم بمالید تا بوی بد آن از بین برود. این کار را تا زمانی که بوی دستتان از بین برود ادامه دهید.

روش از بین بردن بوی پیاز از دست

خمیر دندان

یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن بوی بد دست که ممکن است در اثر خرد کردن پیاز یا گوشت و مرغ ایجاد شود، استفاده از خمیر دندان است.

در واقع خمیردندان تضمینی ترین راه حل برای این مشکل است و برای استفاده از این روش کافی است مقداری خمیردندان را روی دستان خود بمالید و مانند زمانی که مایع را به دستتان می زنید، آن ها را به هم بکشید. به یاد داشته باشید که خمیر دندان ژله ای بی فایده است و برای این کار باید از خمیر دندان معمولی استفاده کنید. خمیر دندان فلوراید بهترین عملکرد را دارد.

کره بادام زمینی

همچنین استفاده از این روش به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن بوی بد دهان را از بین ببرید. برای استفاده از کره بادام زمینی باید مقدار بسیار کمی از آن را روی دست ها بمالید و بعد از چند دقیقه دست های خود را با آب ولرم و صابون بشویید تا دیگر بوی بدی روی دست ها نباشد.

آب گوجه فرنگی

اگر مواد فوق در دسترس شما نیست، می توانید یک گوجه فرنگی را له کنید و دستان خود را برای مدتی در آب قرار دهید. عصاره گوجه فرنگی نیز یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن بوی بد دهان است.

عصاره لیمو

لیمو هم خاصیت اسیدی دارد و می تواند بوی بد ایجاد شده با استفاده از پیاز را از بین ببرد. این روش سریعتر از استفاده از آب گوجه فرنگی عمل می کند و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

بلغور جوی دوسر

بعد از اینکه پیاز را خرد کردید و نمی خواهید بوی آن روی دستتان باقی بماند، می توانید مقداری بلغور جو دوسر را روی دستتان بمالید.

کرفس

عصاره کرفس زمانی موثر است که هیچ ماده دیگری برای از بین بردن بوی بد پیاز نداشته باشید و باعث ایجاد بوی بد در دستانتان شود.

شامپو

ممکن است صابون به تنهایی این مشکل را برطرف نکند اما شامپو زدن تاثیر بهتری دارد و برای از بین بردن بوی بد پیاز باید مقداری شامپو به دست هایتان بزنید و دست ها را بمالید تا کف کند به هم مالش دهید. پس از چند دقیقه دستان خود را با آب بشویید.

استفاده از مواد ضدعفونی کننده

راه بسیار ساده دیگری برای کمک به خلاص شدن از شر بوی بد دهان وجود دارد. استفاده از ضدعفونی کننده های الکلی می تواند این مشکل را برطرف کند و دستان شما بوی بدی بگیرد. در نظر داشته باشید که ضدعفونی کننده های غیر الکلی این قابلیت را ندارند.

مایع ظرفشویی

یکی از مهم ترین وسایلی که می توانید در هر خانه ای پیدا کنید و از آن برای از بین بردن بوی بد پیاز استفاده کنید، مایع ظرفشویی است چند قطره از این مایع می تواند برای شما موثر باشد.

خردل

خردل هم یکی از روش هایی است که خیلی ها برای از بین بردن بوی پیاز پیشنهاد می کنند. در واقع این روش بسیار خوب است و می توانید در اسرع وقت از شر بوی بد دهان خلاص شوید.

سیب زمینی

استفاده از آب سیب زمینی علاوه بر روشن شدن پوست دست، می تواند بوی بد ناشی از خرد کردن مقدار زیادی پیاز را نیز از بین ببرد.

برای این که بتوانید آب سیب زمینی تهیه کنید نیاز است تا یک عدد سیب زمینی را با ریز ترین حالت رنده خرد کنید و پوره ها را فشار دهید تا آب آن خارج شده و بعد آن را به دست های خود بزنید. مالش دادن دست های خود را با این روش تا جایی ادامه دهید که بوی بد از بین برود.

برگ نعنا

برگ نعناع بو و عطر بسیار خاصی دارد و به همین دلیل در بین مردم محبوبیت دارد و می توانید از آن برای از بین بردن بوی بد دست خود استفاده کنید. برای استفاده از برگ نعنا کافی است مقداری از آن را روی دست بمالید تا بوی بد دست از بین برود.

آلوئه ورا

روش دیگری که می توانید استفاده کنید کمک گرفتن از آلوئه ورا است. ژل آلوئه ورا خواص زیادی دارد و می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند.

برای اینکه بتوانید از ژل این گیاه استفاده کنید باید آن را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید تا بوی پیاز از دستان شما خارج شود. در واقع این روش برای دستان شما بسیار مفید است و می تواند منجر به نرمی و لطافت دستان شما شود.

سخن پایانی»

همانطور که می دانید پیاز یکی از چاشنی های اصلی غذاهای ایرانی است و نمی توان آن را از دستور پخت حذف کرد زیرا طعم غذا به طرز باورنکردنی تغییر می کند. برای اینکه سریعتر از شر بوی بد پیاز خلاص شوید، بهتر است بعد از اتمام خرد کردن پیاز از روش های ذکر شده استفاده کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *