چگونه ناچو دیپ درست کنیم؟ طرز تهیه ناچو دیپ

چگونه ناچو دیپ درست کنیم؟ طرز تهیه ناچو دیپ

چگونه ناچو دیپ درست کنیم؟ طرز تهیه ناچو دیپ : چه میزبان یک مهمانی باشید یا صرفاً از دوستانتان پذیرایی کنید، دیپ پنیر خامه‌ای ناچو یک دستور غذای سریع و خوشمزه است که می‌توان آن را در کوتاه‌مدت درست کرد و مطمئناً خوشایند است. تنها چیزی که نیاز دارید نیم ساعت، چند ماده اولیه و اشتهای زیاد است! همراه ما باشید با این طرز تهیه ساده.

بیشتر بخوانید: آموزش طرز تهیه بستنی وانیلی به سه روش

مواد لازم:

1 بسته یا ظرف پنیر خامه ای معمولی
1-2 فنجان خامه ترش (بسته به قوام و طعم ایده آل)
1 بسته کوچک چاشنی تاکو
1 شیشه سالسا درشت
1-2 فنجان پنیر رنده شده (چدار یا جک مونتری)
1 گوجه فرنگی رسیده بزرگ (اختیاری)
1 پیاز سفید بزرگ (اختیاری)
1 فلفل دلمه ای سبز بزرگ (اختیاری)
چیپس تورتیلا

مخلوط کردن مواد پایه

مواد خود را آماده کنید. با جمع‌آوری همه چیزهایی که برای ساختن شیر نیاز دارید شروع کنید. این دستور غذای اصلی ناچو شامل 1 بسته پنیر خامه ای، 1 تا 2 فنجان خامه ترش، 1 شیشه سالسا، 1 عدد گوجه فرنگی بزرگ، پیاز و فلفل دلمه ای سبز (مطابق با ذائقه) و حدود یک فنجان پنیر تازه خرد شده است. . سبزیجات را خرد کرده و با هم مخلوط کنید، سپس آنها را کنار بگذارید تا بعدا آماده اضافه کردن شوند.
برای اینکه دستور غذا به اندازه ای بزرگ باشد که جمعیت را پر کند، کافی است مقدار مواد اولیه را دو برابر کنید.

پنیر خامه ای را تا دمای اتاق نرم کنید. اجازه دهید بسته پنیر خامه ای نرم شود و به دمای محیط برسد. این کار قابلیت پخش شدن را افزایش می دهد و اجازه می دهد با خامه ترش رقیق تر مخلوط شود. مایع جدا شده از ظرف پنیر خامه ای را تخلیه کنید.
بیشتر دستورالعمل‌های آشپزی به شما می‌گویند که یک بسته پنیر خامه‌ای را یک‌شب بیرون بگذارید تا نرم شود، اما می‌توان با برش پنیر خامه‌ای به مکعب‌های کوچک، این فرآیند را تا حد قابل توجهی تسریع کرد.

پنیر خامه ای و خامه ترش را با هم مخلوط کنید. کل بسته پنیر خامه ای را با 1 فنجان خامه ترش در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. این دو را با استفاده از همزن برقی یا کاردک کاملاً مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا قوام در کل یکسان شود. پنیر خامه ای و خامه ترش با هم پایه خامه ای را برای دیپ فراهم می کند.
با یک فنجان خامه ترش شروع کنید. اگر مخلوط هنوز خیلی غلیظ است که به راحتی مخلوط نمی شود، مقدار خامه ترش را تا یک فنجان اضافه کنید. به یاد داشته باشید، زمانی که در یخچال قرار می گیرد، دیپ غلیظ می شود.
اگر پنیر خامه‌ای و خامه ترش را با دست مخلوط می‌کنید، از حرکات دایره‌ای با کاردک استفاده کنید تا مخلوط روی خودش «تا شود».

چاشنی تاکو را اضافه کنید. یک بسته کوچک چاشنی تاکو بردارید و آن را به مخلوط پنیر خامه ای/خامه ترش اضافه کنید. دوباره مخلوط کنید تا چاشنی مخلوط شود.
به عنوان جایگزینی برای چاشنی تاکو بسته بندی شده، می توانید از پودر فلفل قرمز، پودر سیر، فلفل کاین و/یا زیره استفاده کنید.

ترکیب مواد باقیمانده

سالسا را ​​با پایه دیپ مخلوط کنید. یک شیشه سالسا را ​​باز کنید و به تدریج آن را به پایه دیپ اضافه کنید. سالسا را ​​باید به طعم اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا رنگ آن صورتی روشن شود. مطمئن شوید که یکباره مقدار زیادی اضافه نکنید، زیرا این کار می تواند بر عناصر لبنی غلبه کند و خامه ای بودن دیپ را کاهش دهد.
یک سالسا ضخیم را به جای انواع نازک تر مانند پیکو د گالو انتخاب کنید تا از آبکی شدن آن جلوگیری کنید.
فقط برای حفظ امنیت، از سالسا ملایم استفاده کنید. اگر می‌خواهید بعداً ادویه‌ها را ادویه کنید، با استفاده از فلفل تازه و سایر چاشنی‌ها کنترل بیشتری خواهید داشت.

لایه ای روی پنیر رنده شده قرار دهید. روی مخلوط پنیر خامه ای/خامه ترش/سالسا تقریباً به اندازه یک فنجان پنیر رنده شده بپاشید. تمام ظرف را بپوشانید تا پنیر به طور مساوی در سرتاسر دیپ پخش شود. پنیر بیشتری به طعم اضافه کنید.
نت‌های تندتر پنیرها با طعم‌های متمایز، مانند چدار و جک، در غوطه‌وری شما به خوبی برجسته می‌شوند.

سبزیجات خرد شده را با هم مخلوط کنید. گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل دلمه‌ای سبزی را که قبلاً خرد کرده‌اید بردارید و در دیپ اضافه کنید. کل معجون را با هم مخلوط کنید تا هر یک از مواد از طریق دیپ پخش شود – در حالت ایده آل، هر لقمه حاوی مقدار کمی از همه چیز باشد.
آیا به دنبال سبزیجات دیگری برای تقویت ناچو خود هستید؟ سیر خرد شده، لوبیا سیاه یا فلفل آناهیم یا پوبلانو را امتحان کنید.

تا یک ساعت در یخچال بگذارید. کاسه حاوی مواد مخلوط شده را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید سی دقیقه تا یک ساعت بماند تا دیپ “جا بیفتد”. مخلوط پنیر خامه ای/خامه ترش با سرد شدن غلیظ می شود و طعم چاشنی تاکو، پنیر و سبزیجات زمان خواهد داشت تا با هم ترکیب شوند. در شصت دقیقه، یا هر زمان که برای سرو آماده بودید، دیپ را بیرون بیاورید، آن را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید و چیپس های تورتیلا را در اطراف دیپ بچینید. شما برای خوردن آماده اید!
دیپ را در یخچال بگذارید تا زمانی که آماده بیرون آوردن آن برای مهمانان خود شوید.

مرحله نهایی

آن را با فلفل قرمز امتحان کنید. برای طعم دلچسب تر و خوشمزه تر، بلافاصله بعد از اضافه کردن سالسا، یک یا دو قوطی فلفل هورمل را داخل مخلوط بریزید. فلفل قرمز طعمی غلیظ و گوشتی به ناچو می دهد و آن را سیر تر می کند. شما حتی می توانید این تنوع از دیپ را به عنوان غذای اصلی سرو کنید.
اگر کنسرو فلفل قرمز هنوز به اندازه کافی برای شما قابل توجه نیست، چند اونس گوشت چرخ کرده بدون چربی را قهوه ای کنید و از آن برای تکمیل غذای سنگین خود استفاده کنید.

هالاپنوهای ورقه شده را اضافه کنید. اگر می‌خواهید چیزها را کمی بالا ببرید، برش‌های هالاپینو تازه یا ترشی را در دیپ بگنجانید، یا دسته دوم را مخصوص دوستداران ادویه درست کنید. هالوپینو به خوبی با بقیه مواد مورد استفاده در دیپ جفت می شود، و تند فلفل ها به خوبی با خامه ای خنک پنیر خامه ای جبران می شود.
هنگام پخت و پز با هالاپنوهای تازه، تا جایی که می توانید دانه ها را بردارید – این همان جایی است که بیشتر ادویه از آنجا می آید. شما طعم را می خواهید، نه فقط گرما را.

از یک قوطی روتل استفاده کنید. اگر در تنگنا هستید یا فقط می خواهید فرآیند پخت و پز را تا حد امکان بدون دست انجام دهید، به جای شستن، تهیه و برش سبزیجات تازه از چند قوطی روتل استفاده کنید. روتل حاوی گوجه فرنگی و چیلی سبز ملایم است که آن را برای غذاهای مکزیکی و جنوب غربی الهام گرفته شده و دیپ بسیار مناسب است. حتی می‌توانید در صورت تمایل، با استفاده از روتل به جای گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای سبز، پیاز تازه و هر گونه سبزیجات دیگری را که می‌خواهید، مخلوط کنید.
قوطی روتل را از تمام مایعات اضافی قبل از اضافه کردن آن به دیپ خود خالی کنید.

آن را گرم سرو کنید. در حالی که بیشتر دیپ‌های مبتنی بر پنیر خامه‌ای برای سرو در دمای سرد ساخته می‌شوند، شما همچنین می‌توانید فرآیند پخت را تغییر دهید تا یک دیپ گرم، خوشمزه و خامه‌ای فوق‌العاده درست کنید. برای این کار باید مخلوط پنیر خامه ای/خامه ترش را به آرامی گرم کنید، در حالی که به تدریج مواد دیگر را اضافه کنید. پنیر خامه‌ای را قبل از ترکیب کردن با سایر مواد به مکعب‌های کوچک بریزید و در ظرفی با حرارت ملایم بپزید تا پنیر خامه‌ای نسوزد یا کلوخه نشود. وقتی آماده سرو شدید، کمی پنیر رنده شده بیشتر روی آن بپاشید تا کاملاً آب شود.
پنیر خامه ای برای تهیه سس ها و سس های خامه ای غنی و خامه ای عالی است، اما باید به درستی حرارت داده شود. ابتدا پنیر خامه ای را تا دمای اتاق نرم کنید سپس روی حرارت کم به تدریج آب کنید. اگر پنیر خامه ای به نظر می رسد که در حال کشک شدن یا غلیظ شدن است، چند اونس شیر اضافه کنید.
پنیرهای صاف و آسان که به راحتی ذوب می شوند و محصولات پنیری مانند Velveeta برای غوطه وری گرم به خوبی کار می کنند.

سخن پایانی: 

امیدواریم این دستور پخت را استفاده کنید و برای دورهمی های خود این غذای ساده و لذیذ را استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین پیشنهاد میکنیم بخوانید: معرفی 6 غذا با خمیر پیتزا

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *