چگونه ظروف شیشه ای را درون فر قرار دهیم؟

چگونه ظروف شیشه ای را درون فر قرار دهیم؟ : اسرار آشپزخانه فراوان است. چه یک سرآشپز کارکشته باشید و چه یک آشپز تازه کار، قوانین اساسی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال، وقتی یک غذای خوشمزه برای خانواده درست کرده اید – و باقیمانده غذا هم دارید – چگونه می توانید آنها را دوباره گرم کنید؟ ریختن ظرف شیشه ای، تاپر ظروف یا بشقاب در اجاق ممکن است بیهوده به نظر برسد. اما ایمن است؟ حرکت اشتباهی را در اینجا انجام دهید، و ممکن است با چیزی بیش از یک آشفتگی روبرو شوید. ممکن است در نهایت با یک خطر ایمنی مواجه شوید.

در این راهنمای کامل، به این سوال پاسخ می‌دهیم که «آیا می‌توانید شیشه را در فر قرار دهید» و نکات مفیدی را به شما ارائه می‌کنیم تا در این راه به شما کمک کند.

آیا می توانید شیشه را در فر قرار دهید؟

قبل از اینکه حرارت را زیاد کنید و شروع کنید، باید حقایق را بدانید. بنابراین، بیایید آنچه را که باید بدانید بیان می کنیم: همه ظروف شیشه ای در فر ایمن نیستند.

با فرض اینکه می تواند بسیار خطرناک باشد. با این حال، برخی از محصولات شیشه ای، مانند کاسه های پیرکس و ظروف قابلمه، ممکن است تا دمای خاصی در برابر حرارت مقاوم باشند. به عنوان مثال، استفاده از شیشه سکوریت شده در فر بی خطر است. به گفته ساینتیفیک آمریکن، این نوع شیشه چهار برابر قوی تر از شیشه معمولی است. این به این دلیل است که شیشه سکوریت شده به جای تکه های بزرگ به قطعات کوچک و بی اهمیت تبدیل می شود.

بنابراین، شیشه سکوریت چگونه ساخته می شود؟ سؤال خوبی بود. در حالی که شما نیازی به درک تمام زوایای شیشه سکوریت ندارید، توضیح ساده این است که این شیشه تحت یک عملیات حرارتی قرار می گیرد و پس از آن یک فرآیند خنک کننده سریع به نام «کوئنچ» (Quenching) انجام می شود. درمان دوم فقط چند ثانیه طول می کشد و شامل هوای با فشار بالا است که به سمت شیشه هدایت می شود. نتیجه این است که مرکز شیشه کشش را حفظ می کند در حالی که لایه بیرونی در حالت فشرده باقی می ماند.

در حالی که شیشه سکوریت بسیار قوی تر از ظروف شیشه ای معمولی است، شما همیشه باید تکالیف خود را انجام دهید. در مورد بی خطر بودن یک محصول شیشه ای خاص برای استفاده در اجاق فرضیات خودداری کنید. در عوض، ابتدا هر تکه ظروف شیشه ای را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: چطور باید ظرف مناسب مایکروویو را انتخاب کنیم؟

چگونه می توانید تشخیص دهید که شیشه در فر سالم است؟

اکنون که در مورد انواع شیشه‌ها می‌دانید، اجازه دهید در مورد اینکه چگونه می‌توانید تشخیص دهید که محصول شما در فر سالم است یا خیر صحبت کنیم. چه از رامکین، بشقاب، ظروف، ظروف تاپر یا تابه استفاده می کنید، چند راه وجود دارد که می توانید موارد را بررسی کنید. فهمیدن اینکه آیا ظروف شیشه ای ایمن در خانه دارید یا خیر، مشکلی نیست. در اینجا سه ​​ترفند وجود دارد که می توانید برای آزمایش آن استفاده کنید.

1. علامت ایمن در فر را بررسی کنید

اول از همه، باید بررسی کنید که آیا ظروف شیشه‌ای دارای علامت ایمن در فر روی آن هستند یا خیر. به عنوان مثال، فرض کنید یک ظرف پخت شیشه ای دارید که می خواهید در فر قرار دهید. با این حال، قبل از انجام این کار، کمی وقت بگذارید و محصول را بررسی کنید تا ببینید آیا علامتی دارد یا خیر. اغلب به اندازه کافی متوجه خواهید شد که این نمادها در قسمت زیرین محصول حک شده اند.

چگونه ظروف شیشه ای را درون فر قرار دهیم؟

اما ما می شنویم که “نماد ایمن در فر چیست؟” نماد ایمن در فر یک کاسه در داخل اجاق است که امواج گرما به سمت بالا می رود. با این حال، همه ظروف شیشه ای ایمن در فر این علامت خاص را که به طور جهانی به رسمیت شناخته نشده است، نشان نمی دهند. به عنوان مثال، اگر ظروف شیشه ای شما از خارج از کشور آمده است، ممکن است به طور کلی نماد دیگری روی آن باشد. همچنین ممکن است تغییراتی از نشان یا حتی متن ساده ای که می گوید «محصول ایمن در فر» را مشاهده کنید. بنابراین آن را به عنوان اولین درگاه تماس خود بررسی کنید.

2. راهنمای کاربر دفترچه راهنما را بررسی کنید

آیا از محصول شیشه ای جدید استفاده می کنید؟ اگر اخیراً کالایی را خریداری کرده‌اید، ممکن است راهنمای کاربر یا کتابچه راهنمای آن را در کشو پنهان کنید. این خبر خوبی است! می توانید این ادبیات را بررسی کنید تا ببینید آیا می توان از ظروف شیشه ای در فر استفاده کرد یا خیر. در برخی موارد، متوجه خواهید شد که دستورالعمل نحوه گرم کردن محصولات شیشه ای را توضیح می دهد.

3. از قدرت گوگل استفاده کنید

اگر محصول شیشه‌ای قدیمی‌تری دارید، آخرین راه حل وجود دارد: Google. اگر مارک محصول را می‌شناسید – به عنوان مثال، اگر پیرکس است – می‌توانید وب‌سایت شرکت را بررسی کنید. البته ممکن است مدتی طول بکشد تا محصول دقیق را در سایت آنها پیدا کنید. با این حال، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که آن را درست انجام دهید، باید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را ببینید.

نحوه استفاده از ظروف شیشه ای ایمن در فر

بنابراین، متوجه شده اید که ظروف شیشه ای شما برای گذاشتن در فر مناسب هستند؟ اکنون که می دانید می توانید از محصولات شیشه ای در اجاق گاز خود استفاده کنید، موارد اضافی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. درک قوانین طلایی در اینجا به این معنی است که هیچ خطایی مبتدی مرتکب نمی شوید. در اینجا پنج مورد دیگر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

همیشه ابتدا دستورالعمل ها را بخوانید:  
از قرار دادن لیوان فوق سرد در فر خودداری کنید.
ظروف شیشه ای داغ را مستقیماً داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
هنگام خارج کردن شیشه از فر مراقب باشید.
ظروف شیشه ای داغ را مستقیماً روی سطح آشپزخانه قرار ندهید.

نکات بالا به شما کمک می کند ظروف شیشه ای، آشپزخانه و خانواده خود را ایمن نگه دارید. چه چیزی بیشتر می توانید بخواهید؟ وقتی آنها را یاد گرفتید، می توانید تمام باقی مانده های مورد علاقه خود را بدون نگرانی دوباره گرم کنید. کی گفته زندگی مدرن باید سخت باشه، نه؟

سخن آخر:

هر انچه که باید در مورد قرار دادن ظروف شیشه ای در فر می دانستید در این مطلب آمده است. امیدواریم از آن لذت برده باشید و بتوانید از این پس عملکرد بهتری در آشپزی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم بخوانید: چگونه فر را تمیز کنیم ؟

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *