چند راه برای افزایش عمر باتری موبایل

چند راه برای افزایش عمر باتری موبایل

چند راه برای افزایش عمر باتری موبایل : این روزها تلفن های هوشمند تقریباً می توانند هر کاری را انجام دهند، از سازماندهی زندگی شما با برنامه های هوشمندانه گرفته تا گرفتن عکس ها و فیلم های شگفت انگیز با کیفیت بالا. اما آیا متوجه شده اید که قدرت باتری شما نمی تواند کاملاً حفظ شود؟ بنابراین ما 8 روش مخفی برای ماندگاری باتری گوشی شما بیشتر از همیشه مورد بررسی قرار دادیم و پیدا کردیم.

1. گوشی خود را از نور خورشید دور نگه دارید

به گفته مجله انتخاب موبایل، باتری‌های لیتیوم یونی تلفن زمانی بهترین عملکرد را دارند که در دمای کمی پایین‌تر از اتاق نگهداری شوند. با دور نگه داشتن آن از نور مستقیم خورشید یا هر جایی که بیش از حد گرم است – مانند ماشینتان در یک روز گرم تابستان، مطمئن شوید که تلفنتان گرم نمی شود.

2. سطح روشنایی را پایین بیاورید

به تنظیمات خود بروید و سطح روشنایی را کاهش دهید. هر چه صفحه نمایش شما روشن تر باشد، باتری گوشی شما برای روشن نگه داشتن آن سخت تر کار می کند. کاهش روشنایی واقعاً می تواند تفاوت زیادی در عمر باتری شما ایجاد کند و همچنین برای چشمان شما ملایم تر است.

 چند راه برای افزایش عمر باتری موبایل

آیفون‌ها و برخی از دستگاه‌های اندرویدی ممکن است حالت «روشنایی خودکار» داشته باشند که روشنایی صفحه نمایش شما را بر اساس نور اطراف آن تنظیم می‌کند. با فعال کردن این عملکرد مقداری در عمر باتری صرفه جویی می کنید، برای مثال زمانی که صفحه نمایش شما به انرژی کمتری در مناطق با نور کافی نیاز دارد، اما اگر در مورد صرفه جویی در باتری خود جدی هستید، بهتر است آن را خاموش کنید و روشنایی را به طور مداوم روی کم تنظیم کنید. در صورت نیاز، همیشه می توانید آن را در هر نقطه ای روشن تر کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح تمیز کردن کامپیوتر دسکتاپ

3. گوشی خود را روی قفل خودکار تنظیم کنید

اکثر تلفن‌ها پس از استفاده از آن برای مدت زمان مشخصی روشن می‌مانند، بنابراین صفحه‌نمایش را بیهوده رها نکنید. تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید تا زمان اتمام آن یا بعد از 30 ثانیه قفل شود. به دنبال گزینه‌ای به نام «موقعیت زمانی صفحه» در دستگاه‌های اندرویدی و «قفل خودکار» در آیفون‌ها بگردید – می‌توانید زمان‌های هر دو را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

4. عملکرد لرزش را خاموش کنید

باتری تلفن شما انرژی زیادی را برای حرکت فیزیکی تلفن هنگام لرزش مصرف می کند، به خصوص اگر در اعلان ها و همچنین پیام ها و تماس های تلفنی می لرزد. با خاموش کردن کامل عملکرد لرزش، باتری خود را حفظ کنید.

5. همه آن برنامه های باز را ببندید

زیبایی گوشی‌های هوشمند مدرن این است که به شما امکان می‌دهند با برنامه‌ها و عملکردهای خود چند کار انجام دهید. جابجایی از فیس بوک به یک صفحه اینترنتی یا مکالمه واتس اپ در عرض میکروثانیه ممکن است بسیار راحت باشد، اما اینکه بتوانیم بسیاری از چیزها را همزمان باز کنیم به این معنی است که اغلب فراموش می کنیم آنها را ببندیم. ممکن است بیرون گوشی خود را تمیز کنید، پس چرا داخل آن را هم تمیز نکنید؟

 چند راه برای افزایش عمر باتری موبایل

اگر آنها را نبندید، حتی اگر از آنها استفاده نمی کنید، برنامه های شما همچنان “باز” ​​خواهند بود. این بدان معنی است که تلفن شما به سختی کار می کند و به طور مخفیانه همه برنامه های باز شما را بدون اینکه شما متوجه شوید تغذیه می کند. اطمینان حاصل کنید که هر بار که استفاده از یکی را متوقف می کنید آنها را ببندید و باتری تلفن شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

در آیفون، می‌توانید روی دکمه هوم دوبار ضربه بزنید و به شما نشان می‌دهد چه برنامه‌هایی در حال اجرا هستند. آنها را با کشیدن انگشت به سمت بالا از بین ببرید و حتی می توانید با استفاده از انگشت روی هر برنامه چندین بار را همزمان ببندید.

ولی…

در حالی که می‌خواهید برنامه‌های استفاده‌نشده را ببندید، نمی‌خواهید به طور مداوم برنامه‌ها را باز و بسته کنید، زیرا این کار باعث می‌شود تلفن شما سخت‌تر کار کند. اگر می دانید که برای مدتی از همان برنامه – مانند پیام رسان واتس اپ – استفاده خواهید کرد، بهتر است آن را باز نگه دارید.

6. پس زمینه تیره را انتخاب کنید

همیشه به یاد داشته باشید: گوشی‌ها باتری بیشتری مصرف می‌کنند که رنگ‌های سفید و روشن را روشن می‌کنند و باتری کمتری رنگ‌های سیاه یا تیره را نشان می‌دهند. با انتخاب یک تصویر پس زمینه تیره یا محافظ صفحه نمایش، تلفن شما در عمر باتری گرانبها صرفه جویی می کند.

 چند راه برای افزایش عمر باتری موبایل

هرگز از محافظ صفحه نمایش پویا – که برای من و شما متحرک است – استفاده نکنید. آنها ممکن است فانتزی به نظر برسند اما هدر دادن بزرگی از قدرت هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب یک پسورد مناسب + آموزش انتخاب رمز

7. صدا را پایین بیاورید

فقط کاهش یک ناچ صدا می تواند به حفظ باتری گوشی شما کمک کند، به خصوص اگر در طول روز تماس های تلفنی زیادی دریافت می کنید.

همچنین می‌توانید تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید تا هیچ هشدار صوتی برای پیام‌ها یا اعلان‌ها نداشته باشید.

8. هشدارهای صفحه را غیرفعال کنید

ممکن است صدا را برای اعلان‌ها خاموش کرده باشید، اما می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و اعلان‌های صفحه را نیز خاموش کنید.

هر بار که اعلان دریافت می کنید صفحه نمایش شما بیدار می شود، به این معنی که صفحه نمایش را روشن می کند و برای مدت زمان مشخصی روشن می ماند. این ممکن است به طور مکرر در طول روز اتفاق بیفتد بدون اینکه شما حتی متوجه شوید.

 چند راه برای افزایش عمر باتری موبایل

به تنظیمات خود بروید و این هشدارها را برای هر چیزی که ضروری نیست خاموش کنید.

سخن آخر: 

امیدواریم این چند روش برای شما مفید بوده باشند. اگر روش های دیگری را میشناسید ان ها را با کاربران کاردستون در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می کنیم بخوانید: نحوه انتقال مخاطبین از جیمیل به هر نوع گوشی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *