10 فناوری مرتبط با مشاغل کوچک را در سال 2023
10 فناوری مرتبط با مشاغل کوچک را در سال 2023 : کارآفرینان یا صاحبان مشاغل کوچک ممکن است در خط مقدم توسعه فناوری نباشند، اما فناوری نقش مهمی در رشد کسب و کار آنها دارد. صاحبان مشاغل، مدیران فناوری اطلاعات و مدیران باید فناوری های رایج مرتبط با همه حوزه های کسب و کار کوچک را بدانند. در مرحله بعد، 10 فناوری مرتبط با مشاغل کوچک را در سال 2022 بررسی می کنیم.
10 فناوری مرتبط با مشاغل کوچک را در سال 2023
فهرست مطالب این صفحه
1. هوش مصنوعی (AI)
برای سالها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موضوعات بحثبرانگیز در فناوری بودهاند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی با رفع برخی از مشکلات خدمات رسانی به بیمه گران و ایجاد تجربه کاربری بهتر، صنعت بیمه را متحول کرده است.
همانطور که راه حل های بیشتری برای ادغام فناوری های هوشمند ارائه می شود، صاحبان مشاغل کوچک نیز تشویق می شوند از آنها استفاده کنند.
طیف گسترده ای از سناریوها برای پیاده سازی این راه حل ها مورد نیاز است، از دستیارهای صوتی گرفته تا تجربیات شخصی مشتری. در حال حاضر، استفاده از هوش مصنوعی در تجارت شامل استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در امنیت سایبری، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و تحقیقات بازار است.
مردیت اشمیت، معاون اجرایی و مدیر کل برنامه Essentials برای مشاغل کوچک در شرکت محاسبات ابری Salesforce، میگوید: «شاید به نظر برسد که فقط شرکتهای بزرگ از هوش مصنوعی استفاده میکنند، اما کسبوکارهای کوچک به زودی به طور گستردهتری از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. به صورت مصنوعی
هوش مصنوعی به کسبوکارهای کوچک کمک میکند تا با به حداکثر رساندن زمان و خودکار کردن کارهای دستی، تجربیات شخصیسازیشدهتری برای مشتریان ارائه دهند. همانطور که تحقیقات ما نشان می دهد، اگر تقریبا یک چهارم از روز خود را صرف انجام کارهای دستی مانند ورود داده ها، هوش مصنوعی و اتوماسیون می کنید، می تواند دارایی ارزشمندی باشد.
یادگیری ماشین و اتوماسیون اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. در حالی که یادگیری ماشین زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است و اتوماسیون فقط برای کارهای تکراری استفاده می شود.
حتما بخوانید: معرفی 20 شغل پولساز خانگی که به راحتی میتوانید انجام دهید!
2. اینترنت 5G
عرضه 5G مزایای تجاری زیادی دارد. استفاده از فناوری 5G در سال 2019 آغاز شد، اما همهگیری کرونا انتشار عمومی آن را تا حد زیادی به تاخیر انداخت. مهمترین مزیت شبکه نسل 5 تلفن همراه، انتقال اطلاعات بسیار سریعتر نسبت به شبکه نسل 4 است. به گفته هواوی، استفاده از 5G به طور قابل توجهی تاخیر را کاهش می دهد یا به طور کامل آن را در حین انتقال داده از بین می برد.
حذف این تاخیر گام بسیار مهمی برای توسعه اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) است، زیرا شبکه 5G نسبت به 4G یا وای فای توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه هوشمند متصل را دارد. با افزایش سرعت اینترنت اشیا، فرصت های شغلی بیشتری برای متخصصان فناوری اطلاعات در حوزه اینترنت اشیا ایجاد می شود.
شبکه سلولی یک شبکه مخابراتی بی سیم است که منطقه تحت پوشش آن به بخش هایی به نام سلول تقسیم می شود در هر سلول یک ایستگاه فرستنده و گیرنده وجود دارد.
شبکه سلولی به تعداد زیادی از سیستم های بی سیم قابل حمل اجازه می دهد تا با استفاده از ایستگاه های موجود در هر نقطه از شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
3. نصب از راه دور
کار مختلط نیاز به فضای اداری و زمان رفت و آمد کارمندان را کاهش می دهد و از این زمان برای انجام کارهای بیشتر استفاده می کند، از این رو مورد استقبال بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. این کسب و کارها برای پذیرش سازمانی موفق کارکنان از راه دور به فناوری تکیه می کنند.
پذیرش سازمانی (Onboarding) مکانیزمی است که در آن کارکنان جدید دانش، مهارت ها و رفتار لازم را برای تبدیل شدن به عضوی موثر در سازمان یاد می گیرند.
پذیرش سازمانی برای استخدام کارکنان جدید ضروری است زیرا آنها را با مسئولیت ها و فرهنگ شرکت آشنا می کند. بدون ارتباط چهره به چهره، چه به دلیل بیماری همه گیر و چه به دلیل موقعیت مکانی افراد، شرکت ها باید از نرم افزار برای پذیرش سازمانی استفاده کنند.
استیپلز با استناد به تحقیقاتی که نشان میدهد تجربه بد ورود باعث میشود تقریباً دو سوم کارمندان به دنبال شغل دیگری باشند، میگوید: «تکنولوژی باعث میشود تا هر مرحله از ورود به سیستم به خوبی برنامهریزی و اجرا شود و شرکتها اطمینان حاصل کنند که اعضای جدیدشان احساس پذیرش میکنند. شده اند.
شرکتها بیشتر روی فناوریهایی سرمایهگذاری میکنند که به افراد کمک میکند بفهمند نقش هر فرد در شرکت چیست و باید با چه کسانی خارج از تیم خود ارتباط برقرار کنند.»
حتما بخوانید: چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم؟
5. خرید با کمک فناوری
کسبوکارهای بزرگ سفارشدهی تلفن همراه و رسانههای اجتماعی را توسعه دادهاند تا به مشتریان اجازه دهند بدون تماس فیزیکی خرید کنند، اما خردهفروشان بیشترین ضربه را از این همهگیری متحمل شدهاند.
به گفته استیپلز، استفاده از فناوری پیشرفته برای ایمن نگه داشتن مردم منجر به گسترش فناوری هایی مانند پرداخت تلفن همراه و پایانه های تلفن همراه شده است و دیگر محدود به خدماتی مانند پیکاپ کنار خیابان نیست.
استیپلز میگوید: «پرداختهای موبایلی قبلاً راهی عالی برای نجات خریداران از ایستادن در صفهای طولانی در فروشگاههای شلوغ بود، اما اکنون، در نتیجه همهگیری ویروس کرونا، پرداختهای موبایلی به نیاز اساسی اکثر خردهفروشان تبدیل شده است.» و بسیاری از آنها در حال تجدید نظر در روش های فروش خود هستند.
فناوری پرداخت با تلفن همراه رشد کرده است و اکنون شامل رمزینهها (QR codes)، پایانه موبایلی و کیف پول موبایلی (mobile wallet) نیز میشود.
6. یکسان سازی نرم افزار
پیامدهای همهگیری کرونا را میتوان در ادغام فزاینده رابطهای نرمافزاری که قبلاً متمایز بود، مانند ادغام تیمهای مایکروسافت با ویندوز 11 مشاهده کرد.
علاوه بر این، شاهد افزایش ادغام نرم افزارهای شخص ثالث هستیم. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است از Slack برای اتصال تیم ها، Outlook برای ارسال اسناد مهم، Salesforce برای مدیریت مشتریان، Basecamp برای برنامه ریزی پروژه ها و Google Drive برای ذخیره اطلاعات شرکت استفاده کند. ایجاد سیلوهای داده یک مشکل اساسی برای مشاغل است که ادغام آن را کاهش و به حداقل می رساند.
یکی از بنیانگذاران سایت مندی می گوید: «اتصال یک نرم افزار به نرم افزار دیگر برای کار با یکدیگر دشوار است، اما با وجود پلتفرم های یکپارچه (سکوهای ادغام) توسعه غیرمنتظره ای حاصل می شود، امکان اتصال هر نرم افزاری وجود دارد با هر نرم افزار دیگری به خوبی ارائه می دهد.
مان پیشبینی میکند که چنین اتصالاتی چندین پلتفرم را به هم پیوند میدهند و امکان ارتباط یکپارچه را فراهم میکنند، مثلا اگر اطلاعات مشتری در یک پلتفرم اصلاح شود، اطلاعات او همزمان در تمام پلتفرمها تغییر میکند. این یکپارچهسازی موجب صرفهجویی در زمان کسبوکارها میشود.
7. تمرکز بیشتر بر امنیت سایبری
استفاده از روش های جدید کار، راه های جدیدی برای تقلب ایجاد کرده است. به عنوان مثال، افزایش ارتباطات مجازی و استفاده شخصی از دستگاه های رایانه ای در محل کار، منجر به تکامل بدافزارها شده است.
البته این احساس خطر هنوز به کسب و کارها منتقل نشده است. بر اساس تحقیقات آنتی ویروس Bullguard، تقریبا 60 درصد از کسب و کارهای کوچک فکر می کنند که بعید است قربانی یک حمله سایبری شوند. با این حال، کارشناسان امنیت سایبری IT Governance گزارش کرده اند که حوادث امنیتی در سال 2021 11 درصد بیشتر از سال 2020 بوده است.
جیم لیپی، مدیر کل سابق رایانش ابری در شرکت نرمافزاری Kaseya، میگوید: کسبوکارهای کوچک و متوسط باید مانند شرکتهای بزرگ به امنیت خود توجه کنند و برای محافظت از خود و نگهداری بهتر، یک راهحل جامع پشتیبان و بازیابی فاجعه داشته باشند. امنیت کسب و کار خود برنامه های استاندارد جدیدی برای جلوگیری از حملات سایبری و مقابله با آنها داشته باشند.
8. توجه ویژه به اتوماسیون
اتوماسیون برای مدت طولانی در محافل کسب و کار کوچک به عنوان یک کلیدواژه مطرح بوده است، اما به گفته Omri Traub، بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیک Popcart، صاحبان مشاغل امروزی به اتوماسیون بیشتر اهمیت می دهند زیرا راهی برای صرفه جویی در هزینه و حل مشکلات است. آنها اصول اولیه را می دانند.
تراب میگوید: «کمبود کارکنان در بخشهای خاص باعث سرمایهگذاری در اتوماسیون میشود. “دو نمونه از اتوماسیون در مشاغل کوچک، اتوماسیون قیمت گذاری آنلاین برای متعادل کردن سودآوری و رشد درآمد و سیستم های مدیریت موجودی است.”
به گفته تراب، در آینده بسیاری از شرکت ها به دنبال استفاده از این راهکارهای خودکار خواهند بود و با ارائه این راهکارها، بسیاری از شرکت ها از ابر برای تسریع حرکت به سمت اتوماسیون استفاده خواهند کرد.
9. اینفلوئنسر مارکتینگ
استفاده از اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی و بازاریابی شخص به فرد به روش های موفقی برای برقراری ارتباط با مشتریان و نمایش محصولات تبدیل شده است. دوران افزایش فروش با تبلیغات چاپی سنتی به پایان رسیده است. امروزه همه کسب و کارها باید یک برنامه بازاریابی پویا و استراتژیک داشته باشند که به معنای کار با اینفلوئنسرها است.
الکس شوارتز، مدیرعامل FundKite گفت: «مصرفکنندگان تبلیغات معتبرتری را میخواهند، اغلب به شکل توصیهای از سوی شخصی که به آنها اعتماد دارند، افرادی مانند اینفلوئنسرها».همچنین میتوانید با کلیک برروی معرفی 48 شغل اینترنتی که پولدار می شوید! این مقاله را هم بخوانید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و جایگاهی در صنعت خود ایجاد کنید. کار با اینفلوئنسرهای واقعی به معنای درک نیازهای کسب و کار شما و تحقیق در مورد افرادی است که در صنعت شما تأثیرگذار هستند.
اینفلوئنسرها می توانند به سرعت محبوبیت خود را از دست بدهند زیرا گاهی اوقات مخاطب ممکن است بد خلق و بی ثبات باشد. بنابراین، به دنبال افرادی باشید که اهل کار نیستند و تجربه کار با مشاغل کوچک و متوسط را دارند.
بیشتر بخوانید: روش کسب درآمد از اینترنت | راه عالی برای درآمدزایی
10. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کسبوکارهای کوچک همچنان در سال 2023 از تبلیغات رسانههای اجتماعی استفاده خواهند کرد. اگرچه اینفلوئنسرها معمولاً تبلیغکنندگان رسانههای اجتماعی در نظر گرفته میشوند، تبلیغات رسانههای اجتماعی حوزههایی مانند بازاریابی پرداخت به ازای کلیک را نیز در بر میگیرد.
مت روزنبرگ، رئیس ارتباطات در شرکت اسکوترهای برقی هلبیز، گفت: “با شروع فعالیت کسب و کارهای کوچک، تبلیغات رسانه های اجتماعی در حال رشد است، زیرا این روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای دستیابی به یک مخاطب خاص است.
“توانایی ایجاد منحصر به فرد و منحصر به فرد محتوای متمایز که مشتریان را از طریق رسانههای اجتماعی جذب میکند، در چشمانداز دیجیتال در حال تحول امروز حیاتی است.”
این روش بسیار موثر است. به گفته روزنبرگ، سه چهارم مصرف کنندگان آمریکایی محصولی را خریداری کرده اند که در فید رسانه های اجتماعی یک برند دیده اند. بنابراین اگر در شبکه های اجتماعی فعال نیستید، بهتر است تجدید نظر کنید و برند خود را به نمایش بگذارید.
حرف پایانی
این مقاله برای صاحبان مشاغل کوچک است که می خواهند نگاهی جدی به آخرین فناوری های فراگیر داشته باشند. فناوری می تواند نقش مهمی در ایجاد تعادل، بازسازی و تقویت بنگاه های کوچک و متوسط داشته باشد. اگر می خواهید با پیشرفت ها و پیشرفت های سریع دنیای امروز همراه باشید، بهتر است با این فناوری ها آشنا شوید و از آنها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.