دکوراسیون اتاق به سبک بوهو | سبک بوهو چیست؟

دکوراسیون اتاق به سبک بوهو | سبک بوهو چیست؟

دکوراسیون اتاق به سبک بوهو | سبک بوهو چیست؟ سبک بوهمین یا سبک بوهو برای کسانی است که دوست دارند خانه هایشان پر از زندگی و رنگ های جذاب باشد. معمولا افرادی که این سبک را برای خانه یا اتاق خود انتخاب می کنند، دوست دارند از هر گوشه دنیا چیزی به عنوان سوغات داشته باشند.

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی تنها بخشی از این سبک زندگی است و به عبارتی بوهو را می توان به عنوان یک سبک زندگی در قسمت های دیگر نیز گنجاند. در این مطلب شما را با این سبک جالب و جذاب در دکوراسیون منزل آشنا می کنیم؛ پس در ادامه این مقاله با کاردستون همراه باشید.

دکوراسیون اتاق به سبک بوهو | سبک بوهو چیست؟

سبک بوهو چیست؟

بوهو سبکی است که می توان از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد و یا در غیر این صورت پر رنگ و روح است. این نوع دکوراسیون معمولا پر از رنگ های شاد و روشن است و تا حدودی یادآور زندگی کولی هاست.

داستان شکل‌گیری سبک بوهو به اروپای قرون وسطی و افرادی که تصمیم به مهاجرت به سرزمین‌های جدید داشتند برمی‌گردد. سبک شاد و آرامش بخش بوهو حس متفاوت و خاصی را به اعضای خانواده می دهد.

اگرچه این نوع سبک طراحی با معماری ایرانی بسیار متفاوت است، اما در دسته سبک های مدرن اروپایی قرار نمی گیرد. به همین دلیل است که حس گرم و متفاوت سبک بوهو در دکوراسیون داخلی می تواند منبع الهام خوبی برای جوانان ایرانی باشد تا خانه خود را به سبکی جدید، خاص و زیبا طراحی کنند.

بیشتر بخوانید: ایده های خاص و متنوع برای دکوراسیون منزل با ماکرو

دکوراسیون اتاق به سبک بوهو | سبک بوهو چیست؟

کلیات سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

سبک بوهمی به شما این امکان را می دهد که فضایی دلپذیر برای خود و خانواده تان ایجاد کنید، اما این به معنای ساده بودن دکوراسیون (مانند نمونه های مدرن و امروزی) نیست.

نکته جالب در مورد استایل بوهو این است که می توان آن را با طرح ها و نقش های متنوع تزیین کرد و از آن لذت برد. این به این معنی است که می توانید از اکسسوری های پر زرق و برق استفاده کنید یا اکسسوری های ساده را انتخاب کنید و هر دوی آنها را در دکوراسیون به سبک بوهو بگنجانید. چی بهتر از این؟

در سبک بوهو، رنگ‌ها و اثاثیه‌ها همگی غیررسمی و دلپذیر هستند و مهمانان را به نوشتن و خواندن کتاب یا گپ پس از صرف چای عصر دعوت می‌کنند.

دکوراسیون اتاق به سبک بوهو | سبک بوهو چیست؟

رنگ های اصلی سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

در خانه ای به سبک بوهو، این امکان را دارید که از رنگ های روشن یا اکسسوری های مختلف استفاده کنید اگرچه وقتی صحبت از دکوراسیون به سبک بوهو می شود نیازی به رعایت قانون خاصی نیست، اما استفاده از رنگ های خاکی در این سبک دکوراسیون داخلی بیشتر رایج است.

سبک بوهو

رنگ های قهوه ای، سبز و خاکستری از جمله رنگ های اصلی در استایل بوهو هستند. برای لوازم جانبی نیز می توانید از رنگ های بنفش روشن یا نارنجی در کنار آبی روشن استفاده کنید. همچنین رنگ سفید در این نوع دکوراسیون نقش مهم و تعیین کننده ای دارد; به طوری که بین رنگ ها و تنوع وسایل در یک اتاق تعادل ایجاد می کند.

این سبک جالب به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی از طرح ها و نقش های متنوع برای زیباتر شدن استایل منزل خود استفاده کنید.

سبک بوهو

استایل بوهو برای چه کسانی مناسب است؟

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی برای افرادی مناسب است که دوست دارند خانه ای پر از رنگ، زندگی و فرهنگ داشته باشند. کسانی که با “متفاوت” بودن مشکلی ندارند و ترجیح می دهند آنطور که دوست دارند زندگی کنند، نه آنطور که دیگران می خواهند.

دکوراسیون به سبک بوهو معمولا شلوغ و پر از آیتم های مختلف است; با این حال، به هیچ وجه آشفته نیست. هر چیزی جای خود را دارد و به همین دلیل است که حتی در هرج و مرج این سبک دکوراسیون داخلی می توانید نظم پیدا کنید.

سبک بوهو

شاید به همین دلیل است که سبک بوهو در دکوراسیون داخلی بیشتر برای افراد خلاق مانند گردشگران، بازیگران و نویسندگان مناسب است. در واقع سبک بوهو آینه ای از اشیا، طرح ها و رنگ های مختلف است که شخصیت پرشور افراد را منعکس می کند.

سبک بوهو

دکوراسیون اتاق به سبک بوهو

اتاق هایی که به سبک بوهو طراحی شده اند پر از جذابیت و رنگ هستند، به همین دلیل است که هیچ دو اتاق بوهو دقیقا شبیه هم نیستند.

دکوراسیون به سبک بوهو سبک خاصی دارد، زیرا ضمن اینکه شخصیت شما را به طور کامل در دکوراسیون اتاق یا منزل شما نشان می دهد، قوانین و قوانین سایر سبک های دکوراسیون داخلی را نیز زیر پا می گذارد.

در این میان اتاق خواب به سبک بوهو جذابیت خاص خود را دارد. برخلاف سبک های دکوراسیون مدرن و معاصر که اغلب آرام و مینیمال هستند، فلسفه سبک بوهو این است: “هرچه بیشتر، بهتر!”

اما اگر نمی خواهید اتاقتان شبیه بازار شام شود، باید به نکاتی توجه کنید. راز داشتن یک اتاق زیبا به سبک بوهو، انتخاب اجسام مختلف هماهنگ با یکدیگر است.

سبک بوهو

طرح های متنوعی مانند حاشیه قلاب بافی، توری، کوسن های رنگارنگ و فرش های طرح دار همگی مواردی هستند که می توانند به اتاق شما رنگ و شخصیت ببخشند و آن را به طراحی بوهو نزدیک کنند. علاوه بر این، تخت های سایبان دار یکی از عناصر اصلی دکوراسیون اتاق به سبک بوهو هستند.

مبلمان و فرنیچر در سبک بوهو

مبلمانی که برای چیدمان سبک بوهمی نیاز دارید معمولاً به راحتی در فروشگاه ها پیدا نمی شود. به همین دلیل بهتر است با طراحان این حوزه تماس بگیرید تا نوع خاصی از مبلمان وینتیج را برای شما آماده کنند. در واقع سفارش و ساخت وسایل مختلف برای سبک دکوراسیون بوهو می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد!

سبک بوهو

صندلی های بلند، صندلی های پروانه ای و انواع مبل مبلمان مناسبی هستند که می توان از آنها به سبک بوهو استفاده کرد. در نهایت، تمام این تلاش ها و توجه به جزئیات منجر به طراحی خانه ای با سبک بوهو می شود تا چنین حسی را به مهمانان القا کند: بنشینید و راحت باشید، مدتی اینجا بمانید…

سبک بوهو

سبک بوهو در طراحی دکوراسیون منزل به چه معناست؟

در این مقاله به سبک بوهو در دکوراسیون داخلی پرداختیم و نکاتی را در مورد مبلمان سبک بوهو بیان کردیم. علاوه بر آنچه توضیح دادیم، نورپردازی در این سبک نیز اهمیت خاص خود را دارد.

اگر در این سبک از چراغ ها به درستی و مناسب استفاده شود، احساس آرامش و پذیرش را در مهمانان و صاحب خانه تداعی می کند. استفاده از چندین منبع نور در قسمت های مختلف خانه مانند سقف، گوشه ها و دیوار به همراه شمع های متعدد در گوشه و کنار خانه می تواند حس آرامش را به مخاطب القا کند.

علاوه بر این استفاده از صنایع دستی در این نوع سبک دکوراسیون می تواند رنگ و بوی متفاوتی به طراحی خانه یا اتاق شما ببخشد; پس اگر زیاد سفر می کنید و دوست دارید سبک بوهو را برای اتاق خود انتخاب کنید، بهتر است در هر سفر یک یادگاری برای طراحی خانه جدید خود به همراه داشته باشید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *