خشک کردن گل ها با روش های مختلف

خشک کردن گل ها با روش های مختلف

خشک کردن گل ها با روش های مختلف : در این مقاله با 10 روش خشک کردن گل آشنا خواهید شد که امیدواریم با کمک آنها بتوانید گل های رنگارنگ و زیبا را در خانه به راحتی خشک کنید.

عمر گل های طبیعی بسیار کوتاه است بنابراین اگر می خواهید گل های پیشنهادی یا گل عروسی خود را برای مدت طولانی نگه دارید.

بهتر است گل ها را با روش های ابتدایی خشک کنید و به این ترتیب گل های مهم زندگی خود را برای مدت طولانی خشک کنید. آنها را نگه دارید و از آنها برای تزئین قسمت های مختلف خانه استفاده کنید.

خشک کردن گل ها با روش های مختلف

خشک کردن گل ها با روش های مختلف

برای خشک شدن گل ها می توانید آنها را فشار دهید یا در مایکروویو قرار دهید و همچنین می توانید گل ها را از جای مناسب آویزان کنید.

توجه داشته باشید که می توانید گل های خشک را در گلدان قرار دهید یا در قاب بچسبانید و به این ترتیب خانه خود را زیبا کنید.همچنین میتوانید با کلیک برروی چند راه برای افزایش ماندگاری دسته گل طبیعی این مقاله را هم بخوانید.

خشک کردن گل ها با روش های مختلف

آموزش گام به گام خشک کردن گل

توجه داشته باشید که خشک شدن گل ها باید قبل از باز شدن کامل انجام شود و گل ها در جای خنک و تاریک خشک شوند تا نور خورشید رنگ زیبای آن ها را از بین نبرد.

اگر می خواهید گل های عروسی یا نامزدی خود را خشک کنید بهترین کار این است که بلافاصله بعد از مراسم آن ها را خشک کنید تا رنگ آن ها از بین نرود.

در مطالب قبلی با نحوه پرورش گل رز و کاشت گل یاس و نحوه هرس شمعدانی آشنا شدید. در ادامه با نحوه خشک کردن گل آشنا می شوید.

خشک کردن گل ها با روش های مختلف

1. آویزان کردن گل

یکی از رایج ترین راه های خشک کردن گل ها آویزان کردن آنها به صورت دسته های کوچک یا تکی است. برای این منظور ابتدا گل ها را در قسمت ساقه به هم گره بزنید سپس به رخت آویز وصل کرده و آویزان کنید آن را روی ریل لباس در کمد آویزان کنید.

توجه داشته باشید که این روش چند هفته طول می کشد و ممکن است در این مدت گلبرگ ها شروع به ریزش کنند همچنین اگر می خواهید گل های خشک شده را در گلدان قرار دهید این روش بهترین است، زیرا ساقه گل ها را حفظ می کند.

خشک کردن گل ها با روش های مختلف

2.پرس کردن

گل ها را در یک روزنامه یا کاغذ سفید ساده قرار دهید. همچنین می توانید گل ها را در یک دستمال کاغذی قرار دهید، سپس یک ورق دیگر از همان مواد را روی گل ها قرار دهید و گل ها را در وسط کتاب قرار دهید و کتاب را ببندید. دیگری را روی کتاب حاوی گل ها قرار دهید، این روش چندین هفته طول می کشد تا گل ها خشک شوند.

پرس کردن

3. مایکروویو

اگر می خواهید از روش سریع تری برای خشک کردن گل ها استفاده کنید بهتر است گل ها را در ظرفی بریزید و سپس در مایکروویو قرار دهید.

توجه داشته باشید که بهتر است روی گل ها را با ترکیب ماسه و سیلیکا یا ترکیب آرد ذرت و شکر بپوشانید سپس ظرف حاوی گل ها را به مدت یک دقیقه در بالاترین درجه در مایکروفر قرار دهید تا خشک شوند.

اگر در این مدت گلها خشک نشدند، به مدت یک دقیقه، مایکروفر را در بالاترین سطح روشن کنید، سپس بگذارید گلها یک روز در این مخلوط بمانند تا کاملا خشک شوند.

مایکروویو

4.خشک کردن گلها با شن

ابتدا ماسه ساحل را خوب بشویید سپس در سینی پهن کنید تا کاملا خشک شود و گل ها را در ماسه قرار دهید. توجه داشته باشید که باید سنگریزه های درشت را از روی ماسه جدا کنید تا به گل ها آسیب نرسانید. نمی رسد و چند روز بعد گل های خشک شده را از ماسه بیرون بیاورید.

5. خشک کردن گل ها با اسپری تافت

گل ها را قبل از باز شدن کامل باز کنید و برگ ها را از ساقه جدا کنید سپس گل ها را به کمک نوار پارچه ای به صورت دسته گل در آورید و روی گل ها را دسته گل قرار دهید و برعکس کنید و به مدت 4 هفته در جای تاریک و خشک آویزان کنید.

خشک کردن گل ها با اسپری تافت

6. خشک کردن گل ها با محلول آب داغ و گلیسیرین

برای درست کردن این محلول ابتدا ۱ پیمانه گلیسیرین را با ۲ پیمانه آب داغ ترکیب نمایید و مقداری نمک به محلول این مواد بیفزایید سپس شاخه گلها را درون محلول فرو نمایید توجه داشته باشید.

زمانی که برگ ها مقداری رطوبت داشته باشند به مقداری کافی به آن ها از این محلول رسیده است و به خوبی خشک می شوند همچنین با استفاده از این روش گلبرگ ها زیبایی و لطافت خود را حفظ می کنند.

7. خشک کردن گل ها با سلیکا ژل

سیلیکا ژل رطوبت گل را کاملا جذب کرده و از جذب رطوبت گل جلوگیری می کند. دانه های سیلیس را در آسیاب بریزید تا له شوند و به کمک آبکش روی گل بپاشید. توجه داشته باشید که دانه های درشت نباید در گلبرگ فرو بروند.

ارتفاع شاخه گلی که در مواد شیمیایی می گذارید 2 تا 2.5 سانتی متر باشد. همچنین گل را به هر شکلی در مواد شیمیایی قرار دهید و به همین ترتیب خشک می شود.

برای خشک کردن گل های حساس مانند لیلیوم و آنتوریوم می توانید از مواد شیمیایی مانند سیلیکاژل استفاده کنید تا ظاهر و شکل گل تغییر نکند.

8. خشک کردن گل ها با پارافین

برای این منظور می توانید از پارافین مایع استفاده کنید پس آن را در قابلمه ریخته و بجوشانید تا مایع شود و سپس گل ها را در این مایع قرار دهید تا تمام نقاط گلبرگ ها با پارافین پوشانده شود، حالا گل را بیرون بیاورید. به سرعت. و صبر کنید تا خوب خشک شود.

خشک کردن گل ها با پارافین

9. خشک کردن گل ها با اتو

در این روش گل ها را در یک دستمال بچینید و یک طرف دستمال را روی آن تا کنید، دو طرف دستمال چند ورق روزنامه بگذارید، سپس روی آن بکشید، حرارت اتو رطوبت را از بین می برد گلها و به این ترتیب خشک می شوند. تبدیل شد.

10 .خشک کردن گلها با آرد ذرت سفید و بوره

این روش برای خشک کردن گل ها بسیار ساده و کم هزینه است. برای این منظور می توانید به نسبت مساوی آرد ذرت و شکر را در ظرفی درب باز مخلوط کرده و از آن برای خشک کردن گل ها استفاده کنید.

خشک کردن گلها با آرد ذرت سفید و بوره

نکات طلایی برای خشک کردن گل ها

✅ اگر می خواهید گل ها را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید بهتر است آنها را دور از پنجره یا مکان هایی که نور مستقیم خورشید دارند قرار دهید.

✅گل های خشک را باید دور از اجاق گاز، شومینه، بخاری و غیره نگهداری کرد.
✅گل های خشک را باید در جای سرد و تاریک نگهداری کرد تا رنگشان حفظ شود.

✅ گل سرخ از محبوب ترین گل ها برای خشک سازی است همچنین می توانید گل هایی نظیر میخک و سوسن و جاوید و اکیناسیا و گل دگمه ای و اسطخودوس و … را خشک نمایید.

✅می توانید ژل سیلیکا را از داروخانه تهیه کنید توجه داشته باشید که رنگ این ماده شیمیایی آبی آسمانی است و زمانی که رطوبت را به خود جذب می کند به رنگ صورتی در می آید.

✅برای از بین بردن رطوبت باید سیلیکا ژل را در فر قرار دهید. بگذارید کاملا خشک شود سپس از آن برای خشک کردن گل های رنگارنگ استفاده کنید.

✅برای جلوگیری از تغییر رنگ و پژمرده شدن گل ها پس از خشک شدن، گیاهان را در محلی با جریان هوا نگهداری کنید، نکته مهم در این زمینه این است که از قرار گرفتن گل ها در معرض نور خورشید خودداری کنید و پس از خشک شدن، اسپری تافتی را روی گل مورد نظر بزنید. که رنگ و شکل گل ثابت بماند.

✅اگر گل ها را به طور طبیعی و در هوای آزاد خشک کنید، دو تا چهار هفته طول می کشد، اما استفاده از روش هایی مانند اتو کردن، استفاده از مواد شیمیایی و … زمان کمتری می برد.

✅سریع ترین روشی که می توانید برای خشک کردن گل ها استفاده کنید استفاده از فر و مایکروفر است. در صورت وجود در خانه، استفاده از خشک کن نیز می تواند گل ها را در کمترین زمان خشک کند.

نکات طلایی برای خشک کردن گل ها

سخن پایانی»

در این مطلب با 10 روش برای خشک کردن گل های طبیعی آشنا شدید که امیدواریم این روش های آسان و کاربردی مورد توجه شما همراهان عزیز و همیشگی سایت کاردستون قرار گیرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *