چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟

  • توسط مریم
  • ۲ سال پیش
  • 0
چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟

چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟

چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟ : گیاه پوتوس از ان دسته گیاهان پرطرفدار آپارتمانی است که نگهداری ساده ای دارد. اما ممکن است برای شما سوال باشد که چگونه می توان گیاه پوتوس را پر تر نگه داشت. در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم.

چگونه یک پوتوس پر پشت درست کنیم

آیا آماده اید تا پوتوس خود را به گیاه رویاهای خود تبدیل کنید؟ این شش روش به پوتوس شما کمک می کند تا شاداب و پر شود. شما می توانید فقط یکی از این روش ها را استفاده کنید یا چند مورد را امتحان کنید.

هرس منظم

هرس منظم گیاه شما ظاهر آن را مرتب می کند و رشد جدید را تحریک می کند. بهتر است در بهار یا تابستان در دوره رشد فعال هرس شود. از هرس در ماه های پاییز یا زمستان که گیاه شما احتمال کمتری برای بیرون راندن رشد جدید دارد، خودداری کنید.

چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟

همیشه از یک جفت قیچی یا قیچی هرس تیز و استریل شده استفاده کنید و هرگز بیش از ⅓ گیاه را در هر بار جدا نکنید. مزیت دیگر هرس معمولی این است که می‌توانید از قلمه‌های ساقه برای تکثیر استفاده کنید – که روش دیگری برای پر کردن پوتوس شماست.

بیشتر بخوانید: چگونگی کاشت گل سنبل به روش ساده | همه چیز درباره گل سنبل

گیاه خود را تکثیر کنید

تکثیر گیاهان پوتوس سریع و آسان است و می توانید گیاهان تازه ریشه دار شده را با گیاه مادر دوباره در گلدان قرار دهید تا پوتوس شما پرتر شود. تکثیر با قلمه ساقه انجام می شود و باید در ماه های بهار یا تابستان انجام شود. قلمه های ساقه را در آب قرار دهید و در مکانی قرار دهید که نور روشن و غیر مستقیم دریافت کند.

در عرض چند هفته، متوجه خواهید شد که ریشه های کوچکی از گره های کنار قلمه شروع به رشد می کنند. هنگامی که ریشه ها 2 تا 3 اینچ طول دارند، می توانید قلمه ها را در خاکی بکارید که در نهایت به درختان انگور پوتوس کامل تبدیل شوند.

چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟

به آن نور کافی بدهید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کمک به پوتوس شما این است که نور کافی به آن بدهید. بدون نور کافی، رشد خود را کند می کند و در تلاش برای حفظ انرژی و زنده ماندن، برگ های کوچکتری تولید می کند. متأسفانه، انتقال گیاه به مکان روشن‌تر لزوماً رشد ساق‌های موجود را برطرف نمی‌کند، اما رشد جدید شدید را تشویق می‌کند.

در حالت ایده آل، گیاه پوتوس شما باید هر روز چندین ساعت نور روشن و غیر مستقیم دریافت کند. در حالی که این گیاهان می توانند در شرایط نور کم رشد کنند، نور روشن مداوم منجر به یک گیاه پرتر می شود.

آبیاری گیاه خود را فراموش نکنید

پوتوس را باید زمانی آبیاری کرد که 1 تا 2 اینچ بالای خاک خشک شد. آنها می توانند کمی خشکی را تحمل کنند، اما اگر گیاه شما به طور منظم زیر آب باشد، شاخ و برگ آن آسیب می بیند. گیاه خود را به طور منظم آبیاری کنید، به خصوص در طول دوره رشد فعال آن در بهار و تابستان. یک گلدان خودآبیاری یا اضافه کردن گلوله‌های آب به خاک می‌تواند به ایجاد نگهداری خوب آبیاری کمک کند.

چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره عوض کردن گلدان و خاک گلدان

یک قطب خزه اضافه کنید

فراهم کردن یک قطب خزه برای بالا رفتن در پوتوس، باعث تشویق برگ های بزرگتر می شود که ظاهر کامل تری به گیاه می بخشد. می توانید چوب خزه خود را بسازید یا از مهد کودک یا مرکز باغ خریداری کنید. میله را به گلدان اضافه کنید و انگورها را با استفاده از بند پیچ ​​یا زیپ محکم کنید. در نهایت، گیاه شما شروع به چسبیدن به قطب می کند، اما این معمولاً چند ماه طول می کشد. قطب خزه را همیشه به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید تا پوتوس خود را به بالا رفتن از خزه تشویق کنید.

سبد بازی را امتحان کنید

سبدگردانی نوعی از تکثیر است که به رشد پوتوس شما در طول زمان کمک می کند. این روش شامل پیچاندن انگورهای موجود به دور داخل گلدان است تا گره های کنار ساقه روی خاک قرار گیرند. با گذشت زمان، ریشه های جدید از گره ها شروع به رشد می کنند و ساقه ها چندین نقطه رشد جدید را بیرون می کشند. هنگام سبد زدن، مهم است که گره ها در تماس دائمی با خاک باشند، بنابراین ممکن است لازم باشد از چیزی مانند سیم گلدار یا یک گیره کاغذ خم شده برای محکم کردن ساقه ها در برابر خاک استفاده کنید.

سخن آخر: 

امیدواریم از این مطلب استفاده کرده و بتوانید گیاه پوتوس خود را پر پشت کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم بخوانید: شرایط نگهداری کاکتوس | نگهداری کاکتوس در خانه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *