نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه! با کوسن دست دوز رنگارنگ همه کارها را انجام دهید… هیچ پارچه ای را در انبارتان بدون استفاده باقی نگذارید! ما به شما نشان می دهیم که چگونه نحوه دوخت کوسن ساده چهل تیکه! بدوزید، سپس مهارت های خود را ارتقا دهید و از آنها برای ساختن یک کوسن با پارچه های تکه ای استفاده کنید.

با الگوی کوسن ما و نحوه راهنمایی، اشکال منحنی را به صورت مرحله به مرحله ای به شما یاد میدهیم. این ایده  برای ساختن پارچه های اضافی  است بنابراین برش های پارچه خود را به دست آورید و به آنها جان تازه ای بدهید.

ما گام به گام به شما نشان خواهیم داد که چگونه مهارت های کوسن خود را با یک ایده کوسن ساده یاد بگیرید، سپس هنگامی که هنر تکنیک اصلی را به دست آوردید، به راحتی می توانید این ایده را با یک الگوی کوسن در مقیاس کامل تطبیق دهید.

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

چگونه یک کوسن چهل تیکه بدوزیم ؟

نخ های رنگ باید با بیشتر کوسن هماهنگ باشند، یک پارچه پس زمینه کاملا شلوغ به جای یک پارچه ساده انتخاب کنید تا با پارچه های طرح دار شما ترکیب شود.

نکته : پارچه های خود را متضاد کنید تا با پارچه های اطرافشان ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کوسن کهکشانی به روش ساده

وسایل مورد نیاز:

✅ پارچه نخی :هر کدام 66 عدد – 3 و نیم متر ✅

✅ پارچه پنبه ای (مربع 15 سانتی متر برای پس زمینه)
✅ پارچه (2 تکه برای پشت کوسن – هر کدام 15 در 10 سانتی متر)
✅ مقوا (3 سانتی متر )
✅ چسب
✅ فویل آلومینیومی 
✅ نخ 
✅ 2 دکمه ، اختیاری
✅ الیاف برای کوسن

✅ چرخ خیاطی

✅ آماده سازی قالب

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

الگو را روی مقوا بکشید و آن را برای پارچه کپی کنید آن را برش دهید و به مربع 3 سانتی متر مربع بچسبانید. دور قالب کاغذ را با دقت برش دهید تا یک الگوی مقوا دقیق داشته باشید.

قالب پارچه رسم شده را کپی کنید و از آن برای برش 66 تاشو از پارچه های خود استفاده کنید.

یک تکه فویل آلومینیومی به اندازه 5 سانتی متر را برش دهید. یکی از  پارچه ای خود را در سمت راست به سمت مربع فویل قرار دهید. الگوی مقوا خود را روی سمت اشتباه پارچه قرار دهید.(برعکس پارچه)

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

فویل را محکم دور پارچه و قالب بپیچید و فویل را در اطراف لبه منحنی قالب مقوا به سمت پایین فشار دهید.

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

با استفاده از اتو بخار در بالاترین درجه آن، این بسته فویل را از دو طرف فشار دهید (شکل c و d). بگذارید کمی خنک شود.

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

نحوه دوخت کوسن با پارچه چهل تیکه!

فویل را با دقت باز کنید پارچه را رها کنید و قالب را بردارید. اکنون باید یک درز کاملاً برگردان و منحنی داشته باشید.

دوخت چهل تکه با پارچه های اضافی

با سمت راست به سمت بالا، لبه بالایی اولین کار را در گوشه سمت چپ بالای پارچه زمینه قرار دهید و آن را در داخل خطوط درز در جای خود قرار دهید.

دوخت چهل تکه با پارچه های اضافی

با استفاده از نخ ، لبه منحنی بالای کوسن چهل تیکه را به پارچه بدوزید  از دوخت های ریز و یکدست برای گرفتن لبه های منحنی کوسن و دوخت های بلندتر پشت آن استفاده کنید.

اموزش دوخت چهل تکه صدفی

مراحل 3 تا 5 را با تکه پارچه چهل تیکه بعدی خود تکرار کنید، اما از قطعه فویل خود دوباره استفاده کنید. کوسن فشار داده شده بعدی را سمت راست به سمت بالا در کنار تاشو اول سنجاق کنید. از الگوی مقوا خود برای کمک به فاصله گذاری دقیق استفاده کنید. مثل قبل در جای خود بدوزید.

اموزش دوخت چهل تکه صدفی

این کار را با چهار پارچه دیگر تکرار کنید تا یک ردیف کامل داشته باشید. پس از دوخت آن‌ها در جای خود، می‌توانید یک ردیف بدوزید.

اموزش دوخت چهل تکه صدفی

مراحل بالا را برای ردیف بعدی کوسن چهل تیکه تکرار کنید

کوسن چهل تیکه

اولین تیکه های پارچه در سمت چپ همپوشانی خواهد داشت. در این مرحله ممکن است بخواهید یک ردیف کامل از تیکه های پارچه آماده کنید و قبل از دوخت در جای خود سنجاق کنید. از الگوی مقوا خود به عنوان راهنما برای قرار دادن تیکه های پارچه در هر ردیف استفاده کنید. همچنین می توانید از خط کش برای ردیف کردن ردیف های خود استفاده کنید 

کوسن چهل تیکه

به اضافه کردن یک ردیف پس از دیگری ادامه دهید تا به یازده ردیف برسید . تیکه های پارچه روی هم را فشار داده و به اندازه پارچه زمینه کوتاه کنید.

سخن پایانی:

آیا می خواهید از این تکنیک برای ساخت یک لحاف کامل استفاده کنید؟ هنگامی که حوصله تکه‌کردن پارچه را با الگو و دستورالعمل‌های ما به دست آوردید، به سادگی از این روش اما در مقیاس بزرگ‌تر برای ایجاد یک کوسن چهل تیکه کامل استفاده کنید.شما همچنین میتوانید با کلیک برروی تزیینات روی کوسن مبلمان با ایده های جذاب این مقاله را هم بخوانید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *