پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

  • توسط مریم
  • ۲ سال پیش
  • 0
پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس : سس تند در حالی که طعم لذیذی به هر غذایی دارد، می‌تواند لکه‌های ناامیدکننده‌ای روی لباس‌ها، فرش و اثاثه‌ی داخلی شما به جای بگذارد. تانن ها، روغن ها و افزایش گاه به گاه رنگ در سس تند با هر رنگ یا تندی نیاز به حذف سریع دارند. با این حال، با انجام مراحل تمیز کردن مناسب، حل آنها نسبتاً آسان است.

می‌توانید با استفاده از محصولات خانگی روزمره که احتمالاً از قبل در کابینت خود دارید، مانند سرکه سفید، مواد شوینده سنگین، و چوب پاک‌کننده لکه، لکه‌های سس تند را در خانه از بین ببرید. مگر اینکه مقدار قابل توجهی رنگ به سس تند اضافه شده باشد، باید بتوانید به راحتی لکه را پاک کنید. به یاد داشته باشید که هرگز یک مورد لکه دار را در ماشین خشک کن قرار ندهید، زیرا حرارت زیاد می تواند علامت را ایجاد کند و آن را دائمی کند.

چگونه لکه های سس داغ را از لباس پاک کنیم

شما می توانید با استفاده از چند مرحله ساده و خانگی، لکه های سس تند را از روی لباس پاک کنید. همیشه قبل از شستشو، برچسب مراقبت از اقلام خود را بررسی کنید.

لکه را بردارید یا پاک کنید

از لبه یک چاقو، قاشق یا لبه کارت اعتباری استفاده کنید تا مواد جامد سس را از روی سطح پارچه بردارید. سس تند را مالش ندهید زیرا لکه را به عمق مواد فرو می برد. اگر سس کاملا مایع است، لکه را با یک پارچه یا دستمال سفید پاک کنید.

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

درمان لکه با قلم پاک کننده لکه

اگر یک قلم دم دستی دارید، لکه را با یک خودکار لکه‌بر درمان کنید.

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

بیشتر بخوانید: چگونه لکه زنگ زدگی روی لباس سفید را پاک کنیم؟

شستشو با آب

در اسرع وقت لکه را با آب سرد از روی پارچه پاک کنید. بهتر است مواد را از داخل به بیرون و لکه را مستقیماً زیر شیر آب نگه دارید و اجازه دهید نیروی آب سس تند را از الیاف پارچه خارج کند.

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

با سرکه بمالید و بشویید

یک اسفنج یا پارچه سفید تمیز را در سرکه سفید مقطر آغشته کنید. از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید، لکه را اسفنج کنید و سپس خوب بشویید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که دیگر رنگی از سس تند از پارچه به اسفنج یا پارچه منتقل نشود.

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه جوهر برروی لباس + راهکار

درمان با لکه بر و شستشو

با یک لکه‌بر یا مقداری مایع شوینده سنگین مانند تاید یا پرسیل، مارک‌های دارای رتبه بالا با محتوای آنزیم بالا، آن را درمان کنید. بگذارید بنشیند و سپس همانطور که در برچسب مراقبت از اقلام توصیه شده است بشویید. اگر لکه باقی ماند، لباس را در خشک کن قرار ندهید. در عوض، به مرحله خیساندن دیگر ادامه دهید.

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

غوطه ور در سفید کننده اکسیژن

محلولی از سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن را با آب ولرم مخلوط کنید و روی هر لکه باقی مانده بمالید. تمام لباس را زیر آب بگذارید و اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد. همانطور که معمولاً شستشو می دهید.

پاک کردن سس کچاپ از روی لباس

سخن آخر: 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به سادگی لکه های سس کچاپ را با این روش از روی لباستان پاک کنید. همچنین پیشنهاد میکنیم بخوانید: نحوه پاک کردن لکه چربی از روی جین

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *