چگونه از درخت موز مراقبت کنیم؟

  • توسط مریم
  • ۲ سال پیش
  • 0
چگونه از درخت موز مراقبت کنیم؟

چگونه از درخت موز مراقبت کنیم؟

چگونه از درخت موز مراقبت کنیم؟ : درخت موز یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی است که نگهداری ان بسیار ساده است. در این مطلب به نگهداری از آن خواهیم پرداخت .

مراقبت از درخت موز

در حالی که بیشتر گونه های درختان موز در آب و هوای گرم بهترین رشد را دارند، درختان موز تا حدودی مقاوم به سرما نیز وجود دارند. اگر در حال کاشت درخت موز در فضای باز هستید، انتخاب محل کاشت مناسب، کلیدی برای آسان کردن مراقبت است. این گیاه را در مکانی بکارید که از بادهای شدید در امان باشد، زیرا در برابر برگ های آسیب دیده بسیار حساس است. محل کاشت خود را با مخلوط کردن مقداری کمپوست در خاک آماده کنید. و مطمئن شوید که فضای کافی برای ارتفاع و گسترش گونه خاص خود دارید.

در طول فصل رشد (بهار تا پاییز)، درختان موز گراز آبی هستند. برای حفظ رطوبت کافی خاک، ممکن است مجبور شوید روزانه به خصوص در هوای گرم آبیاری کنید. گیاهان همچنین در طول فصل رشد به کوددهی منظم نیاز دارند. موز در اواخر تابستان در خوشه ای به نام دست تشکیل می شود. هنگامی که میوه سبز شد اما پر شد، می توان ساقه آن را جدا کرد و در فضای خشک و خنک قرار داد تا رسیدن به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از گیاه پپرومیا هندوانه ای

سبک

بیشتر انواع گیاهان موز ترجیح می دهند در آفتاب کامل رشد کنند، یعنی حداقل شش ساعت در معرض نور مستقیم خورشید در اکثر روزها. با این حال، برخی از انواع به راحتی می سوزند و در سایه جزئی بهتر عمل می کنند.

خاک

این گیاهان خاک غنی و عمیق با زهکشی خوب و pH خاک کمی اسیدی را دوست دارند. آنها معمولاً تحمل ضعیفی برای نمک در خاک دارند.

چگونه از درخت موز مراقبت کنیم؟

اب

درختان موز مناطق گرمسیری هستند و منشأ آن جنگل های بارانی است، بنابراین به آب زیاد و رطوبت فراوان در هوا نیاز دارند. بهترین کار را زمانی انجام می دهند که در گروه های نسبتا نزدیک به هم کاشته شوند، زیرا به حفظ رطوبت در برگ ها کمک می کند. به طور منظم آبیاری کنید تا مطمئن شوید که خاک به طور یکنواخت مرطوب است اما خیس نیست. از آبیاری بیش از حد خودداری کنید که می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود.

دما و رطوبت

این گیاهان در شرایط گرم و مرطوب رشد می کنند، اما دمای شدید را دوست ندارند. حتی گونه‌های درخت موز مقاوم و مقاوم به سرما، دمای ثابتی بین ۷۵ تا ۹۵ درجه فارنهایت را ترجیح می‌دهند. دمای سرد و شرایط خشک می تواند باعث از بین رفتن سریع گیاهان شود. برای افزایش سطح رطوبت، برگها را روزانه مه پاش کنید.

کود

درختان موز تغذیه کننده های سنگینی هستند. یک کود متعادل را به طور منظم در طول فصل رشد، با پیروی از دستورالعمل های برچسب اعمال کنید. همچنین، برای بالا بردن سطح مواد آلی، سالانه کمپوست را در خاک مخلوط کنید.

هرس

قبل از میوه های درخت موز، آن را هرس کنید تا فقط یک ساقه اصلی وجود داشته باشد. پس از شش تا هشت ماه رشد، یک مکنده (شاخه کوچک در پایه ساقه) بگذارید. این گیاه در فصل رشد بعدی جایگزین ساقه اصلی می شود. پس از برداشتن میوه، ساقه اصلی را تا 2.5 فوت برش دهید. بقیه ساقه را در عرض چند هفته جدا کنید و مکنده جایگزین دست نخورده باقی بماند.

چگونه از درخت موز مراقبت کنیم؟

بیشتر بخوانید: چگونه گیاه پوتوس را پر کنیم؟

تکثیر درختان موز

بهترین روش تکثیر تقسیم است. برای تقسیم بوته های موز، مکنده ها را با استفاده از بیل تیز از ریزوم (ساقه زیرزمینی افقی) جدا کنید. قبل از انجام این کار، صبر کنید تا مکنده ها حداقل 3 فوت قد داشته باشند و ریشه های خود را داشته باشند. هنگامی که یک مکنده را از گیاه مادر جدا کردید، اجازه دهید سطح قسمت ریزوم یک روز یا بیشتر خشک شود. در این مرحله در هر مکان مناسب برای کاشت مجدد آماده خواهد شد.

گلدان و گلدان مجدد درختان موز

درختان موز می توانند در ظروف رشد کنند، اما به طور کلی حداقل به یک گلدان 15 گالن برای رشد مطلوب نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که گلدان دارای سوراخ های زهکشی است و از مخلوط گلدانی شل و غنی از ارگانیک استفاده کنید. یکی از مزایای گلدان درخت موز این است که می توانید آن را به داخل خانه بیاورید تا از سرما و هوای بد محافظت کنید.

چگونه از درخت موز مراقبت کنیم؟

با این حال، درختان موز گلدانی نیاز به آبیاری و تغذیه بیشتری دارند، زیرا آنها از آنچه در خاک محدود خود هستند سریعتر از درختان موز در زمین استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها به احتمال زیاد به حداکثر اندازه خود نخواهند رسید و ممکن است میوه ای نداشته باشند. با این حال، بسیاری از مردم آنها را برای شاخ و برگ خود ترجیح می دهند. شما معمولاً باید هر سه سال یکبار درختان موز ظرفی را تقسیم کرده و مجدداً گلکاری کنید و هر مکنده را از گیاه مادر جدا کنید.

سخن آخر: 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظر خود را با ما در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب بعدی را نیز بخوانید: تفاوت گیاه پوتوس و فیلودندرون چیست؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *