آموزش اندازه گیری سایز لباس

  • توسط مریم
  • ۲ سال پیش
  • 0
آموزش اندازه گیری سایز لباس

آموزش اندازه گیری سایز لباس

آموزش اندازه گیری سایز لباس : شکی نیست که وقتی لباس های شما به درستی تناسب داشته باشند، می توانند احساس و ظاهری عالی به شما بدهند. اولین قدم برای رسیدن به این تناسب کامل این است که بدانید چگونه اندازه گیری های خود را انجام دهید، و خبر خوب این است که تنها چیزی که نیاز دارید یک متر نوار، یک تکه کاغذ و یک خودکار است.

مرحله 1: اندازه گیری سینه

برای اندازه گیری سینه، نوار را دور کامل ترین قسمت قرار دهید و دور کل دور را اندازه بگیرید. مطمئن شوید که نوار در پشت آویزان نیست. نوار باید موازی با کف باشد.

آموزش اندازه گیری سایز لباس

مرحله 2: اندازه گیری دور کمر

دور کمر خود را در جایی که بدنتان خم می شود اندازه بگیرید. این خط کمر طبیعی شما خواهد بود. سعی کنید آرام بایستید و سعی نکنید شکم خود را بکشید. شما می‌خواهید دقیق‌ترین اندازه‌گیری را انجام دهید تا لباس‌هایتان راحت جا بیفتند.

 آموزش اندازه گیری سایز لباس

مرحله 3: اندازه گیری دور باسن

اندازه گیری لگن باید در پهن ترین قسمت اطراف پایین بدن انجام شود. این برای هر کسی متفاوت خواهد بود، بنابراین شما باید تعیین کنید که کجا روی بدن شما قرار دارد.

آموزش اندازه گیری سایز لباس

برخی از الگوها علاوه بر اندازه‌گیری سینه، دور کمر و باسن به اندازه‌گیری‌های دیگری نیز نیاز دارند. اگر الگوهای خود را تهیه می کنید، به اندازه گیری های اضافی نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: چند نکته مهم خیاطی برای دوخت با کیفیت

مرحله 4: اندازه گیری طول بازو

اگر چیزی با آستین بلند می‌دوزید، اندازه‌گیری طول بازو مهم است. دقت کنید که از شانه تا مچ دست خود را با بازوی خمیده اندازه بگیرید. این امکان حرکت را هنگام دوخت آستین فراهم می کند.

مرحله 5: اندازه گیری دو سر بازو

اندازه گیری دوسر بازویی هنگام دوخت آستین مهم است. فقط دور بازوی خود را دقیقا بالای آرنج خود اندازه بگیرید.

مرحله 6: اندازه گیری مچ دست

برای تنظیم صحیح کاف ها به اندازه گیری مچ دست نیاز دارید. به سادگی دور مچ دست خود را در جایی که یک آستین به پایان می رسد اندازه بگیرید.

مرحله 7: اندازه گیری درز

اگر در حال دوختن شلوار هستید، اندازه داخل ساق خود را می خواهید. شما اساساً از فاق تا زمین اندازه گیری خواهید کرد. اگر قصد دارید با شلوار خود کفش پاشنه دار بپوشید، حتما قد پاشنه را به این اندازه اضافه کنید.

با استفاده از این اندازه گیری های ساده، می توانید اندازه الگوی مناسب را برای خرید تعیین کنید تا بتوانید لباس رویاهای خود را بسازید.

بیشتر بخوانید: 3 راه برای اینکه راحت تر سوزن نخ کنید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *