چطور از بخاری برقی نگهداری و استفاده کنیم؟

چطور از بخاری برقی نگهداری و استفاده کنیم؟

چطور از بخاری برقی نگهداری و استفاده کنیم؟ نکات ایمنی مهم در نصب و استفاده از بخاری برقی: در این مقاله به بررسی نکات کلی و مهم در استفاده از بخاری برقی می پردازیم.
با فرا رسیدن فصل سرما، مردم به تدریج شروع به استفاده از وسایل گرمایشی می کنند.

علاوه بر سیستم های گرمایش ثابت در خانه، بسیاری از سیستم های گرمایشی قابل حمل مانند بخاری برقی نیز استفاده می کنند. بخاری های برقی ایمن تر از بخاری های گازی و نفتی هستند اما در هنگام استفاده از این محصولات خطر برق گرفتگی و آتش سوزی وجود دارد. رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری برقی ایمنی شما و خانواده تان را تضمین می کند.

چطور از بخاری برقی نگهداری و استفاده کنیم؟

نکات مهم برای خرید و نگهداری بخاری برقی

بخاری برقی استاندارد و مطمئن بخرید

وسایل برقی قبل از رسیدن به دست مصرف کننده باید چندین تست را پشت سر بگذارند و برچسب های استاندارد لازم را دریافت کنند.
هر شرکت تولیدی موظف است اطلاعات مهمی در مورد قطعات و نحوه عملکرد محصولات خود در اختیار سازمان های کنترل کننده قرار دهد و پس از تایید کیفیت و ایمنی محصولات خود را به بازار عرضه کند تا جان مصرف کننده را تهدید نکند.
برخی از ویژگی های اضافی بخاری برقی مانند ترموستات، محافظ بدنه و سیستم خاموش شدن خودکار باعث افزایش امنیت دستگاه می شود و این محصولات گزینه های بهتری برای خرید هستند.

بخاری های برقی را در محیطی دور از وسایل قابل اشتعال قرار دهید

بهتر است بخاری های برقی (به ویژه انواع فن دار) را روی سطح صاف و غیر قابل اشتعال و در فاصله یک متری از دیوار، سیم بخاری و سایر اشیاء قرار دهید. بهتر است این محصولات را روی سطح سرامیکی یا موزاییکی قرار دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که هرگونه مواد قابل اشتعال مانند پارچه، چوب و … در نزدیکی بخاری های برقی خطر آتش سوزی را چند برابر می کند. به علاوه هرگز بخاری برقی را در محیط مرطوب (مانند حمام) یا در تماس با آب قرار ندهید. یک بخاری برقی، مانند سایر وسایل برقی دیگر، در تماس با آب می تواند دیگران را مشتعل یا برق گرفت.

بیشتر بخوانید: نکات اساسی برای تمیز کردن بخاری در خانه

چطور از بخاری برقی نگهداری و استفاده کنیم؟

بخاری های برقی نباید در دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد

بخاری برقی انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند و در صورتی که در دسترس کودکان، حیوانات خانگی و یا در محل حمل و نقل قرار گیرد، احتمال برق گرفتگی و سوختگی عزیزان شما وجود دارد. همچنین از نصب این محصول در اتاق کودکان خودداری کنید.

چطور از بخاری برقی نگهداری و استفاده کنیم؟

بخاری برقی را مستقیماً به پریز برق وصل کنید

بخاری برقی را به دوشاخه برق وصل نکنید و فقط آن را به پریز یا پریز با ظرفیت الکتریکی مناسب وصل کنید. بخاری های برقی برق زیادی مصرف می کنند و در صورت اتصال به مدار با وسایل دیگر امکان افزایش دمای سیم ها، اتصال و آتش سوزی افزایش می یابد.

علاوه بر این، هرگز یک بخاری برقی را به همان سیستم سیم کشی برق با سایر لوازم برقی پرمصرف وصل نکنید. در این حالت مانند مدار الکتریکی، دمای سیم ها افزایش یافته و ممکن است سایر وسایل برقی آسیب ببینند و سیستم سیم کشی خانه قطع شود و منجر به آتش سوزی شود.

بخاری برقی

قبل از خروج از اتاق بخاری برقی را خاموش کنید

بخاری های برقی برای استفاده مداوم طراحی نشده اند. همیشه قبل از خروج از اتاق یا خوابیدن از برقی بودن بخاری برقی مطمئن شوید. این محصولات نمی توانند دمای محیط را برای مدت طولانی کنترل کنند و ممکن است باعث آتش سوزی شوند. در ضمن مصرف برق این چشمه ها بسیار بالا بوده و استفاده طولانی مدت از آنها به صرفه نیست.

هر چند وقت یکبار بخاری برقی خود را چک کنید

هنگام بررسی بخاری برقی به سلامت سیم، بدنه، صدای موتور، میزان گرمای تولیدی و تمیزی دستگاه توجه کنید و هر گاه یکی از موارد ذکر شده مشکلی داشت با شماره زیر تماس بگیرید. شماره نمایندگی خدمات پس از فروش در اسرع وقت برای کمک به شما در حل مشکل.

در بیشتر موارد، معیار انتخاب، میزان گرمای تولیدی بخاری و مصرف انرژی آن است. اگر در مورد بخاری برقی فن دار یا بدون فن سوالی دارید کدام گرما…
با کاهش دما، استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری برقی افزایش یافته است. اگرچه بخاری های برقی بسیار ایمن تر از بخاری های نفتی و گازی هستند، اما این به معنای ایمن بودن این محصولات نیست.

هر چند وقت یکبار بخاری برقی خود را چک کنید

سخن پایانی:

در هنگام استفاده از این محصولات همیشه نکات ایمنی را رعایت کنید و از نماینده برند محصول خریداری شده بخواهید تا نحوه کار با محصول را به شما آموزش دهد. خواندن دفترچه راهنمای محصول نیز ارزش دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *