نحوه تعمیر درزگیر پنجره دوجداره

نحوه تعمیر درزگیر پنجره دوجداره

نحوه تعمیر درزگیر پنجره دوجداره : علائم شکستگی  درزگیر پنجره ها به راحتی قابل تشخیص است. شیشه چند جداره باعث ایجاد تراکم یا مه می شود که نمی توان آن را از دو طرف پنجره پاک کرد. علت آن خرابی در مهر و موم لبه است که تک تک شیشه ها را محکم می کند. این مشکل رایج دو سؤال به همان اندازه رایج را ایجاد می کند: آیا کاری وجود دارد که شما می توانید در مورد این مشکل انجام دهید، به جز تعویض کل پنجره؟ و آیا واقعا انجام کاری لازم است؟

از گارانتی استفاده کنید .

خرابی زودرس درزگیر پنجره نشان دهنده یک محصول معیوب است و تولیدکنندگان پنجره ممکن است تعویض جزئی یا کامل را پیشنهاد دهند اگر خرابی در بازه زمانی مشخص شده رخ دهد. تولیدکنندگان دیگر ممکن است در صورت خرابی، غرامت متناسبی را ارائه دهند که بر اساس سن پنجره مقیاس بندی می شود.

به اسنادی که هنگام خرید پنجره دریافت کرده اید نگاه کنید تا مشخص کنید که آیا هنوز تحت گارانتی هستند یا خیر. اگر پنجره ها را از طریق خرید خانه خریداری کرده اید، با سازنده تماس بگیرید تا در مورد گارانتی ها و اینکه آیا گارانتی آن پنجره ها قابل انتقال است یا خیر، تماس بگیرید.

نحوه تعمیر درزگیر پنجره دوجداره

مشکل مه و گرفتگی را برطرف کنید . 

اگر محافظ گارانتی روی پنجره وجود نداشته باشد، ممکن است هنوز گزینه هایی برای بهتر جلوه دادن پنجره وجود داشته باشد. شرکت‌های تخصصی با ارائه خدمات مه‌زدایی که می‌توانند پنجره را از نظر زیبایی‌شناختی جذاب‌تر کنند، بدون بازیابی فضای پنجره‌های مهر و موم شده، این جایگاه را به دست آورده‌اند. پنجره حذف و جایگزین نمی شود. همه مواد در جای خود باقی می مانند در عوض، این شرکت یک سوراخ کوچک در شیشه ایجاد می کند و رطوبت را از بین شیشه ها خارج می کند. سپس یک محلول ضد مه به داخل پنجره اعمال می شود، یک درزگیر مایع به پایین اضافه می شود و یک مهر و موم در سوراخ حفر شده نصب می شود. این تنها راه برای تعویض درزگیر پنجره بدون بیرون کشیدن شیشه هاست.

نظرات مه زدایی متفاوت است. گازهای بی اثر با این فرآیند جایگزین نمی شوند، بنابراین ارزش عایق اولیه پنجره بازیابی نمی شود. و مشکل مهر و موم اولیه اصلاح نمی شود مگر اینکه خرابی مهر و موم در انتهای پنچره (جایی که درزگیر جدید اعمال می شود) باشد، بنابراین مه ممکن است به خوبی بازگردد.

نحوه تعمیر درزگیر پنجره دوجداره

شیشه های دوجداره درون قاب را جایگزین کنید.

هنگامی که درزگیر پنجره دوجداره از کار می افتد، ممکن است بتوانید خود واحد شیشه را بدون تعویض کل پنجره و قاب تعویض کنید. شرکت های جایگزین شیشه، IGU های جایگزین را می سازند که می توانند در قاب های پنجره موجود نصب شوند. به طور معمول، این کار توسط افراد حرفه ای انجام می شود، اما اگر قاب های پنجره ساخته شده باشند تا بتوان آنها را از هم جدا کرد، می توان آن را خودتان انجام داد.

برخی از پنجره ها دارای پیچ هایی هستند که قطعات قاب را به یکدیگر متصل می کند. برخی دیگر دارای قالب های توقف قابل جابجایی هستند که IGU را در جای خود در قاب نگه می دارد. این یک پروژه DIY نسبتاً پیچیده است، اما می تواند بسیار ارزان تر از تعویض یک پنجره کامل باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ را از قاب های پنجره وینیل تمیز کنیم؟

پنجره را همانطور که هست رها کنید.

اگر در آب و هوای معتدل تا معتدل زندگی می کنید، ممکن است هرگز از مزایای کامل پنجره های حرارتی بهره نبرید. در بسیاری از مناطق، یک یا دو درزگیر پنجره شکست خورده در خانه ای با 20 پنجره، تفاوت چندانی در قبض های گرمایش یا سرمایش ایجاد نمی کند. ممکن است تصمیم بگیرید به سادگی از مهر و موم شکست خورده چشم پوشی کنید، مشروط بر اینکه بتوانید با زیبایی شناسی پنجره ای زندگی کنید که گهگاه مه می شود.

نکاتی برای جلوگیری از خرابی درزگیر

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به جلوگیری از مشکلات مربوط به آب بندی های خراب در پنجره های حرارتی کمک کنید:

نحوه تعمیر درزگیر پنجره دوجداره

خرید پنجره با گارانتی طولانی. در حالی که گارانتی های 10 و 20 ساله رایج هستند، برخی از شرکت ها ضمانت های مادام العمر ارائه می دهند.
نصب ویندوز توسط کارخانه سازنده. در شرکت‌هایی که IGUهای مستقیم را تولید می‌کنند، جایی که پانل‌های عایق در داخل قاب‌ها در کارخانه نصب می‌شوند، گارانتی کامل تنها در صورتی ارائه می‌شود که تکنسین‌های سازنده پنجره‌ها را نصب کنند.
پنجره ها را به صورت دوره ای برای نشانه های جدایی بین IGU و قاب آنها بررسی کنید. هر شکافی را که پیدا کردید درز بزنید. تمیز نگه داشتن درز و رنگ آمیزی خوب نیز می تواند کمک کننده باشد.
برای تمیز کردن پنجره ها از واشرهای تحت فشار استفاده نکنید. جریان آب با سرعت بالا ممکن است باعث ایجاد شکاف بین IGU و فریم شود.
برای پاک کردن رنگ از قاب پنجره ها از تفنگ های حرارتی استفاده نکنید. هنگام رنگ آمیزی مجدد پنجره ها با IGU، تراشیدن و سنباده زدن دقیق روش ترجیحی است

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *