چند نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

چند نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

چند نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری : بهترین روش برای تمیز کردن کاغذ دیواری – کاغذ دیواری جلوه زیبایی به دیوارهای اتاق می دهد و معمولا در معرض آلودگی به خصوص گرد و غبار قرار می گیرد. کاغذ دیواری گرد و غبار را جذب می کند و نیاز به تمیز کردن منظم دارد.

چند نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

مراحل زیر را دنبال کنید تا کاغذ دیواری را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری با روش های ساده و کاربردی

1 – شستشوی کاغذ دیواری قابل شستشو

برای شستن کاغذ دیواری فقط به یک سطل آب، دو قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک حوله یا اسفنج تمیز نیاز دارید. دو قاشق مایع ظرفشویی را در یک سطل آب حل کنید.

مراقب باشید از مایع زیاد استفاده نکنید زیرا مواد شوینده زیاد باعث چسبیدن کثیفی به دیوار می شود. ابتدا مایع ظرفشویی را روی یک تکه کاغذ دیواری کوچک تست کنید تا مطمئن شوید که به آن آسیب نمی رساند.

وقتی محلول را درست کردید، دستمال را داخل محلول بردارید و خوب بپیچید و سپس روی کاغذ دیواری استفاده کنید.

بعد از اینکه تمام کاغذ دیواری ها را به این ترتیب تمیز کردید، یک سطل آب تمیز و یک حوله خشک تمیز بیاورید و کاغذ دیواری را با یک حوله مرطوب از مایع پاک کننده پاک کنید.

هر بار که یک حوله مرطوب و تمیز روی دیوار می‌کشید، از یک حوله خشک برای برداشتن آب و خشک کردن دیوار استفاده کنید. اگر گرد و غبار زیادی روی دیوارها وجود دارد، قبل از اینکه آن را خیس کنید، گرد و غبار را جاروبرقی بکشید.

فقط مستقیماً روی کاغذ دیواری جاروبرقی نکشید. یک حوله روی سر جاروبرقی بردارید و سپس آن را روی کاغذ دیواری بکشید.

مطالب بیشتر: چگونه کاغذ دیواری را جدا کنیم؟ 2 روش

2- شستشوی کاغذ دیواری های معمولی

کاغذ دیواری معمولی را باید با یک پارچه خشک یا اسفنج خشک تمیز کنید و فقط در نقاطی که لکه وجود دارد از پاک کننده استفاده کنید.

همچنین می توانید از گوش پاک کن برای تمیز کردن لکه ها استفاده کنید. اما لکه های مختلف را می توان به روش های مختلفی تمیز کرد و باید مراقب باشید که در اسرع وقت لکه را تمیز کنید.

3- از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری

اگر لکه های رنگی روی کاغذ دیواری وجود داشت، ابتدا به آرامی قسمت های قابل جدا شدن سخت را با تیغ چاقوی تیز جدا کنید، سپس یک دستمال کاغذی را روی لکه رنگ قرار دهید.

اتو را تا پایین ترین حالت گرم کنید سپس اتو را روی دستمال کاغذی قرار دهید اتو را یک دقیقه نگه دارید سپس اتو را بردارید و دستمال کاغذی را از کاغذ دیواری بردارید. به این ترتیب لکه رنگی روی دستمال کاغذی می افتد و کاغذ دیواری شما تمیز می شود.

چند نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

4 – از بین بردن لکه اثر انگشت از روی کاغذ دیواری

از پاک کن برای پاک کردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری استفاده کنید. پاک کن را به آرامی روی لکه های اثر انگشت بزنید.

روش دیگر برای پاک کردن اثر انگشت از کاغذ دیواری های قابل شستشو استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی است. این محلول را با دستمال نرم روی اثر انگشت بزنید و سپس با دستمال مرطوب دیگری خشک کنید.

راه دیگر برای پاک کردن اثر انگشت روی کاغذ دیواری استفاده از تکه نان است. یک تکه نان را خمیر کنید و روی لکه بگذارید. گلوتن موجود در نان اثر انگشت روی کاغذ دیواری را از بین می برد.

5 – از بین بردن لکه های چربی از کاغذ دیواری

لکه های چربی روی کاغذ دیواری را با دستمال کاغذی و اتو پاک کنید. اتو را تا پایین ترین حالت گرم کنید، یک دستمال کاغذی را روی لکه چربی قرار دهید، سپس اتو را یک دقیقه روی دستمال کاغذی نگه دارید با حرارت اتو، چربی کاغذ دیواری به دستمال کاغذی منتقل می شود.

راه دیگر برای از بین بردن لکه های چربی استفاده از پودر تالک یا پودر بچه است. مقدار مناسبی از پودر بچه را روی لکه چربی بزنید و بگذارید ده دقیقه بماند سپس با براش یا اسفنج خشک پودر را از کاغذ دیواری جدا کنید.

روش صحیح شستشوی کاغذ دیواری

روش صحیح شستشوی کاغذ دیواری

چند نکته کلیدی برای شستن کاغذ دیواری

برای جلوگیری از ماندگاری لکه های کاغذ دیواری، باید در اسرع وقت لکه ها را از روی کاغذ دیواری پاک کنید. تا حد امکان گرد و غبار و کثیفی را از روی کاغذ دیواری پاک کنید زیرا کاغذ دیواری را کدر کرده و به تدریج از درخشندگی و درخشندگی آن می کاهد.

بهتر است سطح کاغذ دیواری ها را از پایین به بالا تمیز کنید. برای شست و شوی راحت تر، کاغذ دیواری های نازک را می توان با آب گرم و بدون مواد شوینده شستشو داد و برای کاغذ دیواری های ضخیم تر، از محلول آب گرم و صابون ملایم استفاده کرد.

اگر لکه چربی روی دیوارهای خانه شما وجود دارد، در اسرع وقت آن را پاک کنید. ابتدا با استفاده از مایع پاک کننده ملایم، پودرهای جذب کننده رطوبت و گچ خیاطی خمیری درست کنید و روی لکه مورد نظر قرار دهید و بگذارید کاملا خشک شود. پس از آن، سطح کاغذ دیواری را با استفاده از برس یا مسواک تمیز کنید.

اگر کودک شما روی کاغذ دیواری کشیده است، می توانید به راحتی با پارچه ای آغشته به مایع پاک کننده، سطح کاغذ دیواری را پاک کنید. اگر لکه های مداد رنگی بسیار رنگارنگ هستند، می توانید از خمیر دندان و مسواک استفاده کنید تا کاغذ دیواری را بهتر تمیز کنید.

اگر چند قطره موم روی سطح کاغذ دیواری شما چکید، ابتدا با نوک چاقو (شیء تیز) آن را با احتیاط از دیوار جدا کنید و سپس با مداد پاک کن به خوبی تمیز کنید.

حتی الامکان مراقب باشید که روی کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو لکه ایجاد نکنید، زیرا نمی توانید لکه را به طور کامل پاک کنید و از زیبایی و ظرافت کاغذ دیواری های شما می کاهد!

برای رهایی از این مشکل می توانید تا حد امکان با استفاده از گوش پاک کن مواد ریخته شده روی کاغذ دیواری را پاک کرده و سپس با دستمال خشک و تمیز لکه را پاک کنید.

هرگز از ابزارهای ساینده برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید و از صابون و اسفنج نرم برای شستن کاغذ دیواری استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه جوهر ایجاد شده روی کاغذ دیواری می توانید با استفاده از گچ خیاطی لکه را جذب کنید و سپس با استفاده از برس یا مسواک سطح کاغذ دیواری را تمیز کنید. این کار را تا حد امکان با دقت انجام دهید تا لکه جوهر پخش نشود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *