آیا میدانید چگونه کفش اسکیت را بشوییم؟

آیا میدانید چگونه کفش اسکیت را بشوییم؟

آیا میدانید چگونه کفش اسکیت را بشوییم؟ مانند همه کفش ها، اسکیت ها نیز کثیف می شوند و باید تمیز و شسته شوند. همه افرادی که با اسکیت سر و کار دارند چه مبتدی و چه حرفه ای اسکیت پس از مدتی متوجه گرد و غبار روی بدنه اسکیت و داخل چرخ ها و بلبرینگ ها می شوند که در نهایت منجر به استفاده بهتر از اسکیت می شود. آنها باید آن را تمیز کنند.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شستن اسکیت ها با شستن کفش ها کمی متفاوت است چرا که محافظت از اجزای اسکیت یکی از نکات مهم است. پس برای اینکه بدانید چگونه اسکیت ها را بشویید تا بهترین عملکرد را داشته باشید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:

نمی دانید چگونه اسکیت های خود را تمیز کنید؟ در ادامه این مطلب سه مرحله آسان را توضیح داده ایم که شما را به نتیجه دلخواه می رساند!! در مرحله اول باید چرخ ها، بلبرینگ ها و جوراب های اسکیت را از داخل چکمه جدا کنید. خوشبختانه، تمیز کردن اسکیت ها با کمک اسپری WD-40 بسیار آسان تر است.

آیا میدانید چگونه کفش اسکیت را بشوییم؟

نحوه تمیز کردن چرخ های اسکیت

مرحله اول:

ابتدا با کمک آچار آلن پیچ ها را باز کرده و چرخ ها را خارج کنید مهمترین چیزی که هنگام شروع به تمیز کردن اسکیت خود باید به خاطر بسپارید این است که اجازه ندهید آب وارد بلبرینگ شما شود.

اما بلبرینگ چیست؟ بلبرینگ ها قطعات فلزی کوچک و دایره ای شکل داخل چرخ هستند که به چرخ ها اجازه می دهند آزادانه بچرخند، اگر آب با آنها تماس پیدا کند زنگ می زند و در نهایت سرعت شما را کاهش می دهد.

بنابراین بهتر است آنها را قبل از تمیز کردن از روی چرخ ها جدا کنید، سپس چرخ ها را در آب گرم صابون قرار دهید برای لکه های مخصوصاً چرب و کثیف از محصول چند منظوره استفاده کنید.

این مقاله را هم بخوانید: 28 هدیه خاص برای آقایان در سال 2023

مرحله دوم:

اگر زیر باران اسکیت می‌کنید، یا بر روی یک گودال خیس سوار می‌شوید، یا در حین تمیز کردن یاتاقان‌ها به‌طور تصادفی آب روی آن‌ها می‌خورد و بعد از مدتی شروع به زنگ زدن می‌کنند، نگران نباشید!

باید بدانید که دانستن نحوه تمیز کردن بلبرینگ ها بسیار مهم است. زیرا نمی خواهید بلبرینگ های زنگ زده شما را از اسکیت بازدارند. بنابراین قبل از هر چیز به ابزاری مانند گیره یا خلال دندان نیاز دارید تا مهر و موم های بلبرینگ را بردارید (دایره های لاستیکی کوچکی که در داخل یاتاقان ها قرار دارند).

آیا میدانید چگونه کفش اسکیت را بشوییم؟

چگونه بوت اسکیت را تمیز کنیم؟

سطح سوم:

بهترین راه برای تمیز کردن بوت های اسکیت این است که با آن ها مانند هر کفش دیگری رفتار کنید می توانید سطح بیرونی اسکیت را با یک پارچه تمیز و خشک کنید. همچنین می توانید از مسواک برای پاک کردن کثیفی و گرد و غبار روی آن استفاده کنید.

فقط می توان از آب و صابون برای شستن بوت های سخت و نرم استفاده کرد. برای شستن بوت های اسکیت فراموش نکنید که جوراب ها را بیرون بیاورید و بگذارید خیس بخورند یا داخل ماشین لباسشویی بگذارید تا بعد از شستن بکر و تمیز به نظر برسند.

می توانید هر قسمتی از آستر داخلی کفش را که قابل جدا شدن از داخل اسکیت است خارج کرده و در ماشین لباسشویی قرار دهید. دمای ماشین لباسشویی را روی 30 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. بعد از شستن آنها را در هوای آزاد روی لباس پخش کنید تا خشک شوند.

چگونه بوت اسکیت را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن یاتاقان های اسکیت و پاک کردن آنها

سعی کنید برای شستشو از مواد شوینده خیلی قوی استفاده نکنید زیرا به آستر جوراب های اسکیت آسیب می زند.
همچنین پس از شستشو هرگز از اتو یا وسایل گرمایشی دیگر برای خشک کردن جوراب استفاده نکنید زیرا به بافت های آستر آسیب می رساند.

نتیجه :

مقاله نحوه شستن اسکیت یکی از سوالات متداول برای هر اسکیت باز است. زیرا پس از چندین بار استفاده از اسکیت گرد و غبار روی آن دیده می شود. با مطالعه توضیحاتی که در اختیار شما قرار دادیم می توانید اساساً اسکیت خود را تمیز کنید بدون اینکه کمترین آسیبی به آن وارد شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *