آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟

آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟

آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟ : گیاه سانسوریا گیاه بسیار محبوب و زیبایی است که طرفداران زیادی نیز دارد. اما برای کسانی که حیوان خانگی دارند ممکن است نگران کننده به نظر برسد. ما در این مطلب هر آنچه نیاز است بدانید را خواهیم گفت.

سمی بودن

گیاهان سانسوریا برای سگ ها از نظر سمی بودن خفیف تا متوسط ​​هستند. آنها حاوی ساپونین هایی هستند که باعث ترشح بیش از حد بزاق، گشاد شدن مردمک ها و ناراحتی های گوارشی می شوند. این ماده در برگ های گیاه مار یافت می شود و زمانی که به مقدار زیاد خورده شود مضر است. مصرف مقادیر کم معمولا منجر به علائم کمتر شدید می شود، در حالی که مصرف مقادیر زیاد ممکن است جدی تر باشد.

آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟

علائم مسمومیت با گیاه مار در سگ ها

علائم متداول مسمومیت با گیاه مار شامل حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. مراقب علائمی باشید که نشان می دهد سگ شما غیرعادی عمل می کند یا اینکه او ناراحتی گوارشی را تجربه می کند.

چگونه از خوردن گیاه مار توسط سگ خود جلوگیری کنیم؟

طبیعت مقاوم و توانایی گیاه مار برای رشد در محیط های کم نور به این معنی است که برای بسیاری از مکان های خانه مناسب است. بنابراین، یک راه عالی برای جلوگیری از خوردن گیاه مار توسط سگ، انتقال آن به محلی است که سگ نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند، مانند قفسه های بلند. همچنین می توانید گیاه را به اتاقی منتقل کنید که سگ شما اجازه ورود به آن را ندارد.

جایگزین های غیر سمی برای گیاه سانسوریا

گاهی اوقات بهترین راه برای جلوگیری از مصرف یک گیاه خانگی سمی توسط سگ، خرید گیاهان غیرسمی است. حتی اگر کنجکاوی سگ شما را تحت تأثیر قرار دهد و او با گیاهان آپارتمانی شما مانند یک میان وعده رفتار کند، هیچ ضرری ندارد – به جز خود گیاه. در اینجا چند گیاه غیر سمی برای حیوانات خانگی آورده شده است که جایگزین های بسیار خوبی برای گیاه مار هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی 11 گیاه مناسب آپارتمان

گیاه چدن: این گیاهان منحصر به فرد و بلند دارای شاخ و برگ های شمشیری مانند گیاهان مار هستند، اما برای سگ ها غیرسمی هستند. آنها همچنین در نور کم تا متوسط ​​رشد می کنند و به همان اندازه مقاوم هستند و کشتن آنها دشوار است. این گیاه چدن را به یک جایگزین عالی تبدیل می کند.

آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟

نخل دم اسبی: این گیاهان به خاطر تنه های بزرگ و گرد و شاخ و برگ های آبشاری علف مانندشان شناخته می شوند. آنها به خشکی مقاوم هستند و با حداقل مراقبت و نگهداری بسیار خوب عمل می کنند.

آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟

گیاه عنکبوتی: یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی علف مانند و با شاخ و برگ سیخ دار، گیاهان عنکبوتی یک گیاه غیر سمی بسیار محبوب هستند. برگهای راه راه زرد و سبز آنها الگوی رنگی مشابهی با گیاه مار دارد. آنها بیشتر به خاطر شاخه های آویزان، عنکبوت مانند یا گیاهان بچه عنکبوت معروف هستند. این ویژگی منحصر به فرد باعث می شود وقتی از سقف آویزان شده یا در یک قفسه بلند قرار می گیرند، زیبا به نظر برسند.

آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟

گیاه گورخری: این گیاه دارای شاخ و برگ های راه راه گورخر مانند است و ارتفاع آن به دو تا سه فوت می رسد. اگرچه این گیاه به آب و رطوبت بیشتری نیاز دارد، اما شاخ و برگ های چشم نوازی را ارائه می دهد که جایگزینی عالی برای شاخ و برگ های راه راه گیاه مار می شود.

آیا گیاه سانسوریا یا مار برای سگ ها خطرناک است؟

در مطلب بعدی نیز بخوانید: 7 گیاه آپارتمانی برای کسانی که گربه دارند

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *