نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

  • توسط مریم
  • ۱ سال پیش
  • 0
نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ : ممکن است فکر کنید که تمیز کردن صفحه لپ تاپ می تواند کار پرچالشی باشد . اما نگران نباشید چون ما در این مطلب به شما نحوه تمیز کردن صفحه های لپ تاپ را خواهیم گفت.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

لپ تاپ خود را از برق بکشید

قبل از انجام هر گونه تمیزکاری – حتی گردگیری ساده – مطمئن شوید که همیشه دستگاه خود را خاموش کرده و آن را از منبع برق جدا کنید. این باید برای ایمنی انجام شود، اما همچنین به این دلیل که یک صفحه نمایش تیره به شما کمک می کند گرد و غبار و آلودگی را راحت تر ببینید.

نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

گرد و غبار را پاک کنید

از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک برای پاک کردن گرد و غبار و تا حد امکان لکه استفاده کنید. الیاف موجود در پارچه های میکروفیبر سطح بیشتری نسبت به پارچه های نخی دارند تا گرد و غبار و کثیفی را به دام بیندازند. میکروفایبر همچنین بدون پرز است، بنابراین هیچ زباله ای را پشت سر نخواهید گذاشت.

پارچه میکروفیبر را به شکل مربع تا کنید. از یک گوشه صفحه شروع کنید و صفحه را پایین بیاورید، در حالی که گرد و غبار را بر روی هر خط قرار می دهید. اگر صفحه نمایش فوق العاده گرد و غبار است، در حالی که روی صفحه حرکت می کنید، به قسمت تمیزی از پارچه میکروفیبر بروید. از فشار زیاد یا مالش در دایره هایی که ممکن است خراش ایجاد کند، استفاده نکنید.

نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

لکه ها و آلودگی ها را از بین ببرید

برای لکه‌ها، تکه‌های غذا یا سایر آشفتگی‌هایی که پس از گردگیری روی صفحه‌نمایش باقی می‌مانند، ممکن است به مقداری رطوبت و محلول تمیزکننده نیاز داشته باشید تا لکه‌های خشک شده را از بین ببرید. مانند همیشه، لپ تاپ خود را خاموش کنید و قبل از استفاده از هر فرآیند تمیز کردن مرطوب، آن را از منبع تغذیه خود جدا کنید.

یک اسفنج غیر ساینده جدید یا بسیار تمیز یا یک پارچه میکروفیبر را در آب مقطر آغشته کنید و بچرخانید تا تقریباً خشک شود. آب نباید چکه کند، و اگر چنین است، حتما از صفحه کلید با یک پوشش پلاستیکی محافظت کنید تا هر قطره ای را بگیرد.

صفحه را به آرامی پاک کنید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن رطوبت به لپ تاپ، از هر پورت دوری کنید. صفحه نمایش را با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید.

نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح تمیز کردن کامپیوتر دسکتاپ

توضیحات مربوط به صفحه نمایش را بخوانید

اگر آب ساده همه مشکلات را برطرف نکرد (لکه های روغنی یا باقی مانده برچسب)، می توانید به یک پاک کننده LCD تجاری یا یک پاک کننده خانگی بروید. خواندن برچسب محصولات بسیار مهم است، زیرا موادی وجود دارند که می توانند برای همیشه به صفحه نمایش لپ تاپ آسیب بزنند.

نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

هرگز از شیشه پاک کن های تجاری یا محصولاتی که حاوی این مواد شیمیایی هستند برای تمیز کردن صفحه لپ تاپ استفاده نکنید:

استون
آمونیاک
اتیل اسید
الکل اتیلیک
متیل الکل
متیل کلرید
تولوئن
برای تهیه یک پاک کننده صفحه نمایش خانگی، یکی از این محلول ها را در یک بطری اسپری کوچک مخلوط کنید:

یک قسمت آب مقطر و یک قسمت ایزوپروپیل الکل

یک قسمت آب مقطر و یک قسمت سرکه سفید مقطر

مجدداً لپ تاپ را خاموش کرده و از منبع برق جدا کنید و از صفحه کلید با کمی پلاستیک محافظت کنید تا از نفوذ رطوبت به داخل آن جلوگیری کنید.

چه از یک پاک کننده تجاری استفاده کنید یا یک محلول خانگی، به آرامی یک پارچه میکروفیبر را با محصول اسپری کنید. هرگز هیچ نوع پاک کننده ای را مستقیماً روی صفحه لپ تاپ اسپری نکنید. قسمت هایی که تمیز نیستند را به آرامی مالش دهید و در حالی که آشفتگی به پارچه منتقل می شود، به قسمت تمیزی از پارچه بروید. قبل از بستن یا روشن کردن لپ تاپ، اجازه دهید صفحه نمایش به طور کامل در هوا خشک شود.

ضد عفونی کردن صفحه لپ تاپ

صفحه نمایش های LCD محافظ شیشه مانند بسیاری از محصولات اپل را می توان با دستمال ضدعفونی کننده ضدعفونی کرد تا باکتری ها را از بین ببرد.

اگر صفحه نمایش شما با شیشه محافظت می شود، دستگاه را از برق بکشید و دستمال مرطوب ضد عفونی کننده را بپیچانید تا تقریباً خشک شود و به آرامی صفحه را پاک کنید. قبل از روشن کردن، اجازه دهید صفحه نمایش در هوا خشک شود.

بقیه لپ تاپ را فراموش نکنید

درست مانند صفحه نمایش لپ تاپ، ایده خوبی است که به طور منظم صفحه کلید و لوازم جانبی را تمیز کنید تا خرده‌ها، گرد و غبار و روغن‌ها را از دستان خود پاک کنید.

نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ

در مطلب بعدی نیز بخوانید: آموزش کامل تمیز کردن مانیتور کامپیوتر

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *