چگونه رنگ را از روی قرنیز دیوار پاک کنیم؟

چگونه رنگ را از روی قرنیز دیوار پاک کنیم؟

چگونه رنگ را از روی قرنیز دیوار پاک کنیم؟ قبل از استفاده از هر روشی برای حذف رنگ از قرنیز، بهتر است نوع مواد قرنیز و نوع رنگ را بشناسید و با نکات ایمنی مربوط به هر روش آشنا شوید.

روش حذف رنگ از قرنیز

قرنیز قسمت پایینی دیوار است که اغلب از متریالی متفاوت با زمینه انتخاب می شود، این قطعه در سرتاسر دیوار با اندازه محدود و در قسمت پایین تقاطع دیوار و کف ساختمان نصب می شود. این قسمت از دیوار نه تنها باعث جذابیت بیشتر آن می شود بلکه از نفوذ رطوبت و آب به دیوار نیز جلوگیری می کند.

گاهی اوقات هنگام رنگ آمیزی دیوار یا سقف ممکن است مقداری رنگ جلوه اصلی قرنیز را از بین ببرد، با توجه به اینکه قرنیز ممکن است از چوب، سنگ، پلاستیک، شیشه و … باشد که زیبایی خود را از دست می دهد و باید از روش های مختلفی استفاده کرد. برای حذف رنگ از قرنیز.

به دلیل قرار گرفتن قرنیزها اغلب از دید مردم پنهان می ماند و ممکن است این قسمت از دیوار برای مدت طولانی تمیز نشود و کثیفی یا لکه های زیادی روی آن ایجاد شود و در نتیجه از زیبایی و استحکام دیوار کاسته شود.

قرنیز، بنابراین برای از بین بردن رنگ روی قرنیز باید از روش های اولیه استفاده کرد تا با تکنیک های مختلف رنگ را از روی قرنیز یا کثیفی پاک کرده و به راحتی لکه بریزد.

چگونه رنگ را از روی قرنیز دیوار پاک کنیم؟

روش حذف رنگ از قرنیز

اگر تخته قرنیز شما رنگ شده است برای تمیز کردن آن ابتدا باید نوع رنگ را مشخص کنید تا با توجه به نوع رنگ به راحتی و بدون آسیب به سطح آن با استفاده از حلال رنگ را از قرنیز پاک کنیم.

اگر رنگ پلاستیک به قرنیز خورده است و رنگ خیس است، می توانید با استفاده از کاردک رنگ را به آرامی از روی سطح پاک کنید و سپس با یک پارچه مرطوب رنگ را پاک کنید.

نحوه تمیز کردن قرنیز

یکی از روش های تمیز کردن قرنیز این است که از محلول سرکه و آب استفاده کنید تا با اسفنج و محلول به راحتی همه لکه ها پاک شوند. اما اگر روی تخته قرنیز لکه یا کثیفی وجود داشته باشد که برای مدت طولانی ته نشین شده و در نهایت خشک شده باشد، تمیز کردن آن مشکل است و لازم است ابتدا با یک ابزار نوک تیز و سپس با یک ابزار نوک تیز، کثیفی را از روی سطح پاک کنید. مسواک. آن را به آرامی یا متوسط تمیز کنید.

در هنگام از بین بردن کثیفی یا آشغال حتما این کار را با دقت انجام دهید زیرا در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است سطح قرنیز شما آسیب ببیند و در نهایت تعمیر یا تعویض آن مشکل شود.

چگونه رنگ را از روی قرنیز دیوار پاک کنیم؟

رنگ را با آب و صابون از روی تخته قرنیز بردارید

یکی دیگر از روش های عملی برای پاک کردن رنگ از قرنیز، استفاده از آب و صابون است. با استفاده از یک سطل آب گرم و صابون، می توانید رنگ خشک شده را به آرامی نرم کنید و سپس چند دقیقه صبر کنید تا قرنیز نرم شود.

از یک کاردک یا ابزار تیز برای خراش دادن رنگ از تخته قرنیز استفاده کنید. پس از آن، از دستمال یا حوله استفاده کنید تا رنگ، جرم یا کثیفی باقی مانده را پاک کنید.

در این روش حتما تمام کف و رطوبت دیوار را از بین ببرید در غیر این صورت امکان آسیب دیدن دیوار و قرنیز وجود دارد.

چگونه قرنیز کنار دیوار را رنگ کنیم؟

چگونه قرنیز دیوار را رنگ کنیم؟ آموزش نقاشی زیرزمین به شما کمک می کند تا اطلاعات لازم را برای بازگرداندن ظاهر قرنیز خود به دست آورید. 

چگونه قرنیز کنار دیوار را رنگ کنیم؟

چگونه قرنیز را با شیشه پاک کن تمیز کنیم

یکی از ابزارهای پرکاربرد دیگر برای از بین بردن جرم و کثیفی محلول پاک کننده شیشه است. ابتدا تمام سطح قرنیز را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و سپس روی آن را با یک لیوان نمک اسپری کنید.

پس از چند ثانیه، تمام رسوبات و کثیفی های غیر سخت شروع به حل شدن می کنند و می توانید آن را با یک پارچه خشک تمیز پاک کنید. ممکن است لازم باشد این مراحل را دوباره تکرار کنید.

سخن پایانی:

ممکن است هنگام رنگ آمیزی خانه یا هر ساختمان دیگری رنگ دیوار یا کف به قرنیزها برخورد کند و در نتیجه زیبایی و ظاهر آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط بهتر است از روش هایی استفاده شود که اصول و استانداردها لازم است، زیرا اگر رنگ را با روش های اشتباه پاک کنیم، امکان آسیب دیدن سطح زیرین وجود دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *