چگونه سرشعله های اجاق گاز را تمیز کنیم؟

چگونه سرشعله های اجاق گاز را تمیز کنیم؟

چگونه سرشعله های اجاق گاز را تمیز کنیم؟ سرشعله های گازی در اثر استفاده طولانی مدت آلوده و کثیف می شوند و این امر می تواند مشکلاتی مانند ایجاد نکردن شعله قوی یا کاهش راندمان مشعل ها را ایجاد کند. بنابراین تمیز کردن مشعل های گاز ضروری است.

تمیز کردن شعله گاز با 3 روش فوق العاده ساده و کاربردی

تمیز کردن شعله گاز کار سخت به نظر می رسد، اما راه حل های آسانی برای حذف کثیف ترین قسمت های شعله گاز وجود دارد. برای شروع، سیم پیچ ها و شبکه های گرمایش را از اجاق گاز برقی یا معمولی جدا کرده و با ترکیبی از آب و مواد شوینده تمیز کنید.

برای از بین بردن لکه های سرسخت از خمیر جوش شیرین استفاده کنید و اگر شعله های آتش پر از کثیفی و روغن است، می توانید از محلول آمونیاک نیز استفاده کنید. می توانید رویه شیشه گاز را با اسپری جوش شیرین و سرکه تمیز کنید یا از دستمال های تمیز کننده جادویی استفاده کنید.

چگونه سرشعله های اجاق گاز را تمیز کنیم؟

روش 1: شروع به تمیز کردن اجاق گاز کنید

شعله ها را بردارید قبل از شروع نظافت، شعله های برق یا گاز معمولی خود را خاموش کنید مطمئن شوید که فر خاموش است و تمام قسمت ها مانند کلاف ها و صفحات کاملا خنک شده اند. آنها را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید تا بعدا تمیز شوند.

شعله ها را چند قطره مایع ظرفشویی را در یک کاسه آب بریزید و آن ها را مخلوط کنید تا مایعی کف آلود به دست آید. یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن لکه ها و ذرات گیر کرده غذا استفاده کنید. این عمل را برای هر شعله تکرار کنید.

در مورد شعله های گاز برق مراقب باشید که اتصالات خیس نشود و هرگز آنها را در آب قرار ندهید. شعله های آتش را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و سپس خشک کنید.

یک پارچه تمیز را دوباره با آب معمولی مرطوب کنید و شعله ها و صفحات مربوطه را با آن تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های آنها را از مواد شوینده جدا کنید.

شعله ها را روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود. برای بهترین نتیجه، بهتر است قبل از نصب شعله ها اجازه دهید چند ساعت خشک شوند.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن شعله اجاق گاز مانند افراد حرفه ای

چگونه سرشعله های اجاق گاز را تمیز کنیم؟

روش 2: برای لکه های سرسخت از جوش شیرین استفاده کنید

خمیر جوش شیرین را آماده کنید. اگر بعد از مرحله قبل هنوز لکه هایی باقی مانده است، آنها را به آرامی با این خمیر بزنید. یک یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک کاسه کوچک بریزید و به آرامی چند قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیری با غلظت مناسب به دست آید.

خمیر را روی سطح مورد نظر قرار دهید از یک پارچه نرم، اسفنج یا یک مسواک قدیمی برای اضافه کردن خمیر به شعله های آتش استفاده کنید.

شعله ها را با حوله بردارید و بگذارید خشک شوند. از یک دستمال تمیز برای پاک کردن خمیر جوش شیرین استفاده کنید. تا حد امکان محکم پاک کنید تا چیزی باقی نماند. بگذارید شعله ها و کلاف ها کاملا خشک شوند و سپس به گاز وصل کنید.

برای لکه های سرسخت از جوش شیرین استفاده کنید

روش 3: استفاده از محلول آمونیاک

شعله ها را در کیسه ای قرار دهید و محلول آمونیاک را اضافه کنید. شعله ها و کلاف های مربوطه را جدا کرده و جداگانه در یک کیسه زیپی بزرگ قرار دهید.

و سپس در هر کیسه یک چهارم لیوان آمونیاک بریزید. لزومی ندارد که شعله ها به طور کامل در محلول آمونیاک شناور باشند. گاز آزاد شده از آمونیاک به آرامی تمام ذرات را از شعله جدا می کند.

استفاده از محلول آمونیاک

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن اجاق گاز صفحه ای سرامیکی

استفاده از محلول آمونیاک در تمیز کردن شعله گاز

مراقب باشید محلول آمونیاک را از انواع سفید کننده ها دور نگه دارید. زیرا ترکیب آنها باعث آزاد شدن گازهای سمی می شود.

کیسه ها را با دقت ببندید. کیسه های زیپ دار را کاملا ببندید و بیرون از خانه یا جایی که بوی آمونیاک به مشام نمی رسد قرار دهید. کیسه ها را در جایی قرار دهید که اگر چکه کنند به سطح آسیب نرسانند. (مثلا روی سطح سیمانی یا بتنی) شعله ها باید حداقل 12 ساعت یا یک شب در محلول باقی بمانند.

شعله های آتش را از کیسه بردارید. قبل از دست زدن شعله و خاموش کردن شعله از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. شعله های آتش را از کیسه بردارید و با یک پارچه یا اسفنج تمیز مرطوب پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

روی سطح آن جوش شیرین بپاشید اجازه دهید سطح گاز شما کاملا خنک شود. پودر جوش شیرین را روی شعله (یا در صورت تمایل روی تمام سطح گاز) بریزید. مراقب باشید که کل سطح را با یک لایه ضخیم جوش شیرین بپوشانید.

چگونه سرشعله های اجاق گاز را تمیز کنیم؟

پاکسازی شعله گاز شیشه

سطح را با سرکه اسپری کنید یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید و سطح آن را با آن اسپری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام جوش شیرین دارای پوشش سرکه هستند. بگذارید 15 دقیقه روی سطح گاز بماند.

سخن پایانی :

در این مقاله ارائه شده توسط مجله دلگرم قصد داریم توضیحات کاملی در مورد نحوه جرم گیری و شستشوی میله های آهنی اجاق گاز ارائه دهیم تا یکی از مشکلات …

سطح را پاک کنید. از یک پارچه تمیز و مرطوب برای پاک کردن کل سطح گاز استفاده کنید. در طی این فرآیند، دستمال سفره خود را چندین بار مرطوب کنید تا تمام جوش شیرین و سرکه از آن پاک شود. قبل از استفاده مجدد از اجاق گاز، اجازه دهید تمام سطوح کاملا خشک شوند.

از یک پد جادویی برای از بین بردن سوختگی یا لکه های سرسخت استفاده کنید. پد را خیس کرده و به آرامی روی نقاط مورد نظر بکشید. برای سهولت در انجام این کار، بلافاصله پس از ایجاد لکه، آنها را از روی سطح گاز جدا کنید تا به مرور زمان مقاوم و چسبنده نشوند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *