چگونه چرک مردگی روی لباس های سفید را از بین ببریم؟

چگونه چرک مردگی روی لباس های سفید را از بین ببریم؟

چگونه چرک مردگی روی لباس های سفید را از بین ببریم؟ لباس ها نقش مهمی در روابط اجتماعی ما دارند که ممکن است به هر دلیلی کثیف شوند و لکه های روی آن ظاهر نامناسبی ایجاد کند. اما راه حل واقعی چیست؟ آیا باید برای همیشه با لباس مورد علاقه مان خداحافظی کنیم؟

دلایل مختلفی مانند شستن همزمان لباس های رنگی و سفید، استفاده از مواد شوینده نامناسب و قرار گرفتن مداوم در معرض آلودگی باعث ایجاد چرک مرده در لباس می شود که اگر بهترین ترفندها برای از بین بردن چرک مرده از لباس را بدانید به راحتی پاک می شود.

در ادامه شما را با علل مرده شدن چرک لباس، شوینده های مناسب و روش های از بین بردن چرک مرده لباس آشنا می کنیم.

چگونه چرک مردگی روی لباس های سفید را از بین ببریم؟

مواد شوینده مورد نیاز برای از بین بردن چرک مرده از لباس

هیچ کدام از ما دوست نداریم لباس های کثیف داشته باشیم  پوشیدن چنین لباس هایی حس خوبی ندارد بنابراین باید به فکر حذف آن باشید.

از طرفی قسمت هایی از لباس مانند یقه، سرآستین و زیر بغل که در معرض آلودگی بیشتری هستند بیشتر دچار پوسیدگی می شوند. لکه هایی مانند روغن، رب، خون، قهوه و … اگر مدتی روی پارچه بماند آن را به چرک مرده تبدیل می کند.

هنگام برخورد با لباس های مختلف، باید بدانید که چگونه چرک مرده را از لباس های رنگی پاک کنید و لباس های سفید را چگونه تمیز کنید.

برای از بین بردن چرک مرده لباس، شوینده های مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به نوع لکه، شدت آن، جنس و رنگ پارچه بهترین روش را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی برخی از این شوینده ها می پردازیم:

بیشتر بخوانید: چند ترفند جهت شستشوی لباس سفید رنگ گرفته و کدر

1. مایع ظرفشویی و شامپو

درست است که کاربرد اصلی این مواد حذف لکه های چرک مرده نیست. با این حال، آنها توانایی نابود کردن آنها را دارند. آنها به ویژه در از بین بردن لکه از چربی موثر هستند.

لکه هایی که روی پارچه های نرم ایجاد شده و مدت زیادی از آن نگذشته است را می توانید با این مواد شوینده پاک کنید.

چگونه چرک مردگی روی لباس های سفید را از بین ببریم؟

2. سفید کننده لباس

اگر رنگ لباس مرده یا لک شده کاملاً سفید یا خیلی روشن باشد. می توانید آن را با محلول سفید کننده بشویید. محلول سفید کننده می تواند چرک مرده را از یقه، آستین، زیر بغل و سایر لکه های ناشی از مواد غذایی، مواد صنعتی، روغن ها و غیره روی لباس پاک کند.

حتی اگر لباس ها به دلیل شستن با لباس های رنگی تغییر رنگ داده باشند، مایع سفید کننده می تواند تا حدودی رنگ خود را برگرداند.

اما نکته مهم در استفاده از سفید کننده این است که برای انواع پارچه مناسب نیست و ممکن است رنگ پارچه را برای همیشه تغییر دهد.

3. آب‌ اکسیژنه

یکی از مواد موثر برای از بین بردن لکه ها آب‌اکسیژنه است. باید مقدار کمی آب‌اکسیژنه را در مقداری آب حل کنید و قسمت های لکه دار لباس را برای مدتی در آن قرار دهید.

استفاده از این ماده مانند مایع سفید کننده لباس فقط برای از بین بردن چرک مرده لباس های سفید و رنگ های بسیار روشن توصیه می شود. زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ زیادی در پارچه شود.

چرک مرده ظاهری نامناسب به لباس می دهد، لباس کثیف و کهنه به نظر می رسد و حس ناخوشایندی را در بیننده ایجاد می کند.

اگر به هر دلیلی در حال چرک شدن هستند. برای پاک کردن چرک مرده از لباس می توانید با کمک روش هایی که در زیر ذکر شده است، لباس ها را به حالت اولیه بازگردانید.

نگهداری دقیق لباس راه مطمئنی برای جلوگیری از مرگ چرک لباس و افزایش عمر آن است. برای جلوگیری از این مشکل فقط به نکات زیر توجه کنید:

تعویض به موقع لباس: اولین نکته در جلوگیری از مردن لباس، تعویض زودهنگام لباس های رنگ روشن و شستشوی مناسب آنهاست. بهتر است لباس های سفید را هر دو روز یکبار بشویید. ضمناً در هنگام شست و شو باید لباس های رنگ روشن را از لباس های رنگی جدا کرد تا در حین شستشو رنگ نشوند.

آب‌ اکسیژنه

شستن به موقع لباس: اگر لکه ای مانند لکه غذا، چربی، لاک، خون و… روی لباس بود، آن را سریع بشویید. برخی از پارچه ها سرعت تغییر رنگ بالایی دارند و اگر لکه روی آنها باقی بماند حتی پس از شستشو نیز پاک نمی شود و باعث از بین رفتن لباس می شود.

استفاده از شوینده مناسب: استفاده از شوینده مناسب نیز بسیار مهم است. اگر ماده شوینده برای نوع لباس یا نوع ماشین لباسشویی مناسب نباشد.

اگر قوی باشد رنگ لباس را از بین می برد و باعث مرده شدن چرک می شود و اگر قدرت کافی برای تمیز کردن لباس را نداشته باشد. آنها همچنان باعث می شوند کثیفی و چرک مرده روی پارچه باقی بماند.

استفاده از خدمات خشکشویی: بهترین راه برای شستن لباس هایی که لک یا پوسیده شده اند و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی استفاده از خدمات خشکشویی و خشکشویی های حرفه ای است. اگر لباسی دارید که لک شده یا مهم است که رنگ آن تغییر نکند، این گزینه را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم استفاده از سفیدکننده لباس

استفاده از خدمات خشکشویی

روشی موثر برای برگرداندن رنگ لباس های سفید و رنگی

با رعایت نکات این مقاله هنگام شستن یا رنگ کردن لباس ها به سراغ مناسب ترین روش بروید و به راحتی و بدون زحمت مشکل بازگشت رنگ لباس خود را به…

خشک کردن لباس در هوای آزاد: استفاده از هوای آزاد برای خشک کردن لباس ها و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در از بین بردن لکه های ناشی از چرک مرده به ویژه لکه های عرق و چربی تاثیر بسزایی دارد. اما در عین حال بهتر است لباس های رنگی را در سایه خشک کنید. زیرا اشعه خورشید پارچه را کدر و کدر می کند.

چرخاندن لباس ها در هنگام شستشو: برای جلوگیری از مردن چرک بهتر است لباس ها را در هنگام شستن از داخل برگردانید تا کمتر تغییر رنگ دهند.

چرخاندن لباس ها در هنگام شستشو

جمع بندی

چرک مردگی لباس یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند رخ دهد؛ اما اگر پیش آمد هم نگران نباشید می‌توانید با روش‌هایی که گفته شد و با استفاده از موادی که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود رنگ لباس را به حالت عادی برگردانید.

برای استفاده از این روش‌ها باید جنس لباس، نوع لکه، مدت زمانی که از ایجاد آن می‌گذرد و وسعت آن را در نظر بگیرید. چرک‌مردگی گاهی به‌صورت لکه و گاهی در تمام لباس رخ می‌دهد و تا حد زیادی امکان برگشت آن وجود دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *