آموزش تمیز کردن گوشواره در 3 گام

  • توسط مریم
  • ۱۲ ماه پیش
  • 0
آموزش تمیز کردن گوشواره در 3 گام

آموزش تمیز کردن گوشواره در 3 گام

آموزش تمیز کردن گوشواره در 3 گام : گوشواره ها زیبایی شما را دو چندان می کنند و باید بدانید که این زیورالات ظریف نیاز به نگهداری جدی دارند. اگر نمی دانید که چگونه باید آن ها را تمیز کنید این مطلب را بخوانید.

نحوه تمیز کردن گوشواره با صابون

صابون ظرفشویی و چند مورد دیگر از لوازم خانگی می تواند تمام آن چیزی باشد که برای تمیز کردن انواع خاصی از گوشواره ها، به ویژه طلا و الماس، نیاز دارید. به این دلیل که این نوع گوشواره ها نسبتاً انعطاف پذیر، بادوام و مقاوم در برابر کدر شدن هستند.

دست هایتان را بشویید

قبل از اینکه گوشواره های خود را تمیز کنید، ابتدا دستان خود را تمیز کنید. این تضمین می‌کند که باکتری‌ها را روی گوشواره‌ها و در نتیجه گوش‌هایتان پخش نمی‌کنید. از مقداری صابون و آب گرم استفاده کنید.

اجازه دهید گوشواره شما خیس بخورد

چند قطره صابون ظرفشویی را در یک ظرف کوچک بریزید و نصف فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. مخلوط را در اطراف هم بزنید تا مطمئن شوید صابون کاملاً با آب مخلوط شده است، سپس گوشواره های طلا یا الماس خود را در آب صابون قرار دهید. بگذارید 30 دقیقه بمانند.

به آرامی اسکراب کنید

هنگامی که آنها حمام آب صابون خود را به پایان رساندند، گوشواره خود را از آب خارج کنید. استفاده از یک صافی کوچک چای یا آبکش ریز توری برای بیرون آوردن گوشواره های لغزنده بدون آب زیاد با آنها مفید خواهد بود.

آموزش تمیز کردن گوشواره در 3 گام

در مرحله بعد، یک مسواک قدیمی را بردارید و گوشواره ها را به آرامی بشویید و به گوشه های تنگ یا گوشه های سخت توجه کنید. این کار هرگونه کثیفی و کثیفی را که خیساندن آب صابون شل شده است، از بین می برد.

بشویید و خشک کنید

در حالی که گوشواره ها هنوز در یک آبکش یا صافی ریز مشبک هستند، به آرامی آنها را زیر آب جاری بشویید. آنها را روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا در هوا خشک شوند. صبر کنید تا آنها را دوباره در جعبه جواهرات خود قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

نحوه تمیز کردن گوشواره با بکینگ پودر

به دنبال تمیز کردن گوشواره های استیل یا نقره ای خود هستید؟ به بیکینگ پودر تبدیل کنید. این کمک کننده خانگی یک ماده تمیز کننده عالی برای از بین بردن تیرگی روی جواهرات استیل ضد زنگ و نقره است.

دست هایتان را بشویید

قبل از تمیز کردن جواهرات دست های خود را بشویید. شروع به جوشاندن آب مورد نیاز مرحله دوم کنید.

بیکینگ پودر و آب جوش را با هم ترکیب کنید

سپس یک تابه کوچک را با فویل آلومینیومی بپوشانید. گوشواره های استیل یا نقره ای خود را داخل آن قرار دهید، سپس بیکینگ پودر را سخاوتمندانه روی آن بپاشید.

آب جوش خود را بردارید و آن را روی گوشواره های پوشانده شده با بیکینگ پودر بریزید، فقط به اندازه ای استفاده کنید که یک قوام خمیری ایجاد کنید. بگذارید همه چیز به مدت 30 دقیقه بماند. بکینگ پودر و آب داغ در این خیساندن کثیفی و کدر شدن گوشواره شما را می شکند.

گوشواره را تمیز کنید

پس از گذشت نیم ساعت از یک مسواک قدیمی گوشواره را به آرامی تمیز کنید. این کار باعث می شود که هرگونه کثیفی یا کدر شدن باقیمانده از بین برود.

 آموزش تمیز کردن گوشواره در 3 گام

بشویید و خشک کنید

گوشواره ها را زیر آب گرم بشویید تا خمیر بیکینگ پودر چسبیده را از بین ببرید، سپس قبل از اینکه اجازه دهید در هوا خشک شوند با یک پارچه تمیز خشک کنید.

نحوه تمیز کردن گوشواره با آب و پارچه

گاهی اوقات، تنها چیزی که برای تمیز کردن گوشواره خود نیاز دارید، مقداری آب گرم و یک پارچه مرطوب است. این امر به ویژه در مورد گوشواره های ظریف مانند آنهایی که از مروارید یا زمرد ساخته شده اند صادق است.

دست هایتان را بشویید

دست های خود را بشویید تا گوشواره های خود را بهداشتی و بدون لک نگه دارید.

گوشواره هایت را پاک کن

سپس پارچه میکروفیبر خود را با کمی آب گرم مرطوب کنید. در اینجا نمی خواهید از صابون یا سایر مواد پاک کننده استفاده کنید زیرا می توانند به سنگ های ظریف مانند مروارید آسیب برسانند.

به آرامی گوشواره ها را با پارچه مرطوب پاک کنید و سپس با یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک دیگر، گوشواره را خشک کنید.

اجازه دهید گوشواره ها خشک شوند

اجازه دهید گوشواره ها روی پارچه نرم و دور از نور مستقیم خورشید بنشینند تا کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن در هوا، آن ها را بپوشید یا مانند معمولی آن را ذخیره کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن بیشتر گوشواره

گوشواره های خود را در استخر نپوشید، زیرا آب کلر می تواند گوشواره های شما را کدر کرده و به آن آسیب برساند، به خصوص اگر از نقره، فولاد ضد زنگ یا مروارید ساخته شده باشد.
هنگام ورزش گوشواره های خود را بیرون بیاورید تا از تجمع زیاد عرق جلوگیری کنید که می تواند گوشواره های شما را کثیف کند.
در نهایت، گوشواره های خود را در جایی قرار دهید که گم نشوند، در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند یا جواهرات دیگر را خراش ندهند. سعی کنید آنها را در یک کیف نرم یا جعبه جواهرات نگه دارید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: نحوه تمیز کردن زیورآلات نقره کدر شده

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *