آیا می توانید روی چسب کاغذ دیواری را رنگ بزنیم؟

آیا می توانید روی چسب کاغذ دیواری را رنگ بزنیم؟

آیا می توانید روی چسب کاغذ دیواری را رنگ بزنیم؟ :گاهی ممکن است بخواهید که کاغذ دیواری را جدا کنید و تنها یک رنگ ساده به روی دیوار بزنید اما این سوال پیش می آید که امکانش هست که روی چسب را نیز رنگ بزنیم یا خیر؟ این مطلب برای این موضوع است.

نحوه رنگ آمیزی روی چسب کاغذ دیواری

در حالی که نقاشی روی چسب کاغذ دیواری به دلیل محدودیت های قابل توجه توصیه نمی شود، اگر فکر می کنید می خواهید آن را امتحان کنید، چند نکته را رعایت کنید.

چسب را سنباده بزنید

چسب کاغذ دیواری را با کاغذ سنباده کمی سنباده بزنید تا نقاط بلند آن کم شود. سنباده زدن بیش از حد سخت باعث ساییدگی کاغذ دیواری زیرین می شود، پس به راحتی کار کنید.

دیوار را تمیز کنید

زباله های سنباده را با یک ضمیمه برس روی جاروبرقی مغازه تمیز کنید. با آب تمیز نکنید.

پرایمر مبتنی بر روغن را اعمال کنید

برای جدا کردن خمیر کاغذ دیواری محلول در آب از رنگ لاتکس غنی از آب، یک پرایمر بر پایه روغن اعمال کنید. پرایمر به طور موثر یک مانع نفوذ ناپذیر بین دو پوشش ایجاد می کند.

اجازه دهید پرایمر کاملا خشک شود

اجازه دهید پرایمر مبتنی بر روغن کاملا خشک شود. زمان رنگ‌آمیزی مجدد برای رنگ‌های روغنی و پرایمرها از هشت تا 24 ساعت متغیر است. معمولاً بهتر است قبل از رنگ آمیزی مجدد رنگ روغنی تا جایی که ممکن است صبر کنید.

یک لایه بدون چربی اضافه کنید

روکش اسکیم یک لایه نازک از ترکیب اتصال دیواره خشک است. این کار با یک چاقوی دیوار خشک یا غلتک رنگ اعمال می شود. استفاده از چاقوی دیوار خشک به شما امکان می دهد کت را با لبه تیز چاقو صاف کنید. یک غلتک رنگ یک لایه ضخیم از ترکیب را اعمال می کند که بعداً به سنباده بیشتری نیاز دارد.

آیا می توانید روی چسب کاغذ دیواری را رنگ بزنیم؟

کت اسکیم را سنباده بزنید

کت اسکیم را با کاغذ سنباده ریز سنباده صاف کنید.

کت اسکیم را رنگ کنید

پس از خشک شدن روکش، دیوار را می توان به روش معمولی با رنگ اکریلیک-لاتکس داخلی رنگ آمیزی کرد. حتما قبل از رنگ آمیزی ابتدا از آستر روی سطح جدید استفاده کنید.

یک لایه دوم رنگ اضافه کنید

اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود، سپس یک لایه دیگر رنگ اضافه کنید، زیرا لکه های سفید چسب ممکن است از طریق اولین لایه جدید رنگ قابل مشاهده باشد.

نحوه پاک کردن چسب کاغذ دیواری

برای پاک کردن چسب کاغذ دیواری از روی دیوار، ابتدا سعی کنید چسب را به آرامی بشویید. اگر این کار نکرد، آن را با سنباده پاک کنید.

آیا می توانید روی چسب کاغذ دیواری را رنگ بزنیم؟

راه حل را آماده کنید

در یک سطل تمیز یک گالن، آب داغ، 1 فنجان سرکه و 1 قاشق چایخوری صابون ظرفشویی را مخلوط کنید. برای جلوگیری از کف کردن مخلوط به کف، آن را به آرامی هم بزنید.

محلول را روی دیوار بمالید

با پوشیدن دستکش، یک اسفنج را در محلول فرو کنید، سپس آن را فشار دهید. اسفنج را روی دیوار بمالید. در قسمت های کوچک کار کنید و فقط به آرامی دیوار را مالش دهید. سعی نکنید دیوار را با آب خیس کنید.

خراش دادن چسب

پس از چند بار عبور با اسفنج، با یک چاقوی بتونه یا یک چاقوی دیوار خشک کار را دنبال کنید. برای جلوگیری از خشک شدن مجدد چسب روی شما، سریع کار کنید. چاقو را در یک زاویه کم نگه دارید تا سطح را به هم نریزید.

بگذارید دیوار خشک شود

اگر مالش یا خراش دادن چسب مؤثر نبود، سپس سعی کنید آن را با سنباده پاک کنید. ابتدا بگذارید دیوار کاملا خشک شود. بسته به دما و جریان هوا در اتاق، ممکن است یک یا حتی دو روز کامل طول بکشد تا دیوارها کاملاً خشک شوند.

سنباده ریز

کاغذ سنباده را روی سنباده نوسانی الکتریکی قرار دهید. دیوار را سمباده بزنید اما از فشار دادن شدید به سمباده خودداری کنید. هر پاس را با دست آزاد خود دنبال کنید تا صاف بودن را بررسی کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *