با این روش ها موز را فریز کنید تا تازه بمانند!

با این روش ها موز را فریز کنید تا تازه بمانند!

با این روش ها موز را فریز کنید تا تازه بمانند! : فریز کنید موز یکی از راه های حفظ تازگی این میوه است. به خاطر داشته باشید که انجماد موز ممکن است بافت و طعم آنها را تغییر دهد، اما زمانی که نرم شدند، می توانند به حالت اولیه خود بازگردند.

با این روش ها موز را فریز کنید تا تازه بمانند!

روش های فریز کردن موز

موز میوه ای زرد رنگ و خوشمزه است که در بسیاری از دسرها استفاده می شود. اگرچه موز تقریباً در تمام فصول سال موجود است، اما ماندگاری زیادی در خانه ندارد. زیرا پس از مدت کوتاهی رنگ آن تغییر کرده و تیره می شود. زیرا موز پس از چیدن از درخت به رسیدن خود ادامه می دهد. به همین دلیل است که موز هنگام چیدن هنوز رسیده و سبز است.

اگر در خانه موز دارید و نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، بهترین راه برای جلوگیری از ضایعات فریز کردن آن است به این ترتیب هر زمان که نیاز داشتید می توانید موز را از فریزر خارج کرده و استفاده کنید.

چند راه مختلف برای نگهداری موز کمی طولانی تر از حد معمول وجود دارد. این روش ها شامل نگهداری موز در ظروف دربسته در قفسه های پایین یخچال، بسته بندی موز در روزنامه و آویزان کردن موز در قفسه های پایینی یخچال است.

اما این روش ها فقط برای چند روز موز را سالم نگه می دارند. اگر می خواهید موز را برای حدود 6 تا 8 ماه نگهداری کنید فریز کردن موز راه حل شماست.

بیشتر بخوانید: 4 ترفند مهم در هنگام خرید میوه

با این روش ها موز را فریز کنید تا تازه بمانند!

روش های فریز کردن موز

نگهداری موز له شده

برای این کار ابتدا باید موز را خوب بشویید و سپس پوست آن را بگیرید آنها را با هر وسیله ای که می خواهید خرد کنید. موز له شده را داخل کیسه بریزید و هوای داخل کیسه را به خوبی خارج کنید حالا کیسه حاوی موز له شده را در فریزر قرار دهید.

برای اینکه هنگام بیرون آوردن و استفاده دچار مشکل نشوید می توانید موز را در اندازه های کوچک فریز کنید و هر بار به اندازه مصرف خود از فریزر خارج کنید، نه بیشتر.

اگر موز را نبرید می توان منجمد کرد و این روش بسیار آسانی است. برای این کار موز را خیلی خوب بشویید و پوست بگیرید سپس کل موز را در یک کیسه یا ظرف پلاستیکی بریزید و در فریزر قرار دهید می توانید این کار را برای چندین موز نیز انجام دهید برای اینکه موز فضای کمتری در فریزر اشغال کند، می توانید آنها را در یک کیسه یا ظرف کنار هم قرار دهید.

با این روش ها موز را فریز کنید تا تازه بمانند!

روش های فریز کردن سالم یا ورقه شده

برای این روش ابتدا موز را خوب بشویید پوست آنها را جدا کرده و به اندازه دلخواه برش دهید روی سینی کاغذ روغنی پهن کنید موزهای ورقه شده را به طور مساوی روی کاغذ روغنی قرار دهید. دوباره آنها را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس سینی را به مدت 2-3 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. اگر بعد از این مدت منجمد نشدند، بگذارید مدت بیشتری در فریزر بمانند.

سینی را از فریزر خارج کرده و موز یخ زده را از آن خارج کنید موزها را در ظرف یا کیسه پلاستیکی بریزید و به فریزر برگردانید. این موز تقریباً 6 ماه قابل استفاده است.

دلیل استفاده از کاغذ روغنی این است که اگر موز به این صورت منجمد شود به راحتی از سطح کاغذ روغنی جدا می شود. چنین موزهایی چسبنده نیستند. بنابراین هنگام استفاده از آنها با مشکلی مواجه نخواهید شد.

روش های فریز کردن سالم یا ورقه شده

بیشتر بخوانید: کاربرد های جذاب پوست انواع میوه

کالری موز: یک موز چند کالری دارد؟

کالری موز: با خوردن یک موز بزرگ تقریباً 120 کالری دریافت کرده اید و اگر این کالری ها در برنامه غذایی روزانه شما محاسبه شود مشکلی برای وزن شما ایجاد نمی شود.

بهترین زمان برای فریز کردن موز چه زمانی است؟

زمان مناسب برای یخ زدن موز بستگی به زمانی دارد که تصمیم به فریز کردن آن دارید. هر چه موز بیشتر برسد، نرم تر و رنگ آن تیره تر می شود. له کردن موز نرم کار ساده ای نیست، بنابراین بهتر است قبل از اینکه خیلی نرم شوند آنها را خرد کنید.

اما به طور کلی بهترین زمان برای انجماد زمانی است که دانه های قهوه ای رنگ روی پوست موز ظاهر شده اند. در این زمان طعم موز بسیار مطبوع و شیرین است.

سخن پایانی:

با پوست کندن موز قبل از فریز کردن در انرژی و زمان صرفه جویی می کنید علاوه بر این زمانی که موز منجمد می شود، پوست بافت خود را از دست می دهد و نرم و کدر می شود با این حال استفاده از موز یخ زده با پوست بی خطر است اما پوست یخ زده، لایه برداری را دشوار می کند.

اگر موز را با پوست فریز کردن کنید کیفیت موز شما کاهش می یابد یعنی وقتی بعد از انجماد آنها را پوست بگیرید دیگر خیلی تازه نیستند به گفته برخی افراد ماندگاری موز با پوست یخ زده یک ماه است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *