در نوروز سال 1403 به کجای ترکیه سفر کنیم؟

در نوروز سال 1403 به کجای ترکیه سفر کنیم؟

در نوروز سال 1403 به کجای ترکیه سفر کنیم؟ آیا می دانستید محبوب ترین کشور در بین گردشگران ایرانی کدام است؟ درست حدس زدی؛ ترکیه بیشترین تعداد گردشگر ایرانی را دارد. این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و سالانه پذیرای گردشگران زیادی از ایران و سراسر جهان است. اکنون که تعطیلات نوروز 1403 نزدیک است…

در نوروز 1403 به کدام مقاصد سفر کنیم؟

در اینجا تصمیم گرفتیم تعدادی از بهترین و خوش آب و هواترین شهرهای ترکیه را معرفی کنیم. اگر به دنبال مقصد سفر نوروزی خود هستید، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در نوروز سال 1403 به کجای ترکیه سفر کنیم؟

استانبول؛ محبوب ترین شهر ترکیه

استانبول پایتخت ترکیه و یکی از شهرهای مهم این کشور است. بیشتر گردشگران ایرانی نیز این شهر را به عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود انتخاب می کنند. استانبول با استفاده از پل بسفر دو قاره اروپا و استانبول را به هم متصل می کند و تاریخ بسیار غنی دارد.

آب و هوای استانبول بسیار شبیه به هوای تهران است. بنابراین بهترین فصل برای سفر به این شهر بهار است. البته بسیاری از افراد نیز تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب می کنند تا از تفریحات آبی و ساحلی لذت ببرند.

دیدنی های استانبول کم نیست و با هر سلیقه و خلقی سازگار است. آیا به تاریخ و معماری علاقه دارید؟ یا عاشق دریا و سرگرمی های مدرن هستید؟ در هر صورت سفر به استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم; زیرا استانبول شهری ساحلی و در عین حال دارای آثار تاریخی فراوانی است.

از دیدنی های استانبول می توان به برج گالاتا، ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ دلما باغچه، پارک گلخانه و ورزش های آبی در تنگه بسفر اشاره کرد. مطمئن باشید با خرید تور استانبول نوروز 1403 سفر بسیار خوشی برای تعطیلات نوروزی خود خواهید داشت و خاطرات شیرینی را به یادگار خواهید گذاشت.

بیشتر بخوانید: لوازم ضروری که باید همراه خود در سفر داشته باشید

در نوروز سال 1403 به کجای ترکیه سفر کنیم؟

آنتالیا; شهری با سواحل زیبا و هتل های مجلل

آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه در غرب ترکیه قرار دارد و یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. بخشی از آنتالیا بافت سنتی خود را حفظ کرده و بخشی دیگر کاملا مدرن و مجلل طراحی شده است. در سفر به این شهر می توانید انواع جاذبه های تاریخی و تفریحات مدرن را در کنار هم ببینید.

برای سفر به این شهر بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید; البته آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای معتدلی دارد و در تمام فصول سال می توانید از آن دیدن کنید.

آنتالیا دارای سواحل بسیار زیبا با شهرت جهانی است. اما آثار باستانی بی نظیری نیز در این شهر به چشم می خورد. از جاذبه های گردشگری آنتالیا می توان به پارک های آبی، موزه آنتالیا، دروازه هادریان، شهر قدیمی کالیچی، شهر باستانی آسپندوس، غار کاراین و سواحل زیبای آن اشاره کرد. با انتخاب تور آنتالیا نوروز 1403 لحظات هیجان انگیز و فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد.

در نوروز سال 1403 به کجای ترکیه سفر کنیم؟

آلانیا شهری تاریخی با طبیعتی بکر و زیبا

وقتی از بهترین مقاصد سفر نوروزی صحبت می کنیم، نباید شهر آلانیا را فراموش کنیم. این شهر تاریخی در 12 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و بسیار توریستی است. این شهر در گذشته های دور بخشی از امپراتوری ایران بوده است. سپس توسط یونانیان و رومی ها اداره شد و سرانجام در سال 1471 بخشی از ترکیه شد.

اگر با تور آلانیا نوروز 1403 به این شهر سفر کنید، هوای بهاری بسیار مطلوبی خواهید داشت در این فصل از سال نور خورشید ملایم است و باران شدیدی نمی بارد. در نتیجه سفر بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

قلعه آلانیا، غار داملاتاش، تنگه ساپادره، پارک آبی آلانیا و ساحل کیقباد از جاذبه های گردشگری و تفریحی آلانیا هستند. در سفر به این شهر با تاریخی غنی و سواحل زیبا مواجه خواهید شد.

آلانیا شهری تاریخی با طبیعتی بکر و زیبا

ازمیر; شهر آثار باستانی و عجایب هفتگانه

ازمیر سومین شهر بزرگ و یکی از مهم ترین بنادر ترکیه است که در ساحل دریای اژه واقع شده است. ازمیر دارای تاریخ بسیار غنی است که تأثیرات آن در سراسر شهر مشهود است.

ازمیر بیشتر روزهای سال آفتابی است و تابستان های گرمی دارد. در زمستان وزش باد شدید و کاهش دما محسوس است. اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به ازمیر هستید، باید بگوییم که شرایط آب و هوایی ازمیر در بهار و اوایل تابستان در بهترین حالت خود قرار دارد.

از مکان های دیدنی و تفریحی ازمیر می توان به برج ساعت، آسانسور تاریخی، پارک حیات وحش ازمیر، بازار کمرالتی، آلسانجک و شهر باستانی افسوس که معبد آرتمیس را در خود جای داده است اشاره کرد. معبد آرتمیس یکی از عجایب هفتگانه است و تاریخچه آن به قرن هفتم قبل از میلاد می رسد. در سفر خود به ازمیر با حجم عظیمی از آثار باستانی شگفت انگیز روبرو خواهید شد.

ازمیر; شهر آثار باستانی و عجایب هفتگانه

کوش آداسی; جزیره ای قدیمی با فضایی دوستانه و دوست داشتنی

کوش آداسی در ساحل دریای اژه و در ۷۱ کیلومتری استان آیدین واقع شده است این شهر یکی از بهترین انتخاب ها برای تعطیلات نوروزی محسوب می شود. زیرا قدمتی طولانی دارد و مناظر طبیعی آن نیز بسیار چشم نواز است.

زندگی شبانه در کوش آداسی در حال رخ دادن است و کوچه های آن پر از کافه ها و رستوران های دنج و صمیمی است مطمئن باشید با سفر به کوش آداسی آرامش عجیبی شما را فرا خواهد گرفت و این سفر به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای زندگی شما تبدیل خواهد شد.

جزیره کوش آداسی آب و هوای مدیترانه ای دارد و در تابستان گرم و مرطوب است اما زمستان های آن معتدل است و میانگین دمای هوا در این فصل حدود 18 درجه سانتیگراد برآورد شده است. اگر قصد سفر به این جزیره دیدنی را دارید، فصل بهار و تعطیلات نوروزی بهترین انتخاب هستند.

کوش آداسی; جزیره ای قدیمی با فضایی دوستانه و دوست داشتنی

کوش آداسی به دلیل تاریخی که دارد مملو از آثار باستانی است از جاذبه های باستانی این شهر می توان به دیدیما، میلتوس و پرین اشاره کرد. جزیره کبوتر، بندرگاه، ساحل بناوان و شبه جزیره دیلک نیز از جاذبه های طبیعی کوش آداسی هستند. در کنار ساحل نیز می توانید از فعالیت های متنوعی مانند شنا و قایق سواری لذت ببرید و یا شاهد منظره زیبای غروب آفتاب باشید.

بهترین سفر نوروزی را با تورهای آژانس مسافرتی تجربه کنید

در این مقاله به این سوال که در نوروز 1403 به کدام مقاصد سفر کنیم؟ پاسخ دادیم و تعدادی از بهترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی کردیم. این شهرها در نزدیکی ایران قرار دارند و برای بازدید از آنها نیازی به ویزا نیست. همچنین هزینه سفر به ترکیه نسبت به سایر کشورهای جهان ارزانتر است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *