نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس :نرم کننده می تواند پارچه را بسیار لطیف کند اما گاهی بر اثر شست و شوی نادرست میتواند لکه هایی نیز روی لباس شما باقی بگذارد و ندانید که چطور باید انها را تمیز کنید. ما این مطلب را به این موضوع اختصاص داده ایم.

چگونه لکه های نرم کننده و ورق خشک کن پارچه را از روی لباس پاک کنیم؟

شستشو در محلول سرکه

اگر هنگام بیرون آمدن لباس ها از ماشین لباسشویی رگه های روغنی روی لباس ها پیدا کردید، به سادگی لباس ها را بدون مواد شوینده یا نرم کننده در ماشین لباسشویی قرار دهید و 2 فنجان سرکه سفید مقطر را به آب شستشو اضافه کنید. اجازه دهید لباس‌ها چرخه کامل شستشو/آبشوئی را طی کنند و لکه‌ها باید از بین بروند.

نکته
مراقب باشید که سرکه رقیق نشده را مستقیماً روی پارچه های رنگی قرار ندهید، زیرا حاوی اسید ملایمی است که می تواند رنگ را از اقلام سفید کند. قبل از اینکه لباس را دوباره در درام قرار دهید، فنجان مایع را در درام ماشین لباسشویی قرار دهید. فوراً بار را شروع کنید. آب اضافه شده توسط ماشین لباسشویی سرکه را در صورت نیاز رقیق می کند.

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

در سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن خیس کنید

اگر لباس‌های آغشته به نرم‌کننده قبلاً از خشک‌کن عبور کرده‌اند، محلولی از سفیدکننده‌های مبتنی بر اکسیژن و آب گرم را طبق دستورالعمل‌های بسته مخلوط کنید. اقلام لکه دار را در زیر آب قرار دهید و اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورند. سپس طبق معمول بدون مواد شوینده یا نرم کننده لباس بشویید. سفید کننده اکسیژن برای استفاده بر روی پارچه های سفید و رنگی قابل شستشو غیر از پشم، ابریشم، چرم یا دکمه های چوبی بی خطر است.

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

لکه های ورق خشک کن را پاک کنید

اگر لکه‌های چربی روی لباس‌های تازه خشک شده مشاهده کردید و مشکوک به باقی‌مانده ورقه خشک‌کن هستید، آن‌ها را با یک  صابون مایع ظرفشویی بمالید و سپس آن را بشویید.

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

چگونه از لکه های نرم کننده و ورق خشک کن پارچه جلوگیری کنیم

اگر از نرم کننده ها و ورق های خشک کن استفاده می کنید، لباس شما در معرض خطر لکه قرار می گیرد. برای رفع مشکل این مراحل را دنبال کنید.

نرم کننده پارچه مایع را تکان دهید و در صورت لزوم رقیق کنید

هر بار قبل از استفاده بطری نرم کننده مایع را به خوبی تکان دهید، زیرا مواد می توانند جدا شوند. در مرحله بعد، نرم کننده را با مقدار مساوی آب گرم قبل از اضافه کردن آن به ماشین لباسشویی رقیق کنید تا به پراکندگی مایع کمک کند. این کار باید انجام شود، چه از دستگاه پخش خودکار، چه توپ پخش کننده یا اضافه کردن نرم کننده پارچه به صورت دستی به چرخه آبکشی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

قسمت لوازم شوینده ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید

اگر ماشین لباسشویی شما دارای یک نرم کننده اتوماتیک پارچه است، به طور مرتب آن را با شستشوی سردکن با سرکه سفید مقطر گرم شده یا آب بسیار داغ و سپس یک چرخه آبکشی بدون لباسشویی در ماشین لباسشویی تمیز کنید. از همه توده های باقی مانده نرم کننده پارچه که می ریزند شگفت زده خواهید شد. این توده ها اگر در جای خود باقی بمانند به راحتی می توانند لباس های شما را لکه دار کنند.

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

ماشین لباسشویی را اضافه بار نکنید

از بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی خودداری کنید. بدون فضایی برای جابه‌جایی آسان در محلول آب و نرم‌کننده، برخی از لباس‌ها بیش از حد در معرض مواد نرم‌کننده قرار می‌گیرند که می‌تواند باعث ایجاد رگه یا لکه شود.

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

از ورق های خشک کن به درستی استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد لکه بر روی لباس های تمیز از ورق های خشک کن، همیشه ورق خشک کن را روی لباس های تازه بارگذاری شده قرار دهید و بلافاصله خشک کن را روشن کنید. باز هم، خشک کن را بیش از حد بار نکنید. ورق را در وسط بار جایی که ممکن است به دام بیفتد دفن نکنید. این لکه ها زمانی ایجاد می شوند که ورق خشک کن برای مدت طولانی با سطح پارچه در تماس باشد.

نحوه تمیز کردن لکه نرم کننده از روی لباس

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *