نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

  • توسط مریم
  • ۱۲ ماه پیش
  • 0
نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری : ممکن است شما کاغذ دیواری خود را جدا کنید و بخواهید فضای مورد نظر خود را تغییر دهید اما ناگهان متوجه میشوید که نمی توانید چسب کاغذ دیواری را جدا کنید. نگران نباشید. ما این مطلب را به این موضوع اختصاص داده ایم.

اتاق را تمیز کنید

احتمالاً زمانی که فرآیند برداشتن کاغذ دیواری را شروع کردید، اتاق را از مبلمان و لوازم جانبی پاک کردید. با این حال، اگر به صورت مرحله‌ای کار می‌کنید، تمیز کردن اتاق در حین برداشتن چسب، فضای بیشتری برای حرکت نردبان و کار به شما می‌دهد. اگر نمی توانید مبلمان را به طور کامل از اتاق جدا کنید، حداقل آن را از دیوارها دور کرده و با پوشش پلاستیکی محافظ بپوشانید.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

پریزهای برق را بپوشانید

پریزهای برق و کلیدهای دیواری را با نوار چسب بپوشانید تا رطوبت محلول تمیزکننده باعث ایجاد مشکلات الکتریکی نشود. اگر عملی است، بهتر است برق محل کار را نیز قطع کنید.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

از کف محافظت کنید

از آنجایی که برداشتن چسب شامل محلول تمیزکننده مرطوب و خراش دادن است، باید فرش یا کفپوش را از چکه و لکه محافظت کنید. کف را با برزنت های پلاستیکی بپوشانید که با نوار چسب در جای خود محکم شده اند.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

محلول پاک کننده را مخلوط کنید

در یک سطل بزرگ، محلولی از 1 گالن آب داغ، 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و 1 فنجان سرکه سفید مقطر را مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. بسته به اندازه اتاق، باید این محلول را چندین بار مخلوط کنید تا زمانی که آب گرم است، بتوان آن را روی دیوارها اعمال کرد.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

سطل دوم را با آب گرم تمیز پر کنید که برای شستشوی دیوار بعد از شستشو استفاده می کنید.

محلول تمیز کننده را اعمال کنید

با ایستادن روی یک پله محکم، شروع به استفاده از محلول تمیز کننده در بالای دیوار کنید. همیشه از بالا به پایین کار کنید. یک اسفنج سلولزی را در محلول فرو کنید و آنقدر بپیچید که چکه نکند اما هنوز کاملاً خیس باشد. اسفنج را روی قسمتی از دیوار پوشیده شده با چسب بمالید. در حین حرکت به سمت پایین، اسفنج را مرتباً خیس کنید. هدف در اینجا مرطوب کردن کامل چسب است نه پاک کردن آن.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

دیوار مرطوب را تمیز کنید

بعد از دو یا سه دقیقه دیوار مرطوب را با یک پارچه میکروفیبر که با محلول تمیز کننده مرطوب کرده اید پاک کنید. چسب نرم شده است، بنابراین ممکن است بتوانید به سادگی آن را با پارچه پاک کنید. پارچه را مرتباً بشویید، به خصوص اگر بقایای مواد پشت کاغذ دیواری را جمع می کند.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

روی نقاط سرسخت تمرکز کنید

اگر چسب با پارچه تکان نمی خورد، دوباره آن را با محلول تمیزکننده اشباع کنید و چند دقیقه دیگر صبر کنید. اگر جواب نداد، پارچه میکروفیبر مرطوب را در مقداری جوش شیرین خشک آغشته کنید و به آرامی ناحیه پوشانده شده با چسب را بمالید. اگر باز هم تکان نمی خورد، مطمئن شوید که چسب مرطوب و نرم شده است، سپس از یک چاقوی بتونه برای خراش دادن آن از روی دیوارها استفاده کنید. به آرامی با فشار ملایم کار کنید تا از لکه های بر روی دیوار جلوگیری کنید.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

دیوار را بشویید و خشک کنید

پس از برداشتن چسب. یک پارچه میکروفایبر تمیز را در آب شیرین آغشته کنید و بچرخانید تا کمی مرطوب شود. دیوارها را پاک کنید تا تمام چسب از بین برود. قبل از اقدام به رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری اتاق، حداقل یک شب اجازه دهید این ناحیه در هوا خشک شود.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چگونه کاغذ دیواری را جدا کنیم؟ 2 روش

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *