نحوه پاک کردن لکه های روی سطوح چوبی

نحوه پاک کردن لکه های روی سطوح چوبی

نحوه پاک کردن لکه های روی سطوح چوبی : وجود لکه های روی سطوح چوبی بسیار ناراحت کننده است. در این مطلب به شما می گوییم چگونه می توانید لکه های روی سطوح را تمیز کنید.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار

روش سشوار
سشوار
پارچه های میکروفیبر
اتو (اختیاری)
حوله تمیز (اختیاری)
روش خمیردندان
کاسه
پارچه های میکروفیبر
روش سس مایونز
پارچه تمیز
پارچه های میکروفیبر

مواد

روش خمیردندان
خمیر دندان
جوش شیرین
روش سس مایونز
سس مایونز

چگونه لکه های حرارتی را از مبلمان چوبی با سشوار پاک کنیم

سطح را تمیز کنید

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، یکی از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن لکه‌های از روی مبلمان چوبی اضافه کردن حرارت بیشتر است. اما قبل از اینکه این روش را آزمایش کنید، مبلمان چوبی خود را (از روی لکه و اطراف آن) پاک کنید و سطح را از هر گونه گرد و غبار یا زباله پاک کنید.

لکه را خشک کنید

بعد، سشوار خود را بگیرید، آن را به برق بزنید و آن را روی پایین ترین حالت (بالاتر از حالت سرد) قرار دهید. خشک کن خود را روشن کنید و آن را در فاصله چند اینچ از لکه نگه دارید و به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. اگر لکه خیلی عمیق نیست و برای مدت طولانی باقی نمانده است، باید متوجه شوید که لکه در عرض چند دقیقه ناپدید می شود. در غیر این صورت، می توانید قبل از اینکه به مرحله زیر بروید، حرارت را بالا ببرید.

نحوه پاک کردن لکه های روی سطوح چوبی

استفاده از اتو (اختیاری)

اگر سشوار شما این کار را انجام نداد، به جای آن اتوی لباس را استفاده کنید. از آنجایی که اتو بسیار داغتر از خشک کن شما خواهد بود، از تماس مستقیم با چوب خودداری کنید. در عوض، از یک حوله تمیز به عنوان مانع استفاده کنید. درست مانند سشوار، باید اتو خود را روی پایین ترین حالت قرار دهید و آن را روی سطح به جلو و عقب بکشید. این احتمالاً بیشتر از روش سشوار طول می کشد، بنابراین هر چند وقت یکبار زیر حوله را بررسی کنید تا پیشرفت خود را کنترل کنید.

چگونه لکه های حرارتی را از مبلمان چوبی با خمیر دندان پاک کنیم

با خمیر دندان و جوش شیرین خمیر درست کنید

یکی دیگر از راه های موثر و در عین حال غیرعادی برای از بین بردن لکه های حرارتی از روی مبلمان چوبی، ایجاد خمیر با خمیر دندان و جوش شیرین است. یک قسمت خمیر دندان را در یک کاسه با دو قسمت جوش شیرین مخلوط کنید، متوجه خواهید شد که خمیر شروع به تشکیل شدن می کند.

خمیر را روی لکه پخش کنید

هنگامی که خمیر خود را درست کردید، آن را روی لکه حرارتی خود پخش کنید. از پخش کردن مخلوط خود روی هر سطح دیگری روی میز خودداری کنید، زیرا ممکن است به روکش آسیب برساند. اجازه دهید رب حدود پنج دقیقه بماند.

خمیر را پاک کنید

بعد از اینکه مخلوط خمیر دندان و جوش شیرین شما نشست و جادو کرد، یک پارچه تمیز بردارید و آن را پاک کنید. اگر لکه باقی ماند، این روش را چند بار دیگر امتحان کنید.
چگونه لکه های حرارتی را از مبلمان چوبی با سس مایونز پاک کنیم

نحوه پاک کردن لکه های روی سطوح چوبی

سس مایونز را روی لکه بمالید

مثل اینکه دو روش دیگر به اندازه کافی عجیب نبودند، روش نهایی ما برای از بین بردن لکه های حرارتی ممکن است کیک باشد: سس مایونز. باور کنید یا نه، این چاشنی دوست داشتنی یک لکه بر موثر است زیرا روغن مایونز می تواند به منافذ چوب نفوذ کرده و رطوبت محبوس شده را آزاد کند.

چند قاشق غذاخوری مایونز بردارید و از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا آن را روی لکه بمالید، سپس بگذارید حداقل چند ساعت بماند (یا حتی یک شب اگر لکه ماندگار است).

با یک پارچه مرطوب پاک کنید

بعد از اینکه مایونز را ترک کردید تا کارش را انجام دهد، با یک پارچه تمیز و مرطوب برگردید و باقیمانده را پاک کنید. شما نباید لکه ای را در زیر مایونز پنهان کنید، اما اگر هنوز هم آویزان است، توصیه می کنیم این روش را یک بار دیگر برای مدت زمان طولانی تری امتحان کنید.

نکات اضافی برای از بین بردن لکه های حرارتی از مبلمان چوبی

اگر هیچ یک از روش های ذکر شده در بالا کافی نیست، همیشه می توانید سعی کنید لکه را سمباده بکشید و برای درزگیری مجدد چوب از لاک استفاده کنید. با این حال، این همیشه باید آخرین راه حل باشد و سمباده زدن شما باید فقط به لکه محدود شود! اگر همه چیز شکست خورد، یا اگر به سادگی برای انجام کار به خودتان اعتماد ندارید، می توانید با یک متخصص تماس بگیرید. برای کمک با یک متخصص بازسازی محلی تماس بگیرید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *