همه چیز درباره مراقبت از گیاه هویا روزیتا

همه چیز درباره مراقبت از گیاه هویا روزیتا

همه چیز درباره مراقبت از گیاه هویا روزیتا : گیاه هویا روزیتا به سختی در مراقبت معروف است و ما میخواهیم این مطلب را به آموزش درباره آن اختصاص دهیم. همراه ما باشید.

مراقبت هویا روزیتا

مانند بسیاری از هویاها، هویا روزیتا یک گیاه بسیار ساده برای رشد در داخل خانه است. به عنوان یک ساکولنت، با نور زیاد، آبیاری کم و خاک با زهکشی خوب رشد می کند. تا زمانی که این نیازهای اساسی برآورده شوند، نسبتاً بی دردسر است. در بهار و تابستان، هویا روزیتا شما ممکن است با نمایش گل‌های قرمز زیبا و خوشبو به شما پاداش دهد. با این حال، اگر گیاه شما در چند سال اول گل نمی دهد، نگران نباشید – طبیعی است که چند سال صبر کنید تا هویا شروع به گل دادن کند.

هویا روزیتا در زیستگاه طبیعی خود یک گیاه بالارونده است که درختانی را در زیرزمین جنگل رشد می دهد. به این ترتیب، از یک میله خزه یا داربست برای بالا رفتن سود می برد. همانطور که گفته شد، این گیاهان انگور اغلب در سبدهای آویز و گلدان نیز رشد می کنند.

نور

مقدار نوری که به هویا روزیتا می دهید بر ظاهر و رشد آن تأثیر می گذارد. به طور کلی، این هویا حداقل شش تا هفت ساعت نور روشن و غیر مستقیم را در هر روز ترجیح می دهد. همچنین می‌تواند دوره‌های کوتاه نور مستقیم را نیز تحمل کند، به‌ویژه در صبح و اواخر بعد از ظهر که خورشید به آن خشن نیست.

با این حال، اگر در معرض نور شدید و مستقیم بیش از حد قرار گیرد، مستعد سوختن است. هنگامی که گیاه تحت تنش آفتاب قرار می گیرد (در حداکثر تحمل خود نور زیادی دریافت می کند) برگ ها سایه های قرمز و نارنجی پیدا می کنند و رنگ لبه ها به رنگ قهوه ای تیره می شود. در مقابل، در شرایط نوری کمتر مانند نور غیرمستقیم متوسط، برگ‌ها سبز باقی می‌مانند.

همه چیز درباره مراقبت از گیاه هویا روزیتا

استرس خورشید، علی رغم نامش، چیز بدی نیست و زیستگاه طبیعی گیاه را تقلید می کند. با این حال، بهتر است گیاهان خود را برای مدت کوتاهی تحت آفتاب قرار دهید و سپس به آنها استراحت دهید. به عنوان مثال، گیاهان معمولاً در تابستان که نور فراوان است تحت تنش آفتاب قرار می گیرند و سپس در پاییز و زمستان که نور طبیعی کمتری وجود دارد به رنگ سبز بازمی گردند.

خاک

مانند همه هویاها، هویا روزیتا به ترکیب خاکی غنی، هوا و با زهکشی خوب نیاز دارد. ترکیبی از قسمت های مساوی کاکتوس/خاک آبدار، مخلوط پوست ارکیده و پرلیت ایده آل است.

اب

هویاها گیاهانی آبدار هستند که نیازی به آبیاری منظم ندارند زیرا آنها آب را در برگهای ضخیم و گوشتی خود ذخیره می کنند. در واقع آنها به آبیاری بیش از حد حساس هستند و اگر در خاک خیس بنشینند مستعد پوسیدگی ریشه هستند. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود و سپس به خوبی آبیاری کنید و اجازه دهید آب اضافی از گلدان خارج شود.

یک راه آسان برای تشخیص آماده بودن هویا برای آبیاری این است که برگ های آن را حس کنید: اگر نرم و کمی پژمرده هستند، نه ضخیم و سفت، آبیاری گیاه شما بی خطر است. اگر برگها هنوز آبدار و پر از آب هستند، بهتر است قبل از آبیاری کمی صبر کنید، حتی اگر خاک خشک باشد. زمان سال و دمای محیط نیز بر تعداد دفعاتی که هویا روزیتا نیاز به آبیاری دارد تأثیر می گذارد، بنابراین اگر به نظر می رسد که گیاه شما در تابستان بسیار تشنه تر از زمستان است، نگران نباشید.

همه چیز درباره مراقبت از گیاه هویا روزیتا

دما و رطوبت

هویاها با دماهای گرم و رطوبت متوسط ​​تا بالاتر از حد متوسط ​​بهترین عملکرد را دارند. دمای بین 65 تا 85 درجه فارنهایت (18 تا 30 درجه سانتیگراد) به همراه سطوح رطوبت بالای 60 درصد ایده آل است. اکثر سطوح متوسط ​​رطوبت خانگی (که معمولاً در حدود 50٪ قرار دارند) نیز کافی هستند، اما متوجه خواهید شد که هویا روزیتا با مقداری رطوبت اضافی رشد بیشتری می کند. گیاه خود را از پنجره های کشدار (مخصوصاً در زمستان) و دریچه های هوا دور نگه دارید که می تواند هوا و گیاه شما را به میزان قابل توجهی خشک کند.

کود

از کود مایع متعادل به طور منظم در طول فصل رشد (بهار و تابستان) برای تشویق رشد سالم استفاده کنید. کود را یک بار در ماه پس از آبیاری برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: نحوه مراقبت از گیاه فیکوس شیوریانا

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *