چگونه بفهمیم موتورسیکلت نشتی روغن دارد؟

چگونه بفهمیم موتورسیکلت نشتی روغن دارد؟

چگونه بفهمیم موتورسیکلت نشتی روغن دارد؟ اگرچه موتورسیکلت ها ماشین های ساده تری هستند اما باید به چند نکته در مورد آنها توجه کرد یکی از این موارد ممکن است نشت روغن موتور باشد در این مقاله به بررسی علت روغن کاری موتور سیکلت می پردازیم.

اگرچه موتورسیکلت ها وسایل نقلیه ساده تری نسبت به خودروها هستند اما مواردی وجود دارد که می تواند برای رانندگان مشکل ایجاد کند. یکی از رایج ترین اشتباهات استفاده از موتورسیکلت منجر به نشت روغن موتور می شود چندین دلیل اصلی وجود دارد که باعث نشت روغن موتور سیکلت می شود.

اولین مورد این است که واشرهای مخزن دچار مشکل شده‌اند یا روکش دریچه میل لنگ و سرسیلندر یک مشکل جزئی در خود دارند. دومین مورد وجود مشکل در پیچ کارتل میل لنگ و دریچه مخزن روغن می‌باشد.

چگونه بفهمیم موتورسیکلت نشتی روغن دارد؟

چرا روغن موتور نشت می کند؟

نشت روغن موتور سیکلت با کثیفی محیطی و آزاردهنده همراه است. زیرا وقتی موتور را در یک مکان تمیز می کنید نشت روغن موتور از آن می تواند ظاهر ناخوشایندی را روی زمین ایجاد کند.

همانطور که اشاره کردیم یکی از دلایل نشتی روغن موتور مشکل در واشر آن است مشکل در واشر مخزن، واشر پوشش سوپاپ، واشر میل لنگ و سرسیلندر می تواند باعث این مشکل شود. زیرا اگر فشار داخل خیلی زیاد باشد، روغن به سطح شهرها فشار آورده و به بیرون نشت می کند.

گاهی اوقات شکستگی و خرابی در واشرها اجتناب ناپذیر است و این مشکل به مرور زمان به وجود می آید. زیرا فشار مداوم باعث شکستن آن می شود.

بسیاری از مردم متوجه نیستند که چک نکردن موتورسیکلت برای مدت طولانی می تواند بر بسیاری از قسمت های آن تأثیر منفی بگذارد. با این حال عدم استفاده طولانی مدت همان اثر را خواهد داشت.

هنگامی که موتور سیکلت به طور منظم راه اندازی شود، واشرها گرم می شوند و امکان استفاده طولانی مدت از آنها وجود خواهد داشت.

چگونه بفهمیم موتورسیکلت نشتی روغن دارد؟

مطالب دیگر: مجازات مخدوش کردن پلاک خودرو

یکی از دلایل خرابی باتری موتورسیکلت عدم استفاده طولانی مدت از موتور است این عامل باعث می شود که واشرها در کوتاه مدت روند فرسودگی را سریعتر طی کرده و شکننده شوند این امر باعث نشت روغن موتورسیکلت می شود.

دومین دلیل اصلی نشت روغن موتور سیکلت، پیچ های کارتل پلاستیکی است اگر این پیچ ها به درستی سفت نشوند یا شکسته شوند، روغن موتورسیکلت به راحتی تخلیه می شود.

گاهی اوقات لازم است واشر میل لنگ را بررسی کنید شاید مقصر احتمالی نشتی آن باشد همچنین بررسی روکش سوپاپ نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که به شما در یافتن دلیل نشتی روغن موتور کمک می کند.

برای بررسی بیشتر علت نشتی روغن بهتر است پیچ های موتورسیکلت را بررسی کنید زیرا اگر به اندازه کافی سفت نباشند لرزش موتورسیکلت در سرعت بالا گاهی باعث آسیب یا شل شدن واشرها می شود. اگر هر یک از این قطعات به درستی کار نکنند روغن به راحتی از مخزن نشت می کند بنابراین هنگام بررسی نشتی روغن، هر یک از این موارد را بررسی کنید.

چگونه بفهمیم موتورسیکلت نشتی روغن دارد؟

چگونه نشت روغن را رفع کنیم؟

اگر اطلاعات کافی در مورد موتورسیکلت خود دارید احتمالاً می توانید به راحتی و بدون بردن آن به تعمیرگاه، نشتی را برطرف کنید برای این کار می توانید ابتدا روغن موتور قبلی را تخلیه کرده و شیلنگ تخلیه را بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل هر کدام را تعویض کنید.

سپس به واشرها نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که شکسته یا آسیبی ندارند ممکن است لازم باشد آنها را باز کنید و جداگانه بررسی کنید.

به طور کلی توصیه می شود که آن را باز نکنید زیرا برای مشاهده پیستون ها و سایر قسمت های موتور لازم است قسمت بالای موتور شما برداشته شود. بنابراین هر کار اشتباهی در نهایت می تواند هزینه ها و خسارات هنگفتی را به همراه داشته باشد بهتر است این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه بسپارید.

یکی از قطعات مهم در موتور خودرو روغن است که در هنگام کار موتور این روغن با فشار بسیار بالایی در مدار حرکت می کند و در صورت وجود سوراخ در موتور خودرو…

چگونه بفهمیم موتورسیکلت نشتی روغن دارد؟

چگونه از نشت روغن جلوگیری کنیم؟

چندین نکته کلی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بروز یا بدتر شدن این مشکل رعایت کنید اولین و بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از نشت روغن موتورسیکلت خود انجام دهید این است که آن را به مدت طولانی پارک نکنید و به عبارتی تا حد امکان از آن استفاده کنید.

زیرا واشرها در این حالت عملکرد بهتری دارند اما زمانی که برای مدت طولانی از موتورسیکلت استفاده نمی کنید شکننده می شوند و این باعث نشت روغن می شود تعویض منظم روغن نیز ضروری است.

زیرا نگهداری طولانی مدت روغن قدیمی باعث افزایش مواد خورنده در مخزن روغن می شود که برای موتورسیکلت شما مناسب نیست و در نهایت منجر به خوردگی واشرها و نشت روغن به بیرون می شود.

باقی ماندن طولانی مدت روغن در مخزن به مرور زمان باعث اسیدی شدن این ماده و از بین رفتن واشرها می شود البته تعویض روغن از این مشکل جلوگیری می کند.

ایده خوب دیگر این است که هر از گاهی موتورسیکلت خود را پس از یک سواری طولانی بررسی کنید تا مطمئن شوید که لکه روغن یا نشتی وجود ندارد.

گاهی اوقات گرم شدن بیش از حد موتور باعث نشت روغن موتورسیکلت می شود بنابراین می توانید مطمئن باشید که پس از خنک شدن موتور سیکلت از بین می رود.

چگونه از نشت روغن جلوگیری کنیم؟

نشت روغن از کجا می آید؟

گاهی اوقات تعیین دقیق محل نشتی به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود چون دقیقا نمی دانید محل نشتی کجاست.

این به این دلیل است که ممکن است چندین مکان برای نشت وجود داشته باشد که شما را گمراه کند اگر نمی‌دانید محل نشتی کجاست، یک تکه مقوا زیر موتور سیکلت قرار دهید تا مسیر قطره‌ها را تا جایی که چکه می‌کند مطابقت دهد.

اگر کمکی نکرد، می توانید چند دستمال کاغذی را روی نشت بچسبانید. این کار کمی طول می کشد، اما با خشک شدن دستمال، محل دقیق نشتی را به شما نشان می دهد.

نشت روغن از کجا می آید؟

سخن پایانی:

نشتی روغن معمولاً توسط شیلنگ ها ایجاد نمی شود بلکه به دلیل واشر یا مهره های فرسوده است که به اندازه کافی سفت نیستند. رایج ترین مکان هایی که باعث نشتی روغن موتور سیکلت می شوند از کاربراتور، باک بنزین و انژکتورهای سوخت هستند بنابراین با بررسی آنها می توانید این مشکل را برطرف کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *