چگونه بوی رنگ را از محیط از بین ببریم؟

چگونه بوی رنگ را از محیط از بین ببریم؟ آشنایی با روش ها و ترفندهای مختلف برای از بین بردن بوی رنگ و استفاده از آن ها پس از رنگ آمیزی ساختمان، عملی مفید و کاربردی است که افراد باید از آن آگاه باشند، زیرا به دلیل تاثیر طولانی مدت و ماندگاری بو، این امکان وجود دارد که مشکلاتی ایجاد کند. به دلیل ماهیت شیمیایی آن سلامت افراد را به ارمغان می آورد یا حتی به خطر می اندازد.

یکی از مشکلاتی که در حین بازسازی و رنگ آمیزی ساختمان به وجود آمد و ممکن است برای ساکنین خانه آزاردهنده و طاقت فرسا باشد، بوییدن بوی رنگ و ماندگاری آن در فضای موجود است که به دلیل حساسیت برخی افراد برای این بو، آشنایی با راهکارها و ترفندهایی که در از بین بردن بو موثر است و استفاده از آنها ضروری است.

از این رو در این مقاله قصد داریم روش های مختلفی را برای از بین بردن بوی رنگ برای یادگیری شما بررسی کنیم.

چگونه بوی رنگ را از محیط از بین ببریم؟

روش های موثر برای از بین بردن بوی رنگ

با توجه به اینکه بوی رنگ پس از اتمام رنگ آمیزی ساختمان در قسمت های مختلف باعث ایجاد علائم مشکل زا از جمله سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، حساسیت و تنگی نفس در افراد می شود بنابراین بهتر است به محض انجام عملیات لازم، به محض انجام عمل های لازم از بین برود. ممکن است. بوی رنگ انجام شد و از راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد کمک گرفت.

به طور کلی می توان گفت که رنگ آمیزی همیشه یکی از کارهای اساسی است که کم هزینه است و با استفاده از آن می توان مکان یا فضای خانه را خیلی سریع تغییر داد نیم پلی استر، سیلر، تینر و کشنده گنجانده شده است.

چگونه بوی رنگ را از محیط از بین ببریم؟

راه های رفع بوی رنگ در خانه

بنابراین می توان گفت که رنگ آمیزی و رنگ آمیزی ساختمان در عین حال که ظاهری نو و زیبا به خانه می بخشد اما مشکلاتی را به همراه دارد و بسته به نوع و جنس رنگی که برای رنگ آمیزی استفاده می شود شدت و ماندگاری بو دارد متفاوت است با موادی که در خانه دارید به راحتی می توانید این بو را به طور طبیعی از بین ببرید.

از جمله پیشنهادات متخصصین در زمینه از بین بردن بوی رنگ در منزل این است که اگر در فصل تابستان خانه را رنگ آمیزی کردید، با خروج از خانه کمک کنید و در جهت دهی هر چه سریعتر بوی رنگ به بیرون از خانه موثر باشید.

پنجره ها باز می شود اگر این کار را در فصل زمستان انجام داده اید برای حل این مشکل به راهکارهایی نیاز دارید که در زیر چند ترفند کاربردی را بیان کرده ایم.

چگونه بوی رنگ را از محیط از بین ببریم؟

استفاده از زغال سنگ

بهترین راه برای از بین بردن بوی رنگ در خانه استفاده از زغال است به این ترتیب فقط کافی است یک سطل پر از زغال در قسمت های مختلف خانه قرار دهید. زغال چوب بوی رنگ را جذب می کند و به خلاص شدن از شر بوی نامطبوع و سردردهای ناشی از استشمام بو کمک می کند.

استفاده از زغال سنگ

از پیاز استفاده کنید

یکی از راه های راحت و در دسترس استفاده از پیاز است برای این منظور باید مقداری پیاز را حلقه حلقه بریزید و در ظرف آب بریزید.

در این روش بهتر است از پیاز سفید استفاده شود، زیرا توانایی جذب بو توسط پیاز سفید بسیار بیشتر از پیاز بنفش است. بسته به فضای اتاق از دو تا چهار پیاز تقریبا بزرگ استفاده کنید. بهتر است در قسمت های مختلف خانه از چند ظرف حاوی آب سرد و پیاز استفاده کنید.

از پیاز استفاده کنید

استفاده از دانه های قهوه

به این ترتیب می توانید دانه های قهوه آسیاب نشده را در ظرف های جداگانه بریزید و در قسمت های مختلف خانه قرار دهید. می توانید به جای دانه های قهوه آسیاب نشده از پودر قهوه استفاده کنید. قهوه یکی از انواع ترکیباتی است که توانایی جذب بوی زیاد را دارد.

استفاده از دانه های قهوه

استفاده از آمونیاک

برای بهره مندی از آمونیاک برای از بین بردن بوی رنگ فقط کافی است مقداری آب سرد در ظرف یا سطل با توجه به فضای رنگ شده بریزید و سپس یک تا چند قاشق آمونیاک بر اساس آن اضافه کنید. مقدار آب سرد را بگذارید و در محل مورد نظر بگذارید. بهتر است ظرف حاوی آمونیاک و آب را پس از 24 ساعت خارج کرده و با تهویه مناسب هوای خانه را متعادل کنید.

روشن کردن شمع

به این ترتیب می توانید از شمع های معطر استفاده کنید. اگر شمع معطر در دسترس ندارید، می توانید ابتدا یک شمع ساده را به روغن آغشته کنید و سپس شمع را روشن کنید.

اگر روغن های معطر ندارید می توانید از شمع های ساده استفاده کنید زیرا روشن کردن شمع و در واقع شعله می تواند در از بین بردن بوی رنگ مفید و موثر باشد.

روشن کردن شمع

شیوه های رفع بوی رنگ

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان تا پایان این مطلب، در صورت تمایل می توانید بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از مطالبی همچون روش های از بین بردن بوی نم خانه و رفع بوی غذا از خانه بازدید کرده و ترفندهای بیشتری را فرا گیرید.

از ترکیب آب سرد و جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین خاصیت خوشبو کنندگی دارد از این ترکیب حتی می توان برای از بین بردن بوی لباس های کهنه، بوی نامطبوع فرش و حتی بوی اتاق به خصوص بوی رنگ استفاده کرد. فقط کافی است جوش شیرین را در آب سرد حل کرده و در ظروف جداگانه بریزید و هر ظرف را در جایی از خانه بگذارید.

بکار بردن آب

پیشنهاد می شود ظرفی با آب سرد در قسمت های مختلف خانه بگذارید آب می تواند ترکیبات شیمیایی و سمی را از بین ببرد و بوی نامطبوع را از بین ببرد.

بکار بردن آب

استفاده از روغن نعناع و وانیل

مواد لازم برای بهره مندی از این روش، چند توپ پینگ پنگ، کمی پنبه و روغن نعناع با وانیل است. در ابتدا پنبه را دور توپ بچسبانید. سپس پنبه های چسبیده به توپ را با روغن نعناع و وانیل آغشته کنید.

اگر از پودر وانیل استفاده می کنید، قبل از آغشته کردن توپ های پنبه ای به روغن نعنا، پودر وانیل را با روغن نعنا مخلوط کنید. اگر توپ پینگ پنگ و پنبه ندارید، مقداری روغن نعناع و پودر وانیل یا عصاره وانیل را با هم مخلوط کرده و در یک کاسه آب سرد بریزید. مخلوط روغن نعناع، آب و وانیل را در چند ظرف مختلف بریزید و در قسمت های مختلف خانه قرار دهید.

استفاده از روغن نعناع و وانیل

از سرکه استفاده کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن بوی رنگ در خانه، استفاده از سرکه سفید یا معمولی است. آب سرد نیز در این روش مورد نیاز است.

سرکه را با آب سرد مخلوط کرده و در ظروف مختلف در قسمت های مختلف اتاق قرار دهید ممکن است در ابتدا بوی سرکه نامطبوع باشد اما پس از چند ساعت بوی سرکه همراه با بوی نامطبوع رنگ از بین می رود و به این ترتیب از شر بوی رنگ خلاص خواهید شد.

سخن پایانی:

از حمایت شما تا پایان این مقاله سپاسگزاریم. در صورت تمایل می توانید روی لینک نحوه رنگ آمیزی قسمت داخلی قاب پنجره این مقاله را هم بخوانید و نظرات و یا پیشنهادات خودتان را برای ما در پایین همین پست به اشتراک بگذارید .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *