چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

  • توسط مریم
  • ۱۲ ماه پیش
  • 0
چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟ :جاروبرقی کشیدن خانه کار بسیار ساده ایست اما پله ها را بسیار سخت میشود تمیز کرد زیرا در نهایت یک جایی از انها کثیف باقی میماند. ما تمام نکاتی که باید بدانید را در این مطلب برای شما جمع اوری کرده ایم.

چگونه پله های موکت شده را جاروبرقی بکشیم؟

مراحل یکسانی باید طی شود، چه پله‌های کاملاً فرش شده و چه پله‌هایی که دارای رانر مبتنی بر فیبر طبیعی یا مصنوعی هستند.

بهترین نوع جاروبرقی را انتخاب کنید

جارو برقی قوطی یا قوطی عمودی جداشدنی با ضمائم بهترین انتخاب برای جاروبرقی پله ها است. انعطاف پذیری شلنگ و اتصالات به مانور دادن گوشه ها و شکاف های تنگ کمک می کند. در صورت امکان جارو شارژی را انتخاب کنید تا از احتمال کوبیدن سیم جلوگیری شود. در صورت استفاده از جاروبرقی دستی که معمولاً قدرت کمتری دارد، چندین بار از روی فرش عبور دهید تا تا آنجا که ممکن است کثیفی را مکش کنید.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

ابزار شکاف، هد برقی و اتصالات اثاثه یا لوازم داخلی را برای استفاده در هنگام جاروبرقی پله ها انتخاب کنید. قبل از شروع، کیسه یا سطل گرد و غبار را خالی و تمیز کنید تا جاروبرقی تا حد امکان سبک شود.

پله ها را پاک کنید

قبل از شروع جاروبرقی، وسایل تزئینی یا اشتباه را از پله ها جدا کنید. شما نمی خواهید در حالی که روی پله نشسته اید، جارو برقی و سایر موارد را امتحان کنید.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

گرد و غبار مناطق اطراف

قبل از جاروبرقی، از گردگیر الکترواستاتیک یا نوع دیگری از گردگیر برای گرفتن گرد و غبار روی نرده ها، قرنیزها و تزئینات استفاده کنید.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

از پایین شروع کنید

جاروبرقی را از مرحله پایین شروع کنید تا زمانی که ریتمی برای ادامه راه پله ایجاد می کنید، پایه محکمی داشته باشید.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

ابتدا گوشه ها

گوشه ها بیشترین گرد و غبار و زباله را می گیرند. برای مکش و تمیز کردن گوشه ها از باریک ترین ضمیمه، معمولاً ابزار شکاف استفاده کنید. به یک ضمیمه عریض تر، سر پاور، یا برس اثاثه یا لوازم داخلی وسط هر آج بروید. فراموش نکنید که قسمت عمودی فرش جلوی هر پله را جاروبرقی بکشید.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

به بالا و پایین رفتن از پله ها ادامه دهید

دنباله تمیز کردن را روی هر پله در حالی که به سمت پله بالا یا فرود می روید، تکرار کنید. همانطور که به پایین پله ها برگشتید، گرد و غبار یا زباله هایی را که ممکن است از دست داده باشید، بگیرید.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

ممکن است انجام تمام گوشه ها و شکاف ها در مسیر بالا آسان تر باشد و سپس اتصال جاروبرقی را برای انجام مرکز هر آج در مسیر پایین تغییر دهید.

چگونه پله های فرش شده را بدون جاروبرقی تمیز کنیم

اگر جاروبرقی ندارید، همچنان می توانید پله های موکت شده را تمیز کنید. همیشه با پاکسازی پله ها از همه اشیا شروع کنید.

از جارو و گردگیر استفاده کنید

جارو و خاک انداز کثیفی و زباله را از روی فرش پاک می کند. جارو باید دارای موهای سفت باشد تا به طور موثر کثیفی را از روی توده فرش جدا کند. برای گوشه های محکم، مانور دادن با یک برس کوچک دستی آسان تر خواهد بود.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

از بالای پله ها شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. از ضربات کوتاه و سریع استفاده کنید. اگر زباله‌ها شروع به انباشته شدن کردند، قبل از اینکه به پایین پله‌ها برسید، آن‌ها را در ظرف گردگیری بکشید. پس از جارو کردن، برای گرفتن گرد و غباری که به هوا پرتاب شده است، باید نرده ها، قرنیزها و تراش ها را گردگیری کنید.

از جارو و برس فرش استفاده کنید

یک جارو دستی فرش به جمع‌آوری گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و زباله‌ها کمک می‌کند. اکثر جاروها از دو یا چند غلتک الکترواستاتیکی استفاده می کنند که روی فرش حرکت می کنند. خاک جمع آوری شده در سطل متصل می ریزد تا زمانی که آن را روی سطل زباله خالی کنید.

چگونه پله ها را جاروبرقی بکشیم؟

جاروهای فرش نیازی به برق ندارند و با همان حرکاتی کار می کنند که با جاروبرقی خودکار استفاده می کنید. ابتدا استفاده از یک برس با پرز متوسط ​​به از بین بردن کثیفی از روی پرز فرش کمک می‌کند، بنابراین می‌تواند توسط جاروب فرش گرفته شود. شما همچنین می توانید از برس در جلوی عمودی (یا رایزر) هر پله استفاده کنید. انجام این کار روی همه سطوح به رفتگر کمک می کند تا با هر بار عبور، خاک بیشتری را جمع کند. جلسه نظافت خود را با گردگیری محیط اطراف به پایان برسانید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: هر چند وقت یکبار فرش را جاروبرقی بکشیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *