آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار : باید بدانید که خودتان نیز می توانید کاشی را روی دیوار نصب کنید و کار بسیار سختی نیست. این مرحله آموزش مرحله به مرحله را برای شما فراهم آورده است.

نحوه نصب کاشی دیواری سرامیکی

مواد و ابزار را جمع آوری کنید

در اولین قسمت از آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار نیازهای کاشی خود را بر اساس متراژ مربع سطح دیوار برآورد کنید. بهتر است تخمین را حداقل 10 درصد اضافه کنید تا امکان ضایعات و شکستگی وجود داشته باشد. مراکز خانگی و فروشگاه‌های تخصصی کاشی، برخی از سبک‌های کاشی را عرضه می‌کنند، اما سبک‌های تخصصی اغلب به سفارش‌های خاصی نیاز دارند. در صورت نیاز، کاشی‌های تزئینی مورد نیاز، مانند کاشی‌های پایه، لبه‌های تزئینی، یا تزئینات را نیز خریداری کنید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

بیشتر کاشی‌های دیواری بهتر است با چسبی بر پایه ملات معروف به چسب نازک، از سیمان، ماسه ریز و یک عامل نگهدارنده آب مانند سلولز نصب شوند. تین‌ست معمولاً دارای یک افزودنی لاتکس است که به آن انعطاف‌پذیری می‌دهد تا از ترک خوردن کاشی جلوگیری کند.

چسب نازک با یک ماله بریده بریده می شود. اندازه مناسب بریدگی های V شکل در ماله به اندازه و ضخامت کاشی و توصیه های سازنده کاشی بستگی دارد. در پروژه نمونه کاشی مترو ما، توصیه ماله ای با بریدگی های 3/16 x 5/32 اینچ است. این اندازه برای اکثر کاشی هایی که 6×6 اینچ یا کوچکتر هستند به خوبی کار می کند.

از سطوح محافظت کنید

کاشی کاری ممکن است نامرتب باشد، بنابراین عاقلانه است که از کف، سطوح میز و وسایل در برابر ریختن چسب کاشی و دوغاب محافظت کنید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

یک کاغذ ساز ضخیم رزین بخرید که می توانید آن را در یک فروشگاه لوازم آرایش یا رنگ آمیزی پیدا کنید. سطح کانتر و کف را با کاغذ بپوشانید و آن را با چسب نقاش در جای خود محکم کنید. شکاف هایی را در کاغذ که شیرهای سینک و سایر وسایل قرار دارند برش دهید. سطوح در معرض دید وسایل را با نوارهای نوار نقاش بپوشانید

طرح بندی را برنامه ریزی کنید

هدف در برنامه ریزی چیدمان این است که مطمئن شوید که برش های نازکی از کاشی های برش خورده در طرفین یا بالا و پایین وجود نخواهد داشت. برای درست کردن چیدمان زمان صرف کنید. شما از خطوط چیدمان برای نصب کاشی ها استفاده خواهید کرد که از مرکز شروع شده و به صورت ربع به سمت بیرون کار می کنند.

با انتخاب نمایان ترین دیوار اتاق شروع کنید. (در حمام، این اغلب مرکز دیوار روشویی بالای سینک است). از یک متر برای ایجاد نقطه مرکزی افقی و عمودی روی دیوار استفاده کنید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

از این نقطه مرکزی از یک سطح برای گسترش خطوط طرح بندی عمودی و افقی از یک طرف به سمت دیگر و از سقف به کف استفاده کنید. سپس، از یک کاشی نمونه برای علامت گذاری خطوط طرح استفاده کنید تا محل تقریبی هر کاشی را در امتداد خطوط، از جمله ضخامت خطوط دوغاب نشان دهید.

اگر متوجه شدید که مناطق زیادی وجود دارد که به برش های نازک کاشی نیاز دارند، می توانید نقطه شروع را به سمت چپ یا راست، بالا یا پایین تنظیم کنید تا موثرترین طرح را ایجاد کنید.

چسب نازک را اعمال کنید

هنگامی که از چیدمان خطوط عمودی و افقی راضی شدید، شروع به زدن چسب کنید، از نقطه مرکزی شروع کنید و هر بار روی یک ربع کار کنید.

با استفاده از سمت صاف ماله، چسب را روی ربع دیوار پخش کنید، تا جایی که می توانید در مدت 20 تا 30 دقیقه به راحتی کار کنید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

بلافاصله ماله را بر روی کت صاف بکشید، با استفاده از قسمت بریده شده ماله، الگویی از برآمدگی ها و دره ها را در چسب مرطوب ایجاد کنید. ماله را با زاویه 45 درجه نگه دارید و چسب را در یک جهت شانه کنید.

قسمت دیوار باید با چسب نازک پوشانده شود، اما شما باید بتوانید سطح دیوار را بین برجستگی های چسب باقی مانده از ماله بریدگی مشاهده کنید.

ردیف اول کاشی را بگذارید

اولین کاشی (یا ورق کاشی، اگر از کاشی‌های موزاییک استفاده می‌کنید) را روی دیوار در نقطه مرکزی طرح قرار دهید. آن را با دقت با خطوط طرح افقی و عمودی تراز کنید. کاشی را محکم به چسب فشار دهید. با فشار دادن، چسب صاف می شود و فضاهای بین برآمدگی های ایجاد شده توسط ماله را پر می کند.

پس از اینکه اولین کاشی یا ورق در جای خود قرار گرفت، ردیف اول را در امتداد خط چیدمان افقی با استفاده از جداکننده های پلاستیکی تکمیل کنید تا از فاصله یکنواخت بین کاشی ها اطمینان حاصل کنید. فقط کاشی‌های تمام عرض را نصب کنید – تراش کاشی‌های جزئی را تا انتها بگذارید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

وقتی ردیف اول کامل شد، سطح آن را با استفاده از تراز نجار بررسی کنید، سپس ردیف دوم کاشی ها را شروع کنید، مراقب باشید که اتصالات دوغاب عمودی دقیقاً به اندازه نصف عرض کاشی منحرف شود. به نصب ردیف های بعدی ادامه دهید، دوباره از جداکننده های پلاستیکی برای حفظ اتصالات یکنواخت بین کاشی ها استفاده کنید. با الگوی باند در حال اجرا که استفاده می کنیم، باید افست را درست دریافت کنید تا اتصالات از ردیفی به ردیف دیگر فاصله مناسبی داشته باشند.

نصب کاشی را کامل کنید

پس از تکمیل هر بخش کوچک از دیوار، از یک بلوک کوتاه چوبی و پتک لاستیکی استفاده کنید تا به آرامی روی سطح کاشی ها بکوبید. این عمل کاشی ها را در چسب “قرار می دهد” و سطح را صاف می کند.

با کار سیستماتیک در بخش ها، این روند را تا زمانی که کل دیوار پوشانده شود تکرار کنید. کاشی هایی را که نیاز به تراش یا برش دارند تا پایان پروژه بگذارید. با رسیدن به آخرین کاشی‌های کامل، چسب اضافی را از قسمت‌هایی از دیوار که باز مانده است بتراشید. این کار از سخت شدن چسب در حین بریدن آخرین کاشی ها و آماده شدن برای اتمام نصب جلوگیری می کند.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

با سفت شدن چسب، خطوط دوغاب را بررسی کنید و مطمئن شوید که چسب اضافی ندارند. در صورت لزوم، با استفاده از یک چوب نوک تیز یا پیچ گوشتی کوچک، مقدار اضافی آن را خراش دهید. خطوط دوغاب باید شفاف و باز باشند تا وقتی که به مرحله پایان رسیدید دوغاب بچسبد.

از یک اسفنج یا پارچه مرطوب برای پاک کردن هرگونه چسب از روی کاشی استفاده کنید. تمیز کردن چسب هنگام خیس شدن بسیار ساده است اما پس از خشک شدن بسیار دشوار خواهد بود.

شکاف های جانبی را پر کنید

پس از نصب تمام کاشی های مزرعه با اندازه کامل، کاشی های جزئی را در کناره های دیوار برش داده و نصب کنید. برش کاشی های جزئی را می توان با یک برش ضربه ای دستی یا یک اره مرطوب انجام داد.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

هنگام استفاده از یک برش کاشی محکم، کاشی را در موقعیت خود در برش کاشی قرار دهید، سپس با حرکت محکم چرخ امتیازدهی کاربید تنگستن از پایین به بالا در سطح سطح کاشی، سطح را علامت بزنید. سپس، پد فشار را روی کاشی قرار دهید و فشار محکمی بر روی اهرم وارد کنید تا کاشی در سراسر خط امتیازش بچسبد.

اگر کاشی های زیادی برای برش دارید، اره مرطوب کاشی گزینه بهتری برای برش کاشی های جزئی است. همچنین برای کاشی‌های کف ضخیم‌تر، یا کاشی‌های چینی یا سنگ طبیعی، که برش آن‌ها با قیچی بسیار دشوار است، ضروری است.

شکاف های باقی مانده را پر کنید

در جاهایی که کاشی‌ها باید بریده شوند تا در اطراف خروجی‌ها، کلیدهای چراغ، لوله‌ها و موانع دیگر قرار گیرند، از یک برش کاشی یا گیره کاشی استفاده کنید تا آنها را متناسب با فضا بچینید. اگر اطراف پریزها را پر می کنید، مطمئن شوید که کاشی روی دهانه جعبه برق را نمی پوشاند. قبل از اصلاح یا برش کاشی از محافظ چشم استفاده کنید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

هنگام نصب قطعات کوچک کاشی، راحت تر پشت کاشی ها را با چسب چرب کنید. سپس، چسب را با طرف بریدگی کاشی بچسبانید و کاشی بریده شده را در جای خود روی دیوار فشار دهید، با استفاده از اسپیسرهای پلاستیکی برای حفظ خطوط یکنواخت دوغاب.

کاشی های حاشیه را نصب کنید

اگر چیدمان شما شامل کاشی های حاشیه یا سایر قطعات تزئینی است، آنها را در آخر نصب کنید. در اینجا، ما از کاشی های سرپوش 1×6 اینچی استفاده می کنیم. نحوه نصب شبیه به نحوه نصب کاشی های مزرعه است: پشت کاشی ها را کره بزنید، سپس آنها را روی دیوار فشار دهید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

اتصالات گروت را بازرسی کنید

یک بازرسی نهایی از تمام خطوط دوغاب انجام دهید. چسب اضافی بین خطوط دوغاب را تمیز کنید. بگذارید چسب کاشی به مدت 24 تا 72 ساعت قبل از تزریق کاشی خشک شود.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

کاشی را دوغاب کنید

با استفاده از دستورالعمل سازنده کاشی، دوغاب را روی درزها اعمال کنید. درزهایی که پهن تر از 1/8 اینچ هستند معمولاً نیاز به دوغاب سنباده ای دارند، در حالی که درزهای باریک تر از دوغاب غیر سمباده استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که دوغاب اضافی کاشی ها را تمیز کرده و پس از خشک شدن دوغاب، مه خشک شده را پاک کنید.

آموزش نصب کاشی سرامیک روی دیوار

پس از اینکه دوغاب کاملاً سفت و سخت شد (بسته به دوغاب ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد)، در صورت توصیه سازنده گروت، از سیلر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه درز کاشی حمام و دستشویی را ترمیم کنیم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *