آموزش پخت نان نارگیلی مرحله به مرحله در خانه

آموزش پخت نان نارگیلی مرحله به مرحله در خانه

آموزش پخت نان نارگیلی مرحله به مرحله در خانه : نان نارگیلی یکی از انواع نان های خوشمزه و لذیذ است که به دلیل وجود نارگیل در دستور پخت آن طرفداران زیادی دارد برای دیدن آموزش پخت نان نارگیلی با ما همراه باشید.

نان های حجیم و فانتزی یکی از محبوب ترین انواع نان هستند گاهی اوقات نان ها را با پر کردن و مغزهای مختلف طبخ می کنند و گاهی روی نان را با مواد مختلف می پوشانند.

این نان در دو لایه تهیه می شود لایه زیرین که همان لایه پایه است خمیر نانی است که با پودر نارگیل درست می شود.

رویه نان از سفیده تخم مرغ و پودر نارگیل تشکیل شده است که بافتی ترد و شکننده روی نان ایجاد می کند در این دستور نان به شکل مافین تهیه می شود.

این نان را می توان به عنوان صبحانه یا شام همراه با چای و قهوه سرو کرد از آنجایی که در آن از پودر نارگیل استفاده شده است، این نان بسیار مقوی و مفید است.

آموزش پخت نان نارگیلی مرحله به مرحله در خانه

مواد لازم نان نارگیلی

آرد ۲ لیوان
شکر ۵ قاشق سوپ خوری
کره ۴۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پودر نارگیل ۲ قاشق غذا خوری
شیر نصف پیمانه
وانیل نصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
خمیر مایه ۱ قاشق مربا خوری
شکر ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه نان نارگیلی

پودر نارگیل نصف پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
روغن مایع ۲ قاشق سوپ خوری
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل کمی
آبلیمو ۱ قاشق چای خوری

آموزش پخت نان نارگیلی مرحله به مرحله در خانه

بیشتر بخوانید: آموزش پخت نان زعفرانی سوئدی همراه با کشمش!

دستور پخت نان نارگیل

مرحله اول

برای تهیه نان نارگیلی ابتدا یک قابلمه می گیریم پودر نارگیل، شکر، روغن مایع و سفیده تخم مرغ را داخل آن بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مدت 15 دقیقه به هم زدن ادامه می دهیم تا گرم شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که مواد نباید بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و وانیل و آبلیمو را اضافه کنید و مخلوط کنید. یک کاسه کوچک برمیداریم. شکر، مایه فوری و شیر گرم را به آن اضافه کنید و کمی مخلوط کنید.

آموزش پخت نان نارگیلی مرحله به مرحله در خانه

مرحله سوم

سپس می گذاریم استراحت کند تا پف کند در یک کاسه بزرگ دیگر، تخم مرغ، پودر نارگیل و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس وانیل و بکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط مایه را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید سپس آرد را الک کرده و کم کم به مخلوط اضافه کنید تا خمیر یکدست شود. سپس کره ای که به دمای محیط رسیده است را کم کم به خمیر اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس به آرامی ورز می دهیم تا به صورت خمیر درآید. آرد زیاد اضافه نکنید با ورز دادن چسبندگی خمیر را کم می کنیم خمیر را در ظرفی می ریزیم و روی آن را سلفون می پوشانیم و می گذاریم استراحت کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده آسان در خانه

نان نارگیلی

مرحله ششم

بعد از حدود یک تا یک ساعت و نیم که خمیر استراحت کرد سلفون را برمی داریم پف خمیر را با دست می گیریم. قالب مافین را با کره چرب کنید. خمیر را به اندازه دو سوم قالب برش می دهیم و در قالب مافین می گذاریم.

مرحله هفتم

روی خمیر را با موادی که در مرحله اول آماده کرده بودیم پر می کنیم. سپس در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا نان پخته شود سپس فر گریل را به مدت دو دقیقه روشن می کنیم تا مافین ها طلایی شوند.

مرحله هشتم

اگر قالب مافین در دسترس نباشد خمیر را می توان در هر قالبی پهن کرد سپس روی آن فرورفتگی ایجاد می کنیم و رویه ها را روی خمیر می ریزیم. سپس روی آن را با زرده و شیر و زعفران می پوشانیم و در فر قرار می دهیم بعد از پخت روی نان عسل می ریزیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *