آیا میدانید برای سر نرفتن غذا چه کاری باید انجام داد؟

آیا میدانید برای سر نرفتن غذا چه کاری باید انجام داد؟

آیا میدانید برای سر نرفتن غذا چه کاری باید انجام داد؟ همه خانم ها قبول دارند که تمیز کردن اجاق گاز کار دشواری است سر رفتن غذا روی اجاق گاز یکی از مشکلات اصلی خانم ها در آشپزخانه است پس کافی است لحظه ای صورت خود را از غذای طبخ دور کنند تا غذا سر خورده و اجاق گاز را کثیف کند.

در نتیجه در این مقاله به 4 روش کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن غذا در هنگام پخت اشاره کرده ایم امیدواریم این روش ها برای شما کاربردی و قابل استفاده باشد.

آیا میدانید برای سر نرفتن غذا چه کاری باید انجام داد؟

آیا میدانید برای سر نرفتن غذا چه کاری باید انجام داد؟

1. قابلمه را چرب کنید

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ریختن غذا، چرب کردن داخل تابه است به این ترتیب دور تا دور قابلمه را به اندازه 5 سانتی متر با روغن چرب کنید در این صورت حباب های آب با بالا آمدن و برخورد به سطح روغنی از بین می روند و غذا اصلا نمی چسبد.

2. استفاده از خلال دندان

برای جلوگیری از سر نرفتن غذا و کثیف شدن اجاق گاز کافی است یک خلال دندان را به صورت افقی بین درب قابلمه و بدنه آن قرار دهید در این صورت با ایجاد فضای کوچک به تدریج بخار از قابلمه خارج شده و از سر رفتن غذا جلوگیری می شود.

آیا میدانید برای سر نرفتن غذا چه کاری باید انجام داد؟

3. از یک قاشق چوبی بزرگ استفاده کنید

یکی از ترفندهای قدیمی که اغلب با آن آشنا هستید استفاده از قاشق چوبی بزرگ برای جلوگیری از سر رفتن غذا است.

به این صورت که قاشق چوبی به صورت افقی روی قابلمه یا ظرف در حال جوش قرار می گیرد و وقتی محتویات قابلمه یا ظرف بالا آمد حباب ها با برخورد به قاشق چوبی به طور کامل از بین می روند و غذا دیگر روی اجاق نمی رود.

 

از یک قاشق چوبی بزرگ استفاده کنید

4. از یک تکه کره استفاده کنید

چه چیزی می تواند از سر نرفتن غذا روی اجاق گاز جلوگیری کند؟ یک تکه کره. با قرار دادن یک تکه کره در غذا می توانید از سر نرفتن و کثیف شدن اجاق گاز خود جلوگیری کنید کره می تواند تمام حباب های ایجاد شده در اثر جوشیدن را از بین ببرد.

سخن پایانی:

در این مقاله ۴ روش کاربردی برای از بین بردن حباب های جوشاندن غذا و جلوگیری از سر نرفتن آن ذکر شد. البته بهتر است برای اطمینان هر چند وقت یکبار غذای خود را چک کنید و غذا را روی شعله ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد و نسوزد. شما همچنین میتوانید با کلیک برروی مرتب کردن کمد مواد غذایی آشپزخانه در 4 قدم این مقاله را هم بخوانید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *