آیا پوتوس برای گربه ها سمی است؟

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
آیا پوتوس برای گربه ها سمی است؟

آیا پوتوس برای گربه ها سمی است؟

آیا پوتوس برای گربه ها سمی است؟ : گیاه پوتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که می توانید ان را در خانه خود پرورش دهید. اما ممکن است برای حیوانات خانگی مضر باشد اگر درباره آن اطلاعاتی ندارید این مطلب برای شماست.

پوتوس ها برای گربه ها سمی هستند

طبق ASPCA، تمام انواع پوتوس در صورت بلعیدن برای گربه ها سمی تلقی می شوند. این به این دلیل است که این گیاهان گرمسیری حاوی کریستال های اگزالات کلسیم هستند که در هنگام تماس باعث تحریک می شوند. علائم سمیت پوتوس عبارتند از: تحریک دهان (سوزش شدید لب ها، زبان و دهان)، ترشح بیش از حد آب دهان، استفراغ، و مشکل در بلع. در ابتدا. با این حال، اگر متوجه تغییر رفتار در گربه خود شدید و مشکوک هستید که ممکن است بخشی از گیاه پوتوس را بلعیده باشد، باید فوراً با دامپزشک محلی خود تماس بگیرید تا او را بررسی کند.

چرا گربه ها پوتوس می خورند؟

گربه ها حیواناتی کنجکاو و بداخلاق بدنام هستند که استعداد ورود به چیزهایی را دارند که نباید انجام دهند. ایجاد یک خانه مناسب برای گربه‌ها می‌تواند کمی شبیه به محافظت از نوزاد باشد – به جز گربه‌ها که می‌توانند بالا بروند، یعنی تقریباً هیچ چیز دور از دسترس آنها نیست. در حالی که گربه ها گوشتخواران طبیعی هستند، آنها مستعد خوردن سبزی هایی مانند علف هستند که گهگاه به عنوان راهی برای کمک به هضم و تکمیل ویتامین ها یا مواد معدنی که در رژیم غذایی خود از دست می دهند. برخی از گیاهان آپارتمانی آنها بسیاری از صاحبان گربه متوجه می شوند که گیاهان دنباله دار یا چمن مانند برای دوستان پشمالوی آنها جذابیت خاصی دارند. متأسفانه، بسیاری از گیاهان آپارتمانی رایج برای گربه ها سمی هستند و خوردن آنها برای آنها بی خطر نیست، از جمله گیاهان پوتوس.

آیا پوتوس برای گربه ها سمی است؟

بیشتر بخوانید: آموزش رشد و مراقبت از گیاه پوتوس

چگونه به گربه و پوتوس خود کمک کنیم همزیستی کنند

بنابراین اگر گربه دارید، آیا گیاهان پوتوس مطرح نیستند؟ در نهایت، تصمیم به شما بستگی دارد، اما اگر گربه شما مستعد خوردن گیاهان آپارتمانی است، حتما باید از پوتوس ها دوری کنید تا در امان باشید. با این حال، اگر گربه شما به طور کلی به گیاهان آپارتمانی شما علاقه ای ندارد، ممکن است بخواهید این گیاه گرمسیری را در خانه خود نگه دارید، با چند اقدامات احتیاطی.

ساده ترین راه برای دور نگه داشتن پتوس ها از دسترس گربه این است که آنها را در یک گلدان آویزان نشان دهید. خوشبختانه، پوتوس ها در گلدان های آویزان به دلیل عادت رشد انگورشان شگفت انگیز به نظر می رسند، بنابراین به هر حال این یک انتخاب طبیعی برای بسیاری از دوستداران گیاهان است. اطمینان حاصل کنید که گلدان آویزان شما به هیچ مبلمان یا قفسه ای نزدیک نیست تا از رسیدن گربه به آن جلوگیری کند. همچنین، مطمئن شوید که انگورها را مرتباً کوتاه می‌کنید تا خیلی به زمین نزدیک نشوند (و می‌توانید از قلمه‌ها برای تکثیر استفاده کنید). گربه ها به راحتی آنها را به عنوان اسباب بازی های سرگرم کننده اشتباه می گیرند و ممکن است در این فرآیند یکی را نیش بزنند.

آیا پوتوس برای گربه ها سمی است؟

یکی دیگر از نکات کلی برای دور نگه داشتن گربه از گیاهان آپارتمانی این است که تحریکات زیادی به آنها بدهید، به خصوص اگر گربه های داخل خانه هستند. سعی کنید چند ستون خراش دار، درخت گربه و اسباب بازی های آویزان را به چند قسمت از خانه خود اضافه کنید تا آنها را اشغال نکنید. علاوه بر این، برخی از گربه‌ها دوست دارند که در ارتفاعات بلند بنشینند و از بالا رفتن از قفسه‌های دیواری لذت ببرند (فقط گیاهان را در این قفسه‌ها قرار ندهید).

در نهایت، اگر گربه شما مصمم به خوردن سبزی است، می توانید برای دوست پشمالوی خود چند گیاه بی خطر برای گربه پرورش دهید. یک مثال عالی علف گربه است که به سرعت رشد می کند و نگهداری آن آسان است. شما همچنین می توانید پرورش ماهی گربه را در داخل خانه امتحان کنید که تقریباً مطمئناً توجه گربه شما را از سایر گیاهان خانه دور می کند. فقط توجه داشته باشید که گربه می تواند باعث رفتار بیش از حد در برخی گربه ها شود، بنابراین در صورت لزوم قرار گرفتن در معرض آن را محدود کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: آیا گیاه گندمی برای گربه ها سمی است؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *