تفاوت رنگ ساختمانی براق و مات چیست؟

تفاوت رنگ ساختمانی براق و مات چیست؟

تفاوت رنگ ساختمانی براق و مات چیست؟ : ممکن است تصمیم گرفته باشید که رنگ خانه ی خود را تغییر دهید و تخصص کافی نداشته باشید و ندانید چه تفاوتی بین رنگ مات و رنگ براق وجود دارد. این مطلب را برای شما آماده کرده ایم.

رنگ براق در مقابل رنگ مات: تفاوت های عمده

در حالی  ممکن است به این فکر کنید که این دو رنگ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، رنگ های مات و براق تفاوت های قابل توجهی در ظاهر، دوام، بافت و حتی هزینه دارند.

رنگ براق

رنگ براق یک براق رنگ متعادل و متوسط ​​است.

تفاوت رنگ ساختمانی براق و مات چیست؟

انعکاس پذیری و دوام بالای براق آن را به یک براق استاندارد برای درها، تزئینات، کابینت ها و قالب ها تبدیل کرده است، به خصوص زمانی که نیمه براق و براق بیش از حد براق به نظر می رسد. با این حال، براق برای دیوارها خیلی براق نیست و اغلب در فضاهایی مانند حمام، آشپزخانه و سایر مکان‌های پرتردد استفاده می‌شود، زیرا دوام بالایی دارد که در برابر تمیز کردن مکرر مقاومت می‌کند.

رنگ مات

رنگ مات صاف ترین براقیت رنگ در مقیاس های اکثر مارک ها است، اگرچه برخی از آنها براقیت حتی صاف تر را به سادگی “مسطح” می نامند. براقیت کم آن را به گزینه خوبی برای اکثر دیوارها و سقف ها تبدیل کرده است.

رنگ مات معمولاً روی سطوح مسطح بزرگ مانند دیوارهای داخلی و سقف استفاده می شود، زیرا بازتاب کم آن عیوب را به خوبی پنهان می کند. این آن را برای بازسازی خانه های قدیمی یا هر موقعیتی که در آن با دیوارهایی که وصله و تعمیر شده اند سر و کار دارید ایده آل می کند. به همین دلیل معمولاً از مات در سقف ها استفاده می شود، زیرا این سطوح بسیار سخت به پایان می رسند و مستعد نشان دادن عیوب هستند.

تفاوت رنگ ساختمانی براق و مات چیست؟

رنگ مات برای دیوارهای مناطق کم تردد مانند اتاق غذاخوری، اتاق خواب و اتاق نشیمن توصیه می شود، زیرا دوام کمتر آن خود را به نظافت مکرر و سوء استفاده نمی رساند.

به طور سنتی، رنگ مات هرگز برای آشپزخانه، حمام، یا هر جایی که نیاز به پاک کردن یا شستن منظم دیوارها داشته باشد، توصیه نمی‌شود. با این حال، برندهای خاصی راه‌حل‌های مات مدرن را ارائه می‌کنند که بادوام‌تر هستند و می‌توانند تا پاک کردن‌های معمولی مقاومت کنند.

ظاهر

رنگ براق براق تر از رنگ مات است. بسته به سطحی که رنگ می کنید، این می تواند یک مزیت یا یک معایب باشد.

رنگ براق

بازتاب نور بالاتر براق باعث می شود ظاهری براق تر از رنگ مات داشته باشد و جزئیات بیشتری را نشان دهد و به رنگ ها درخشندگی بیشتری بدهد. با این حال، معاوضه این است که رنگ براق عیوب دیوار را برجسته می‌کند و لکه ها را نشان می‌دهد. هنگام استفاده از رنگ براق در دیوارها باید از رنگ براق در اتاق هایی با نور طبیعی زیاد اجتناب کرد، زیرا سطح آن ممکن است بیش از حد بازتابنده به نظر برسد.

رنگ مات

بازتاب نور کمتر رنگ مات آن را برای پنهان کردن عیوب عالی می کند. این برای کسانی که به دنبال پنهان کردن لکه‌ها و ترک ها، به حداقل رساندن دید اشتباهات و اشتباهات رنگ هستند، سودمند است. رنگ مات باید در اتاق‌های کوچک‌تر با نور کم اجتناب شود، زیرا ویژگی‌های جذب نور آن باعث می‌شود فضا حتی کوچک‌تر و تاریک‌تر به نظر برسد.

ماندگاری

رنگ براق ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ مات دارد. درخشش بیشتر براق باعث ایجاد سطح بادوام تری می شود که طول عمر بیشتری نسبت به مات دارد.

رنگ براق

دوام بالاتر رنگ براق به طور مستقیم با درخشندگی بالاتر آن مرتبط است که در نتیجه چسباننده های اضافی در رنگ ایجاد می شود. این کلاسورها رنگ را الاستیک‌تر و مقاوم‌تر می‌کنند و براق را برای مکان‌هایی مانند ورودی‌ها، راهروها، اتاق خواب‌های کودکان و هر نقطه دیگری که ترافیک بالایی دارد ایده‌آل می‌کند.

تفاوت رنگ ساختمانی براق و مات چیست؟

رنگ مات

درخشش کمتر رنگ مات منجر به دوام کمتری در کل می شود. در حالی که رنگ مات در پنهان کردن آسیب عالی است، اما در جلوگیری از آن چندان خوب نیست. خاصیت ارتجاعی کمتر آن به خوبی در برابر ضربه مقاومت نمی کند، در نتیجه اگر در مناطق پر رفت و آمد خانه استفاده شود، خراش ها و علائم به سرعت ایجاد می شود.

بافت

رنگ مات نسبت به رنگ براق احساس نرمی و چسبندگی کمتری دارد. درخشش بیشتر رنگ براق باعث ایجاد پوششی می شود که در لمس کمی چسبنده است.

رنگ براق

رنگ براق کمی احساس چسبندگی دارد. همانطور که رنگ براق تر می شود، صاف تر و شیشه تر می شود. با این حال، در نتیجه رزین های اضافی در رنگ، چسبناک تر می شود.

رنگ مات

رنگ مات حسی صاف با بافتی کمی گچی دارد. درخشندگی کم آن از هر گونه چسبندگی که در رنگ های با براقیت بالاتر پیدا می کنید جلوگیری می کند. انتخاب رنگ مات با رنگ‌های تیره‌تر می‌تواند سطحی مخملی ظریف ایجاد کند که عمق مجللی دارد.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چگونه بوی رنگ را از محیط از بین ببریم؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *