علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل : راه حل افزایش مکش جاروبرقی علت کاهش مکش جاروبرقی و آموزش تعمیر و رفع ایراد: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اکثر افراد هنگام جاروبرقی منزل با آن مواجه می شوند عدم وجود مکش جاروبرقی است.

دلیل اول: تنظیم نکردن کفی جاروبرقی

یکی از ساده ترین دلایلی که ممکن است در هر جاروبرقی دیده شود، تنظیم نشدن کفی جاروبرقی است ممکن است ارتفاع کف از سطح زمین زیاد باشد به همین دلیل جارو کردن زباله به داخل مخزن یا کیسه انجام نمی شود.

در این حالت دکمه یا اهرمی روی زمین وجود دارد که می تواند کف را تنظیم کند باید از آن برای تنظیم کفی استفاده کنید تا زباله ها به خوبی جمع شوند مراقب باشید که آن را به پایین ترین سطح نبرید زیرا ممکن است جدا شدن از فرش دشوار شود و جارو کردن را برای شما سخت کند.

علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

دلیل دوم: کثیف بودن فیلتر و پر بودن کیسه جاروبرقی

یکی از دلایلی که در اکثر جاروبرقی ها دیده می شود و باعث کاهش مکش جاروبرقی می شود، کثیف بودن فیلتر و پر بودن کیسه جاروبرقی است اگر یکی از این مشکلات در جاروبرقی مشاهده شود قطعا با کاهش راندمان و ضعیف شدن عملکرد جاروبرقی مواجه خواهید شد.

در این صورت مکش جاروبرقی نیز کاهش می یابد. برای رفع این مشکل باید فیلتر جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید و کیسه جاروبرقی را خالی کنید تا به اصطلاح جاروبرقی بتواند نفس بکشد اگر کیسه و فیلتر تمیز شوند احتمال دارد مکش جاروبرقی به حالت قبل بازگردد.

بیشتر بخوانید: کدام در اولویت است؟ جاروبرقی یا گردگیری ؟

دلیل سوم: گرفتگی لوله جاروبرقی

لوله جاروبرقی یکی از قطعات اصلی است که برای جارو کردن زباله ها استفاده می شود. یکی از دلایل مکش کم جاروبرقی می تواند گرفتگی لوله باشد.

انسداد تنها مشکلی نیست که در لوله های جاروبرقی رخ می دهد، بلکه می تواند سوراخ باشد اگر لوله ها سوراخ باشد قطعا مکش جاروبرقی کاهش می یابد و انرژی بیشتری هدر می رود. در زمان نصب بهتر است به لوله آن توجه شود راه حل این مشکل تعویض لوله یا تعمیر آن به گونه ای است که دیگر هوا خارج نشود سعی کنید وسایلی مانند خرده شیشه یا آهن را با جاروبرقی جارو نکنید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

دلیل چهارم: آسیب به مخزن یا کیسه جاروبرقی

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث کاهش مکش جاروبرقی شود، چک نکردن و تمیز نکردن فیلتر و کیسه جاروبرقی است فیلتر و کیسه به طور کلی تاثیر زیادی در عملکرد دستگاه دارند به عنوان مثال، اگر فیلتر آسیب دیده یا کثیف باشد مکش جاروبرقی بسیار کاهش می یابد. در مورد کیسه جاروبرقی هم همینطور است و پس از هر 2 یا 3 بار استفاده باید کیسه را چک کنید.

با تمیز کردن فیلتر یا تعویض آن می توانید کارایی جاروبرقی را بازیابی کنید، همچنین فراموش نکنید که کیسه جاروبرقی را چک کنید. باید بدانید برخی جاروبرقی ها کیسه ندارند و باید کیسه را خالی کنید.

دلیل پنجم: آسیب برس یا غلتک جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل مکش کم جاروبرقی، آسیب برس یا غلتک جاروبرقی است این مشکل اغلب در بین جاروبرقی ها دیده می شود، اما بسیار نادر است.

توصیه می کنیم هر چند وقت یکبار این قطعات را چک کنید و از سالم بودن یا مسدود نبودن آنها مطمئن شوید. با گذشت زمان، گرد و غبار، مو یا سایر مواد زائد ممکن است درپوش را مسدود کند که باعث مکش کمتری می شود.

جاروبرقی برخی از برس ها را می توان برای تمیز کردن از لوله جدا کرد و سپس جایگزین کرد توجه داشته باشید که در صورت شکستگی بهترین کار تعویض آنهاست.

علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

دلیل ششم: خرابی موتور جاروبرقی

خرابی موتور جاروبرقی یکی دیگر از عوامل کاهش مکش است اگر گاهی اوقات متوجه شدید که صدای موتور غیرعادی می آید دستگاه در حین کار به طور خودکار روشن و خاموش می شود یا داغ می شود و بوی سوختگی می دهد، باید بدانید که موتور جاروبرقی آسیب دیده است و بهتر است از آن استفاده نکنید. .

بررسی و تعمیر موتور معمولاً کاری نیست که خودتان بتوانید انجام دهید و اگر موتور خراب است باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

البته قبل از تماس با تعمیرکار برای تعمیر جاروبرقی، می توانید تیغه پلاستیکی فن موتور را بررسی کنید این تیغه برای عملکرد مکش ساخته شده است و مستقیماً به چرخ دنده های موتور متصل می شود.

بیشتر بخوانید: 5 نشانه برای تشخیص زمان تعویض جاروبرقی

دلیل هفتم: پایان عمر جاروبرقی

اگر جاروبرقی قدیمی دارید که هنوز با آن کار می کنید کاهش مکش بسیار طبیعی است. در کل باید راضی باشید که یک جاروبرقی قدیمی دارید که هنوز کار می کند اما با تمیز کردن فیلتر و کیسه هوای آن ممکن است بتوانید عملکرد آن را بهبود بخشید.

دلیل هفتم: پایان عمر جاروبرقی

دلیل هشتم: استفاده نادرست از جاروبرقی

به طور کلی باید 1 یا 2 بار در روز از جاروبرقی استفاده کنید وگرنه کارایی آن را کاهش می دهید استفاده زیاد از جاروبرقی باعث افزایش مصرف انرژی و کاهش عمر آن و همچنین کاهش مکش می شود بنابراین بهتر است از یک جاروبرقی مناسب استفاده کنید.

راه حلی برای افزایش مکش جاروبرقی

با 3 راه حل ساده قدرت مکش جاروبرقی را افزایش دهید

عدم مکش جاروبرقی یکی از مشکلات اصلی جاروبرقی است که افراد هنگام جاروبرقی با آن مواجه می شوند.

البته یکی از ویژگی‌های مهم یک جاروبرقی خوب و با کیفیت قدرت مکش بالاست و افت مکش جاروبرقی امکان دارد به دلایل متعددی نظیر ضعیف شدن موتور و یا استفاده‌ی طولانی مدت و … باشد.

قبل از هر چیزی لازم است که ابتدا دلایل عمده‌ی کاهش مکش جاروبرقی را در نظر بگیرید و با رفع آن دلایل و چند ترفند دیگر قدرت مکش جاروبرقی را افزایش دهید.

راه حلی برای افزایش مکش جاروبرقی

بیشتر بخوانید: هر چند وقت یکبار فرش را جاروبرقی بکشیم؟

1. پر کردن کیسه و تخلیه به موقع آن

افزایش قدرت مکش جاروبرقی؛ همانطور که می دانید افت مکش جاروبرقی ممکن است به دلیل پر بودن کیسه باشد در واقع وقتی کیسه جاروبرقی پر می شود با موضوع افت مکش و کاهش قدرت موتور مواجه می شویم که با تخلیه به موقع کیسه این مشکل حل خواهد شد.

نشانگر پر بودن مخزن نیز به همین منظور و برای جلوگیری از افت مکش جاروبرقی تعبیه شده است تا با روشن کردن این چراغ به شما یادآوری کند که کیسه پر شده و از افت مکش جلوگیری می کند علاوه بر این اطمینان از سالم بودن کیسه نیز می تواند بر افت مکش تأثیر بگذارد بنابراین حتماً هر چند وقت یک بار جاروبرقی را از نظر پارگی و سوراخ بررسی کنید.

2. تعویض و شستشوی فیلتر

افزایش قدرت مکش جاروبرقی؛ از آنجایی که کار اصلی جاروبرقی جذب گرد و غبار و زباله است، فیلتر تصفیه هوا در خروجی هوا تعبیه شده است. این فیلتر قدرت جذب خوبی دارد و بسته به نوع آن مقدار مشخصی گرد و غبار را جذب می کند.

با گذشت زمان و در اثر استفاده طولانی مدت، این فیلتر با جذب مقدار زیادی گرد و غبار کثیف شده و قدرت جذب آن کاهش می یابد.

پس حتما فیلتر را عوض کنید یا بشویید و دوباره استفاده کنید برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی باید فیلتر را تعویض و شستشو دهید.

راه حلی برای افزایش مکش جاروبرقی

3. گرفتگی دسته جاروبرقی

می دانید که عملکرد جاروبرقی به گونه ای است که با روشن شدن دستگاه جریان هوا به سمت بالا حرکت می کند این جریان هوا که به سمت بالا حرکت می کند، هر چیزی را که در دسته و سر جاروبرقی است با خود به سمت بالا می کشد.

در صورت وجود موانع و انسداد در این مسیر طبیعی است که برای آزادسازی لوله به قدرت مکش بیشتری نیاز خواهید داشت و این امر منجر به کاهش مکش دستگاه می شود.

جارو برقی

برای اینکه خیال خود را از این بابت راحت کنید می توانید لوله‌های تلسکوپی و خرطومی را بررسی کرده و در صورت گرفتگی آنها را رها کنید تا قدرت مکش به حالت اولیه بازگردد.

شاید از خود بپرسید که چه چیزی می تواند در این لوله و دسته گیر کند و باعث انسداد شود اما گاهی اوقات یک تکه کاغذ مچاله شده یا موهای افراد یا حیوانات خانگی می تواند باعث این انسداد شود.

سخن پایانی:

جاروبرقی وسیله ای است که با جریان هوا و بالا کشیدن هر چیزی که در مسیر خود باشد به سمت بالا و داخل مخزن می کشد. موتور جاروبرقی و قدرت مکش آن در تعیین میزان مکش و قدرت دستگاه نقش بسزایی دارد، بنابراین البته میزان مکش و جلوگیری از قطع مکش نیز بسیار مهم است.

3 دلیل اصلی برای افت مکش جاروبرقی وجود دارد که یکی از آنها پر بودن کیسه است که باید به موقع تخلیه شود. دلیل دیگر کثیف بودن فیلتر است که باید تعویض یا شسته شود. همچنین یکی دیگر از دلایل کاهش مکش و گرفتگی مربوط به وجود انسداد و گرفتگی در دسته جاروبرقی است پس برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی این 3 ترفند را دنبال کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *