نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

  • توسط مریم
  • ۱۱ ماه پیش
  • 0
نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان : ممکن است برای ساختمان شما نیز پیش آید که در فصل زمستان دچار یخ زدگی لوله ها و .. شود. اقداماتی وجود دارد که می تواند از بروز این اتفاقات جلوگیری کنید. این مطلب را بخوانید تا هر آنچه را باید فرابگیرید.

مدارهای الکتریکی را که خاموش شده اند روشن کنید

غیر معمول نیست که سرویس برق خانه به نحوی خاموش شود که فقط مدارهای ضروری مانند مدار کوره یا چند مدار روشنایی ضروری کار کنند. به پنل اصلی سرویس بروید و تمام کلیدهای انشعاب جداگانه داخل پنل را بررسی کنید. قطع کننده های مدار خاموش شده را روشن کنید.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

تمام لوله ها و لوله های تامین آب را وصل کنید

اگر روش زمستان زدایی شما شامل جدا کردن لوله های عرضه انعطاف پذیر از وسایل لوله کشی مختلف بود، به طور سیستماتیک همه این وسایل را بررسی کنید و لوله های انعطاف پذیر را دوباره به شیرهای قطع یا ورودی دستگاه وصل کنید. این کار به بهترین وجه به صورت اتاق به اتاق انجام می شود و با دقت به سینک، توالت، دوش، وان، و سایر وسایلی که آب تامین می شود نگاه کنید. از انبردست قفل کانال یا آچار استفاده کنید تا همه لوله های انعطاف پذیر را با دقت به فیکسچرهایشان محکم کنید. هنوز دریچه های قطع کننده فیکسچر را روشن نکنید. در واقع، مطمئن شوید که همه آنها هنوز کاملاً خاموش هستند.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

مطمئن شوید که آبگرمکن، نرم کننده آب و سایر لوازم برقی را نیز بررسی کنید تا از اتصال آب آنها مطمئن شوید. قبل از بازگرداندن آب، هواکش ها را روی شیرهای آشپزخانه و حمام (از جمله وان) بردارید تا هرگونه تجمعی را تمیز کنید.

منبع اصلی آب را روشن کنید

وقتی مطمئن شدید که همه لوله‌ها و لوله‌های آب قطع شده به درستی وصل شده‌اند، به آرامی منبع اصلی آب را روشن کنید تا تقریباً نیمه باز شود. این شیر معمولاً در لوله ورودی اصلی یافت می شود که منبع آب را به خانه می رساند. اگر در نزدیکی شیر قطع کننده اصلی سینک برقی وجود دارد، بهتر است شیر ​​قطع کننده آن را باز کنید و با باز کردن تدریجی آب اصلی، شیر آب را باز کنید. این به هوای محبوس شده اجازه می دهد تا با پر شدن مجدد لوله ها از آب خارج شود.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

دریچه های آبگرمکن، بویلر و آب نرم کننده را باز کنید

اگر این وسایل اصلی در هنگام زمستان گذرانی خاموش شده اند، در این زمان آب آنها را دوباره روشن کنید. این کار معمولاً در شیرهایی که روی لوله‌هایی که به دستگاه‌ها می‌روند و از آن خارج می‌شوند، انجام می‌شود. توصیه های سازندگان را برای نحوه پر کردن این لوازم خانگی دنبال کنید. ممکن است شامل باز کردن دریچه‌های خروج باشد تا آب محبوس شده در حین پر شدن از آب خارج شود.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

شیرهای شیلنگ خارجی را بررسی کنید

شیرهای ضد یخ ممکن است پس از زمستان زدایی نشت کنند. هر لوله بیرونی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی بدون نشتی باز و بسته می شود. فشار کم آب در اینجا ممکن است به این معنی باشد که یک شکاف نشتی در لوله خروجی وجود دارد که از داخل خانه امتداد می‌یابد. برای بررسی این موضوع، ممکن است لازم باشد وارد یک فضای خزنده یا زیرزمین شوید.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

همه وسایل لوله کشی را دوباره چک کنید

به عنوان آخرین گام برای بازگرداندن سرویس لوله کشی، از تمام اتاق های خانه بازگردید و همه وسایل لوله کشی و وسایل برقی را برای عملکرد صحیح به دقت بررسی کنید، سپس مطمئن شوید که اتصالات منبع آب نشتی ندارند.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

لامپ ها و لوازم خانگی را به برق وصل کنید

جدا کردن اکثر لامپ ها و سایر وسایل برای زمستانی کردن، یک روش استاندارد است. معکوس کردن این فرآیند مستلزم اتصال مجدد آن وسایل ضروری به پریزهای برق آنها است.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

گاز را روشن کنید

اغلب، هنگامی که خانه ای در زمستان بدون مراقبت رها می شود، گاز طبیعی خاموش می شود تا از خطر نشت گاز جلوگیری شود، و اکنون باید دوباره آن را روشن کنید. در برخی از آب و هواها که نیازی به گرمایش زمستانی نیست، ممکن است گاز در شیر اصلی قطع شده باشد. روشن کردن مجدد این شیر باعث بازیابی گاز در کل خانه می شود. در آب و هوای سرد که کوره گازی باید در دمای پایین کار کند تا از یخ زدگی جدی جلوگیری شود، منبع اصلی گاز ممکن است همچنان باز باشد، اما دریچه‌های قطع کننده محلی ممکن است دریچه‌های تکی بسته باشند. همه این دریچه ها را باز کنید.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

نور هر خلبان ایستاده

بیشتر وسایل گازسوز جدیدتر از سیستم‌های جرقه زنی الکترونیکی استفاده می‌کنند که با استفاده از آن گاز را مشتعل می‌کنند، اما اگر وسایل قدیمی‌تری دارید که با چراغ‌های پایلوت ایستاده کار می‌کنند که دائماً می‌سوزند، اکنون زمان روشن کردن مجدد این خلبان‌ها است. کوره‌های قدیمی‌تر، آبگرمکن‌ها و اجاق‌ها ممکن است دارای این نوع نور پیلوت باشند، اما خانه شما بسته به سن آن ممکن است چنین وسیله‌ای نداشته باشد

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

پمپ سامپ را بررسی کنید

اگر خانه شما دارای پمپی است که به سیستم تخلیه کاشی و چاله کار می کند، مطمئن شوید که روشن است و به درستی کار می کند. باران های بهاری یا رواناب های ذوب برف می تواند زیرزمین ها را سیل کند مگر اینکه پمپ کاروان روشن و کار کند.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

ناودان سقف را بررسی کنید

در طول زمستان، برگ ها و سایر زباله ها ممکن است ناودان های سقف را مسدود کرده باشند. اطمینان حاصل کنید که آنها شفاف هستند و دهانه های پایینی آب را از خانه دور می کنند.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

ترموستات و سیستم هشدار را دوباره برنامه ریزی کنید

سیستم های قابل برنامه ریزی ممکن است برای تنظیمات خاصی برای زمستان زمانی که شما از خانه دور بودید تنظیم شده باشد. آنها را بر اساس نیازهای خانه اشغال شده خود برنامه ریزی مجدد کنید. همچنین، ترموستات روی آبگرمکن را بررسی کنید تا از تنظیم دمای مناسب آن مطمئن شوید.

نحوه آماده سازی خانه برای زمستان

بیشتر بخوانید:تمیز کردن حیاط و باغچه در زمستان

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *